Кога електрическите камиони ще заменят дизеловите?

Смятани за тежки, скъпи и непрактични, електрическите тежкотоварни возила все още са рядко срещана гледка по пътищата на света

Обратно в новината

Коментари - Кога електрическите камиони ще заменят дизеловите? | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

НИКОГА ел.автомобилите са пълна измама,какво ще прави човечеството да рециклира огромното количество акомулатори с отработен литйи невъзможен за рециклиране

ㅤ

"...обещават по-голям пробег и по-кратко време за зареждане на батериите,..." Обещанията обикновено се дават за да се нарушават с красиви оправдания.

Те автоматична трансмисия не могат да измислят и се мъчат от 20 години за тирове

Краткият отговор е - НИКОГА !!! Никога камион с батерии няма да може да качи баира на БАЗАРГАН в Турция, който е към 500км. Повтарям - НИКОГА !!!

Краткият отговор е - НИКОГА !!! Никога камион няма да може да качи баира на БАЗАРГАН в Турция, който е към 500км. Повтарям - НИКОГА !!!

Сложно е. То дори с автомобилите е сложно, но с камионите не виждам как ще се случи в следващите 100 години. Оставете батериите. Къде ще зареждат, на какви цени? Нямаме такава електропреносна мрежа. Един камион си иска 100 киловата на час за да зареди за 7...8.. часа. Ами 1000 камиона? Ами 10 000 камиона? А мрежа не се подновява толкова лесно и бързо. Пък с производството на електричество е друга бира.

Преди 110 години са се присмивали на ползвателите на автомобили с ДВГ. Казвали са им вие сте луди да седите върху резервоар пълен с взривоопасна течност! Преди 10 години нямаше и един електрически автомобил в София. Сега е пълно и хората са доволни от тях и продължават да ги купуват! Да, ще отнеме време да станат по-практични за ползване на дълги растояния и в студено време, но и това ще се случи. Защо не и електрически камиони...

1. Много от ърли адорпътр-ите вече не са доволни. Виж изследванията колко от тях казват, че следващата им кола няма да е пак електрокар, ами ще е с ДВГ. 2. С това "преди 110 години" трябва да ти светне лапмата, че става дума за много зряла и многократно доказала се технология, а и не става дума за 110 години, ами за повече. 3. Защо не и електрически камиони, ли? Щото си технически невеж и сам не виждаш защо.

Есть в применении щелочного электролита в воздушно-алюминиевом источнике тока и еще один недостаток: в процессе его работы расходуется довольно много воды.

Колко ома е импеданса на Эврогейския эврейски ЕНТСО-Е

Никога!

Градските електробуси, даже пълни с пътници, са доста по-леки от пълните тежкотоварни камиони, но все пак съм виждал вече 3 от тях закъсали и чакащи помощ, и то само по линия Е-60 в София, и то само по улица "Любляна", в течение на 3 месеца. А колко такива закъсвания общо има в София? А в страната? При камионите, разбира се, е различно.

Скала тип Лепидолит: Като вземем средната оценка, 3% съдържание на литий: 1000кг 0.03=33333,33кг (или около 33,33 метрични тона) 0.03 1000кг=33333,33кг (или около 33,33 метрични тона) Приблизително 33,33 метрични тона съдържаща лепидолит скала трябва да бъдат обработени за добиване на 1 тон литий Батерийте в теслите тежат около 500-600кг. на кола. т.е за да произвдете кола и половина трябва да разкопаете 33,33 метрични тона скала в мината. За да произведете 1000 коли...ами сметнете - Цялата старозагорка област се превръща в мина за 1000 автомобила. Процеса буквално убива живота на планетата. Електричките са в пъти по унищожителни за живота на земята от ДВГ-то.

Леле. Дори няма да си играя да коментирам достоверността на информацията, но виждам, че не знаеш що е плътност. Тези 33 тона са 10-11 кубика. Една кола колко кубика обем заема според теб? Може би 3? Смятай като ти се смята. Основната ти грешка обаче е, че си мислиш че литият е точно толкова колкото тежи батерията. Уви не. Не повече от 10% е като често е значително по-малко. Т.е. от 10-11 кубика скала ще имаш поне 15тина супер коли или 40тина градски автомобилчета, които като обем са повече от изкопаната скала. Една малка спалня има 30 кубика обем или в нея може да се съберат 90 тона лепидолит. Друг известен факт е, че има други начини за добиване на литий с по-висок рандеман. В тези коли е бъдещето, а бъдещето не е женено за лития.

Елементарни неща като плътности и т.н. горе-долу си ги обяснил, но с неточности - ква е тая кола 3 кубика, при условие, че масовите са с размери усреднено около 2х4х1, т.е. 8 кубика. Какво общо има обемът на колата изобщо няма да питам. Обаче ще питам от къв зор така категорично казваш, че бъдещето е в електрокарите? Питам в качеството на двоен инженер - машиностроене и електротехника.

Дималой е композит с метална матрица от 20% мед и 80% матрица от сребърна сплав с диамант тип Генераторче коги братушките запрат токо на половин Эвропа през Бугаристан

И пак ще повдигна въпроса, колко вреди се нанасят на околната среда, при добиването на Литии и Никел? Защото промитите мозъци, явно са пропуснали факта, че за да са "еко", майката Земя, е страдала много!

Кого го интересува екологията?! Всички тия еко, зелени и прочее простотии са за контрол на масите и опити за управляемост на неизбежния цивилизационен колапс.

Дълго чаках доказателство за това, че в дирника се изказват дебили. Най-после се случи - някой си Ку 40, изказал се по-горе,не знае, че човек е стъпил на Луната, и то преди 55 години, последван от още десетина. Още по-невероятно е, че има 12 души, които одобряват това негово твърдение. Дето се казва: Не питай глупака за нищо, той сам ще си каже, че е глупав! А този Ку 40 по- би му прилягало да се титулува Ку-ку 40.

защо, ляво-ориентираният ти приятел от дир ми изтри коментара?! Това са фактите и може да се проверят в цял свят и във всяка медия писала някога за кацането на Луната?! Тоя админ е с доста ниска обща култура очевидно.

президента на САЩ по това време и говорив в реално време с наземна линия от личния си телефон с Армстронг, който е бил на Луната по това време...звучи абсурдно, нали. Ами да, защото кацането на Луната е пълна инсценировка! Льоьло, провери дали това, което пиша го няма на видео във всяка световна медия преди да ми изтриеш коментара пак.

Дълго си чакал? Специално в тази статия като започнеш още първият коментар е идиотски..

_stankow

Чистите електрически камиони нямат бъдеще. Но трябва да се работи по хибридите. Възможност да се кара на дизел между градовете, а след влизане в тях - на електродвигател. Ще се спестят емисии и шум. Наличието на неголяма батерия, само за преходните режими и електродвигател, който доставя въртящ момент по-добър дори от дизела, може да позволи да се специализира дизеловият двигател. С по-малка мощност, по-компактен, работещ в по-тесни режими на обороти. Съответно по-чист и по-икономичен. Може да се направят подобрения в горивния цикъл, да се направи с по-дълъг ход на буталата и още много други неща, които се знаят от десетилетия, но сега ще могат вече и да се внедрят. И да се вдигне КПД на дизеловия двигател, който и сега не е лош, с още няколко, почти още 10%. Което е огромна икономия на гориво и замърсяване. Оставете инженерите да работят, а зелените да се спрат малко с глупавите приказки !

Толкова и разбираш от техника... Хибридите са като АТВтата - съчетание на недостатъците на мотора и джипа, а тук на ДВГто и на електрокара. Пък и това за шума беше добро - знаеш ли колко дБ е един съвременен камион? Гумите и пневматиката му са по-шумни от двигателя, а на скорост - турболенцията. Всичко, което е на гуми с триене при търкаляне гума-асфалт е бошлаф. Електрическият транспорт е само един вид - директно на средно напрежение и триене при търкаляне стомана-стомана. Само че цялата ни идеология е крива открай време. Релсов транспорт и дизелови камиони за крайните доставки. Всичко отдавна е измислено, само че истинската цел на директивите не е нито екология, нито загрижване за здравето, ами деиндустриализация и котролиран демонтаж до достигане на неофеодален строй.

Минусджията, провери какви са коефициентите на триене при търкаляне, за които говоря - това е достатъчно. Няма да те мъча с триене при плъзгане, колко трябва да е плъзгането, за да има движение, хеле пък да те тормозя с хистерезиса при деформацията на пневматичните гуми по време на движение.

Много от ърли адопътр-ите вече не са доволни. Виж изследванията колко от тях казват, че следващата им кола няма да е пак електрокар, ами ще е с ДВГ. С това "преди 110 години" трябва да ти светне лапмата, че става дума за много зряла и многократно доказала се технология, а и не става дума за 110 години, ами за повече. Защо не и електрически камиони, ли? Щото си технически невеж и сам не виждаш защо.

статия. Тесла няма и няма да има ел. камион за 150000 дол. Тесла има само 1 оферта: ЛИЗИНГ за 7 г. Явно писалите статията смятат, че ел. камиони нямат нужда от мейнтнанс и ремонт? Колко сертифицирани дилъра има за такива ремонти? Колко време ще ги ремонтират? Части откъде? От 15г пустеят газовите станции построени за камионите на Тесла, които трябваше да работят на ток а пропана да се използва когато паднат батериите. Сега внимание: В САЩ Закона ЗАБРАНЯВА автомобили с газови уредби да паркират на обществени паркинги. Поради безопасност. Масово складовете разтоварващи камиони в САЩ са с вътрешни докове. Дизел никога не може да детонира. Но гръмне ли газова уредба ще унищожи десетки камиони с товарите в тях и ще разруши складовото помещение със стоки за десетки милиони. В САЩ има пилотни проекти от десетилетия, но толкова, за градски автобуси и бетонови на газ. Не на ток. На ток има няколко микробусчета продаващи сладолед в южните щати, движещи се от соларни панели на покрива.

При прямом пьезоэффекте деформация пьезоэлектрического образца приводит к возникновению связанных зарядов[2]. на поверхностях деформируемого твёрдого тела и, следовательно, электрического напряжения между этими поверхностями, при обратном — приложение электрического напряжения к телу вызывает его деформацию. Тихо да не чуят зелените че вътрешното съпротивление е гоуемо и пуща манко ток

Нали ги видяхме електрическите пикапи - Закачих ли нещо по-така да теглиш и пробега пада на половина. Ако навън пък е и студено - пада на 1/3 от оптималния. Това би могло да има смисъл само ако курсовете са доста къси. Да закараш нещо от София до Дупница примерно. Останалото е немислимо, поне на този етап.

В 1 л. дизел има 10КВтч топлинна енергия, от която съвременен ДВГ превръща в механична, примерно 3.5кВтч. Съвременните батерии имат енергийна плътност около 350Вч за килограм, или иначе казано, за всеки литър дизел в резервоара, електричката трябва да мъкне 10 кила батерия. Накратко -- докато не се постигне енергийна плътност от поне 1кВч за килограм, няма да видим нито адекватни ел-мобили, нито камиони, еле пък самолети. П.П. Чекърът не е за български език, а за наличие на дори една латинска буква. Аман от простотии!

Пропусна още нещо - по време на работа, теглото на камиона намалява, до следващото зареждане. За самолетите пък да не говорим - тяхната допустима маса на излитане е доста по-голяма от тази на кацане. Отделна тема е какъв тип задвижване, освен витлово, може да има електрически самолет.

При турбините КПД е към 50%, т.е. енергийната плътност на горивото е към 5 кВч на килограм... +вече споменатия бонус, че като след като го изгориш, не се налага да го носиш...

Кои турбинни? Газотурбинните двигатели са големи лами и се ползват при самолети и хеликоптери заради високата си специфична мощност. Без големи и тежки топлообменници, КПДто на газотурбинните двигатели е по-ниско от това на ДВГ, щото горенето не е вътрешно, а външно, т.е. е около 35%. При вътрешното горене, опозитен двутактов дизел е върхът на ефективността, щото не се хаби енергия заради неизползваното налягане върху главата на цилиндъра - просто няма глава ами насрещно бутало. Естествено, много са тежки и затова се използват при корабите, където основният показател, който се гони е икономичност.

Минусджиите, покажете ми реално масово приложение на газова турбина в наземния транспорт. Ако се изцепите за някой танк като ейбрамса, то това не е транспорт, а съображенията са отново висока специфична мощност, а също и многогоривност.

Не лъжете хората.20 години съм на тирове и всички шАфьори знаят,че с ток не става.Газ+ток=водород.Е с това ще стане,ама пак опираме до НЕдемократичната Русия.Ще го лапаме,нема начин,то се е видело....

Глупости на търкалета. ДАФ разполага два резервоара, с общ капацитет 1230 литра. Среден разход, при възможно най-тежки условия 30 - 32лт/100км. Това прави пробег около 4000км. Подобно е положението при всички останали марки. Ха, да видим, кога ще направят миксер с такъв пробег, без зареждане?

Махни една нула от това 4000, че ще вземат да ти повярват, еб@си.

ЯВно си скаран с математиката. Тон и кусур за 400 км е много, дори и за над 15 метрова яхта с два двигателя над 1000 к.с.

Що, бе. Ако се майтапиш, ОК. Ако си сериозен обаче, кажи кога ти е рождения ден, ще ти подаря калкулатор. Между другото, ходих на представянето на ел. ВОЛВО. Даже не си струваше качването в него. Споменаха цена, по памет, около 340000 евра и пробег 360 - 380 км. На екоидиотите - честито.

Тоя пробег от 360 км не си уточнил до какво е? До следващо зареждане или до повреда и репатриране? Ако е до повреда, пак има прогрес, щото камионите на Тесла в реални условия (примерно тези на Пепси) и толкова не успяват да навъртят, та два пъти повече дизелака за претоварване и репатратори за прибиране се въртят около тях.

Прав си, забравих да попитам.:))

"логистични и корабни корпорации" Корабни, или транспортни (схиппинг, кирилизирано, заради тъпия чекър)?

Добре, че "статията" не е за еър шипинга, че тогава ще има въздушни корабни корпорации.

Отдавна са внедрени широко, но не изместват дизеловите, ами се допълват. Тук им викаме локомотиви.

Когато цъфнат налъмчетата!( налъмче-градинско цвете, расте покрай оградите и синорите, обича слънчеви места)

Отговорът е лесен - на Куково лято!

Коги човекнстъпи на луната , тогава

Зареждане за 45 минути е невъзможно!

Ама хайде да си припомним. Какъв бе извода от първия сериозен тазгодишен сняг и студ в Германия? Елмобилите изпокапаха, наличните зарядни станции не осигуриха достатъчно зареждане. Тапите по магистрали и градове се появиха основно от умряли елмобили, чакащи пътна помощ за извозване. Второ - забравихте ли как Баце са пъна и тръшка, че завода за батерии на Фолксваген за елмобили и за 1 милиард евро инвестиция няма да е в България. Е няма да е вече и в Европа. В САЩ ще е. Дето и Тесла строи такъв голям, ама се оказа, че кюмюрената централа не само не трябва да се бастисва, ами ДВОЙНО да се увеличи мощността и. За да има ток за производството. И т.н. И на колко ли ще се върже изплащането на един такъв камион? Дали ще бъде по-малко от дизеловия двигател? Още повече, че вече има опити товарен автомобил да има тиранти - като тролейбусите, но натоварен е бил по-бавен от тях и е нарушавал разписанията за превоз на пътници..

Да кажем, че до 2050-та година цяла Англия трябва да е с електро автомобили. Да замени само 35 милиона. За производството на акумулаторите за първо вграждане само за Англия е необходимо да се УДВОИ световното производство на кобалт, изразходва ЦЯЛОТО сегашно производство на неодим и 3/4 от световното производство на литий да е за тях.. И това само англичаните, шотландците и ирландците да са пофалят, че са зелени.. А за останалите страни няма да има литий и неодим.. А в света вече има над 1 милиард автомобили, и засега само 1-2% от тях са електро.. За вас - не знам. Но за мен изсичането на тропическите гори, ще е бледа сянка на изтърбушването на земята за кобалт и неодим. Пресушаването на океан - за производството на литий..

Правиш голяма грешка при тези ти механични сметки и затова са ти криви. Откъде реши, че трябва да се заменят 35 млн. коли?! Ти не гледаш ли какви са политиките на ЕС, които засягат и Англия, която излезе от съюза, ама само с единия крак? Сега са измислили да прокарат закон, забраняващ "съществени" ремонти на коли над 15 г., т.е. такива отпреди 2008-та, към днешна дата. Програмата за 2050-та е да се навъртат тук-там електрокари за богатите и близките до властта, а останалите уил оун нотинг енд би хаппи (забраната на литиницата е поредната дираджийска простотия).

постулатите на ЕС.. Да видиш дали съм в грешка. Освен това започвам с "да кажем".. Не съм писал Ингилизия е задължена до 2050..

Ти функционално неграмотен ли си? Ясно съм написал, че до 2050-та тия планират да изчезнат 35 млн. коли с ДВГ, но не и на тяхно място да се появят 35 млн. електрокара. Колите ще изчезнат, а плебсът ще се разнася на обществен транспорт или изобщо няма да се разнася никъде с тия 15 минутни градове и с неофеодализма. Квото беше, беше. Явно не си запознат в дълбочина с директивите, щото колите са по-малкият проблем. Атаката е по частната собственост изобщо и с нормите за енергийна ефективност, ако продължава така, през 2050 не просто няма да имат частни коли, но и частни жилища. Ще живеят под наем и ще се возят с рейса или с велосипеди - това е положението и се случва пред очите ни. Миналия семестър имахме Енергийна ефективност и то още отсега се вижда какво се случва на родна почва и накъде вървят нещата. Няма да ти разправям какво става със строителството напоследък, заради влезлите в сила наскоро изисквания, хеле пък за фотоволтаиците на всяка нова сграда. За селското стопанство и животновъдството даже няма да отварям дума. То се задава живот под наем, на кредит и месо на масата само по празниците, ти за някакви кобалти, литии и прочее си се закахърил, че било нямало достатъчно...

А тркторите кога? На върба в сряда :)

Кратко, точно и ясно: никога! Те електрическите автомобили се провалят /съвсем очаквано/, че ел. камионите ли ще прокопсат?!? Никакъв шанс!

НЯМА ДА ГИ ЗАМЕНЯТ!

НИКОГА!

Когато Баце се научи да си оправя сам джипката....

Когато Кире-Тъпото направи батерии за тях.