На 4-6 април 2021 г. се провежда третият от поредицата хакатони на младежката програма за иновации Panda Labs на WWF България, на която Kaufland България е един от основните съмишленици. Темата ще бъде "Бъдещето на мобилността" и в него десетки младежи от цялата страна ще търсят варианти за устойчиво, ефективно и екологично развитие на възможностите за придвижване.

Участниците са на възраст между 15 и 25 години с афинитет към науката, технологиите, иновациите или предприемачеството. В тридневно приключение те ще работят в отбори между 3 и 5 души по методологията "дизайн мислене", която насърчава генерирането на нестандартни и алтернативни решения.

И този хакатон, в продължение на предишните два на тема "Бъдещето на отпадъците" и "Бъдещето на храната", ще предложи на младежите възможности за срещи и дискусии с лектори от света на науката и бизнес средите.

Kaufland България ще представи своите зелени практики и дългосрочната си програма за енергийна ефективност, част от която е мрежата от зарядни станции за електромобили в хипермаркетите на компанията. Други лектори в програмата са ТУ, София, Сдружение "Велоеволюция", Spark България, Ampeco, Besco, Escreo, WWF Cities и WWF България.

Представянето на идеите на младежите по предварително поставени предизвикателни теми за бъдещето на мобилността ще е в последния ден от хакатона - 6 април. Отборите победители, предложили най-впечатляващите и иновативни решения, ще получат възможността да отидат на Мастърклас през месец юли, където да доразвият идеята си за продукт или услуга с бизнес план и подкрепа от ментори. Най-добрата идея ще получи шанса да се превърне в успешен стартъп и ще бъде подкрепена с първоначално финансиране в размер на 10 000 лв. за създаване на прототип. Основни критерии за определяне на победителите са: екипната работа, оригиналността на идеята и не на последно място - приложимостта ѝ в реални условия.

Връзката на Kaufland България с включените от WWF теми в програмата Panda Labs е в основните направления от стратегията за корпоративна социална отговорност на компанията - "Действията носят промяната". В контекста на направление "Родина" компанията развива партньорски отношения с български производители, работи активно с местните общности в различни дарителски инициативи и чрез доброволчество на служителите си. В контекста на направление "Хранене" компанията цели да насочи вниманието към активния начин на живот и да стимулира навици за устойчиво потребление сред клиентите.

А в направление "Природа" Kaufland работи със силен фокус върху енергийната ефективност на своята дейност и ограничаване на пластмасата за еднократна употреба.

Повече информация за развитието на електромобилността в Kaufland България можете да намерите тук.

За Kaufland България: Kaufland е част от водещата европейска група в сектора на търговия на дребно Schwarz. В България компанията е пазарен лидер с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лева и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 400 служители. Kaufland има 60 хипермаркета в 34 града с асортимент, надхвърлящ 20 000 артикула в най-големите обекти. За времето от своето идване в България през 2006 г. до днес компанията се превръща в значим фактор за стимулирането на националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лева. Вижте повече на www.kaufland.bg


Материалът е предоставен от Кауфланд България.