Коментари - "Канал Истанбул": Ердоган се зарече да завърши и последния от тройката "луди проекти" | business.dir.bg
назад

"Канал Истанбул": Ердоган се зарече да завърши и последния от тройката "луди проекти"

Мегапроектът на турския президент напомня на една "червена" идея - "Софийско море", по реализирането на която много българи бяха "заточени" повече от 7 години

Обратно в новината
| Автор : Виктор Стефанов

Коментари - "Канал Истанбул": Ердоган се зарече да завърши и последния от тройката "луди проекти" | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Нашият таранколу, дали чете и знае какво е направено за десет години от иначе недолюбвания много Ердоган.И дали сравнява, какво той е направил за десет години с дрисливите си напъвания и с евро средства.

ТРЕТИЯТ МОСТ,ТУНЕЛЬТ ПОД БОСФОРА-МОСТЬТ НАД ДАРДАНЕЛИТЕ И Т.Н. БРАВО ЕРДОГАНЕ ИНТЕРЕСИТЕ НА ТУРЦИЯ НАД ВСИЧКО.

Няма да позволим на хора без визия, които нямат цели, нямат любов и надежда за страната ни, да ни разубеждават",

И суецкия канал са го почнали османлиите.

МНОГУ ПОВЕЧЕ ПАРА ЩЕ ИЗПЕРАТ ПОКРАЙ ТЕЗИ 25 МИЛИАРДА ЗА ПРОЕКТА

А канал Ламанша чия мисъл е била,бая копаене е било в началото....след това и тунел отдолу и кораби фериботи....все работни места откриват...да се трудят чиляците хо-хо-хо-хо-хо

Сега забелязвам, че на снимката на която е показана карта - диграма на трасето на канала Черно море и Мраморно море са с разменени места. Доста тъпа грешка.

Турция е суверенна държава ,ако някой не е обърнал внимание на това обстоятелство . Не е член на Е С и поради това становищата му по един или друг въпрос , касаещ битието и' не я засягат . Внушенията за нерентабилност на моста и летището са за наивници ! Що се отнася до втория канал м/у Мраморно и Черно море , то това ще е съоръжение изцяло на турска територия и акватория ! Относно препратките назад в историята : - "Договорът от Монтрьо- 1936 г." , е сключен в други времена ,при други обстоятелства и при такова съотношение на силите , че Турция няма избор и е принудена да го приеме.Но той се отнася единствено и само за Босфора ! За втория канал обаче , мнозина ще останат разочаровани! Турция , като суверен , категорично няма да допусне дори намек за "условия", да не говорим пък за "договор" отнасящ се за съоръжение ,което тя ще експлоатира както намери за добре . Времената са други , Турция е държава с потенциал ,със собствено виждане за своето бъдеще , някои това ги дразни !Поредният измъкнал се из под опеката на "големия брат"!

"вдъхновен от желанието за рационализиране на преминаването и плаването в Дарданелите, в Мраморно море и в Босфора, обхванати от общото определение на "Проливите", Сиреч и за Дарданелите а не само за Босфора, айретен че касае и Черно море;)

Канала ще е добра граница между България и Турция...

Канала по който ще потекат пари за Турция ! Канал за преминаване свободно на Американски , Английски и други на НАТО кораби през него и за избягване Договора от Монтрьо ! Всичко което се прави е срещу Русия !

тъпия афтур! канала у Либия го спряха еврочифутяска! що не пише за Никопол-Т Мъгуреле??

аман от ъпи псевдо журналисти! казахте ли нещо за тунела под Босфора?

Немаа да се плашите ! Важното е да се копа ! Прав е ай Ердо- главата на безработния е работилница на дявола Затва турчалята хич да не се оплакват ми да фатат лопатите

НЯМА ДА ВАЖИ "МАНТРЬО" И "ДОНАЛД КУК И СИЕ" ПО ЦЯЛА ГОДИНА ЩЕ ДЕБНАТ БЛЯДОВЕТЕ ПРЕЗ КАНАЛ

Какви са тия глупости с въвеждане на исторически несъстояли се проекти ???? Софийско море и София на три морета са съчинение на сегашни болни мозъци. Канала до Павлово е мислен като река за развлечения , тогава е нямало и панчеревското езеро !!! Не знаех , че 50% от китайците живеят в северен китай , 0.5% са !!!!

се реализира пред очите ни съвсем наскоро "Тръбата София-Перник" ТСП

Тъмън ще се сложи край на имериалните кораби (САЩ и Русия) за свободно преминаване.

Бас давам, че ще го завършат преди нашите да монтират какъвто и да е реактор където и да е.

След успеха с канала Ердоган ще въведе 3 пъти седмичо да се яде свинско. Народът ще го обяви за светец (християнски).

Ердоган преди да прояде свинско ние ще проядем синтетично месо.

В периода 2007-2009 г. НС ратифицира два проекта свързани с облекчаване преминаването през Босфора ( байпас ) - Бургас Вльора и Бургас Александруполис. След 2009 г. проектите бяха отменени поради … кой знае защо.

""Канал Истанбул", дълъг 28 мили" Поредното доказателство, че статиите не се пишат, а само се копират. Нито в Турция, нито в България се използва понятието мили. Псевдо-журналисти.

щото става въпрос за морски работи.

А може би защото Виктор е преписвал от "Тайм".

Ахмед Доган ще е главен консултант.

Сложих ти минус заради груб пропуск....трябваше да отбележиш д-р Ахмед Доган

Това за канала на три морета си е пълна измислица на плювачите, които "нищо не искат да правят" (Славейков). Каналът всъщност е трябвало да бъде за гребане, разходки и т.н. развлечения от Панчарево до Павлово, защото София няма река или водоем, каквито имат почти всички столици, при някои от тях пак изкуствени - примерно Любляна, Виена. Той трябвало да свързва Панчарево (затова е направен язовира). Тъй като обаче имало много по рентабилни проекти, този е зарязан по средата, като изкопът е бил готов в Младост и Дървеница. Някой е решил, че яз. Панчарево е достатъчен на разходки и гребане.

Има хора, които са живели по тоя времена и даже Георги Марков, го е описал в книгата си "Задочни репортажи от България". Нищо не е измислено. Чугунените глави на социалистическите ръководители раждаха маса такива мегаломански проекти като металургичния комбинат "Кремиковци", 3-та металургична база в Дебелт, която така и не се дострои, 2-та АЕЦ в Белене, комбината за фураж в Разград и куп други.

Аз съм копал като дете с татко си на този канал. Всички с нетърпение очаквахме водата да започне да се Изкачва. Но лош човек излъгал тато, че водата само слиза и не се изкачва. Тато се вързал и детската ми мечта пропадна. Може пък неговият теляк Боко да се върне към гениалната идея. Едно 3-4 милиарда и накрая лодките ще заплуват.

Какво са някакви 25 млрд.? Те му дадоха 3 млрд. за бежанците от Европа, ще направи номера още няколко пъти и ще се плати канала.

Евросубсидии ще има ли?

Разбира се ЕВРОсредствата ще минат по Кохезионна програма за Трансгранично-сътрудничество в областа на Туризма и транспорт м-у бг град Бургас и турската община БуюкЧЕКМЕДЖЕ(на турски ГОЛЯМО ЧЕКМЕДЖЕ-ШКАФЧЕ) Бенефициент обаче няма да бъде областния на Бургас или Общината а обитаващия САРАЙЯ в Росенец свешената крава на етническата толерантност,суфисткия мислител,главния хидроинжер на Страната,повелителия на водите ,водача на далаверата д-р инж Ахмед Доган

Западняците злобеят, но какво друго им остава ? Дребнави хорица. И мостът е построен и служи на хората, и летището е отлично, и каналът ще стане. Така е - който народ е суверенен, той работи за страната си. Който не е - опъва каиша за благото на западния окупатор.

не, че нещо, ама турския народ никак не обича Ердоган. Имам познати в Турция, изселници още от 1989 г. - мразят го вече в червата, най-вече хората живеещи в градовете, защото съсипва икономиката и им пада стандарта на живот. Така, че руските тролове по-добре да си тролите само за Русия и Китай. Не се хабете да тролите и за Турция.

Летището новото на Истанбул е отврат .Изключително ОПАСНО от гледна точка сигурност безопасност на полетите .На ПИЛОТИТЕ им настръхват косите и си плюят в пазвите от СИЛНИТЕ пориви на северо-източния ВЯТЪР.През Истанбул минава СИЛНО и мощно въздушно течение което затруднява полетите в северните част на град.От инжинерна гледна точка безопасност там е най-НЕподходящото място За да е още по гнусно РВД Кулата на новото Истанбулско летище по нареждане на Ердоган има форма на ЗМИЯ-рептил изправена кобра Две ЗМИЙСКИ глави една в друга (1 голяма другата малка) символизират ислямската тугра-СУЛТАНСКИ ПОДПИС използван от османските султани като символ на тяхната власт

Не мога да повярвам, че Софийско море няма спирка в Банкя!?!? Явно затова са го спряли...

Турците в тяхната си държава нека си строят. Какво ги обсъждате, г-н Виктор Стефанов?

Виктор не ги обсъжда, той информира. Има нещо, което се нарича международни новини, ако не си чувал, а дир-а е информационен сайт, ако не знаеш. Тези дето обсъждат Ердоган, (а не турците, защото Ердоган не е турците), сме всички ние, които пишем мнения по темата под статията. Сега стана ли ти ясно или имаш нужда от по-подробни обяснения или може би презентация със стрелкички, човечета, емотикони и др. подобни, подпомагащи вникването в смисъла на хора с проблеми в концентрацията.

Статията няма информационен стил.

Написах,че внасяхме чесън от Иран(лично съм освобождавал вагон за Булгарплод). Мнението ми беше изтрито. Тъп модераторе,понеже знам,че ме следиш сега спирам да Ви чета.

Е и ?

Мнението ти си седи по-долу. Не знам къде си гледал. Модераторът не ти е виновен, че си кьорав.

Пропуснали сте един аспект. Ердзоган и египетския президент Сиси са върли противници - Ердоган защитава и предоставя убежище на терористите от Хамас и Мюсюлманско братство, нещо, което Сиси никога няма да му прости. А това, което направи Сиси е, че само за около година направи втори канал (над 70 км), успореден на стария Суецки канал. Пуснаха го през 2015 г. Това Ердоган с огромното му его и манията му за величие просто не може да го понесе. Как така Сиси може, а той - великият Ердоган не може! А и той въобще си пада по грандиозните обекти - тунелът под Босфора, огромният му палат му в Анкара (кръстен от самия него "дворецът на народа"), вилата му на ез. Ван с 300 стаи за гости, самолетът му - истински летящ дворец, мостовете, летищата, центърът на Истанбул... Грандоман.

Суецкият канал е дълъг 193 километра, през 2015 прокопаха 35 километра и използваха 40 колметра от съществуващите "удвоявания" предназначени за изчакване за да повишат скоростта на транзит... но чисто по арабски гръмко заявиха че са построили Втори канал.

Баш си е втори канал, успореден на първия. Построен за 1 година!!! Огромен проект, ние обикновена магистрала строим с десетилетия.

До М Трудно може да се нарече втори канал. 37 км е нов канал, а 35 км са в стария канал, който е разширяван. Погледни в интернет - има статии по темата.

Че грандиозният проект на Ердоган как ще е - 52 км общо, от които над половината са в езерото Дуругьол, язовирът Сазлъдере и езерото Кючюкчекмедже.

Не е въпросът, дали направеното в Египет е наистина втори Суецки канал или не. Проблемът на Ердоган е, че така е обявено официално от Сиси. От тук нататък се включва егото и манията за величие - да направи нещо, което хем да е същото по предназначение, хем да е по-грандизно. Грандоман - президенският комплекс в Анкара е над 300 000 кв.м. има около 1 150 стаи, подземен команден център (бункер) с над 140 огромни екрана, комуникационни възли и т.н.

Значи и Доган, като египтяните, обича гръмките заглавия... и пак ще повторя, че освен хвалбите, в изкопаването на 35 километра пясък няма нищо велико особено когато го правят холандци;)

Ама разбира се. Ориенталщина.

Конвенцията от Монтрьо всъщност преразглежда ограниченията на суверенитета на Турция върху Босфора и Дарданелите наложени според Лозанският мирен договор... Някои ограничителни клаузи от Лозанския договор се запазват други отпадат, но и до днес Турция, в мирно време, може само да регулира трафика но не и да спира търговските кораби използващи Проливите по каквато и да е причина освен заради болни от опасни инфекциозни заболявания сред пътниците или екипажа на спрения кораб, което е и причината за поредицата от инцидинети в тях, предимно в Босфора заради често променящите се течения в Пролива със сложна форма, неспазването на Схемата за разделно движение в този пролив и практическата безнаказаност за нарушителите. През 1999 година Турция въведе нови правила за корабите отиващи в пристанищата в Мраморно море а 2003 година турците за първи път изявиха желание да наложат задължителен пилотаж и в Проливите, изтъквайче че за периода 1982-2003 от 608 инцидента 564 са се случили с кораби без пилот... но пак заради ограниченията наложени в Монтрьо те нямат правно основание за да изпълнят това тяхно желание та и това е основната причина да мислят за строеж на канал който ще "обезопаси" Истанбул според техните изисквания.

ние пък ще закрием всички ректори, газови тръби и ще да дем още 50 златни концесии на са, ще продадем всичката земя на чужденци и ще внесем още ци га ни от изток и юг

Нека строи, какво толкова сте се загрижили. Мене ме е яд за трите морета на София :). Но и само хидромелиоративната система да си оправим пак няма да е лошо. И да се използва по предназначение.

Фесовете вместо това да мислят кога ще напуснат Константинопол и ще се оттеглят в Анадола където им е родината.

Безказарменико ?

Ти си срам за бъларите,ега ти мозъка,егати простия галош,ега ти простотията

От статията разбрах, че каналът е необходим защото трафика се увеличава и единствената пречка са зелените, които пазят "дюните" и горите. :-)

_stankow

Зелените винаги са пречка. На всяко икономическо развитие. Техният идеал е ясен - планета без хора. Обрасла с храсталаци.

Строят метро под Босфора. Ние внасяме чесън от Албания При комунизма мачкахме всички балканци по всичко Да ви пикая на западната демокрация. Боклуци мръсни

Байноо, ощепи се, събуди се... Помниш ли че внасяхме лук и картофи от размирната през 81-а Полша. Не само ти си живял при Любимеца ти бай Тошо.

Мошеннико... Изнасяхме всичко. Бг имаше 168 консервни комбинати и перфектно земеделие. Боклуците като теб направиха от рай пустиня

Чесън от Иран.

Всички подобни проекти, когато се реализират водят единствено до огромни негативни последици върху околната среда изразяващи се в разрушени екосистеми и масово намаляване, а понякога и изчезване на различни растителни и животински видове. Вижте какво се случи след великите водни проекти на СССР през 50-те и 60-те години на 20 век, когато голяма част водите на няколко големи реки беше отклонена за напояване на обработваеми земи - Аралско море днес е почти пресъхнало, 2/3 от някогашната му площ я няма и езерото продължава да се смалява. А някога в него са плавали кораби както в Каспийско море. Най-вероятно нещо подобно ще се случи и в Китай след техния велик воден проект. Пропуснали са да споменат за мегаломанския проект на Никарагуа, където копаят нов канал между Тихия и Атлантическия океан, успореден на Панамския канал. Използват, че на своя територия по трасето на канала има огромно сладководно езеро с богата флора и фауна, дълго 200 км. Чашата на това езеро ще им спести 200 км копане, но то, заедно с неговата флора и фауна ще бъде унищожено завинаги. Но парите никога не миришат, нали? Относно натовареният трафик на Босфора, особено от танкери: какъв е проблема да се изградят нефтопроводи от Русия м през Турция до бреговете на Средиземно море и от Бяло море в Гърция през България до Румъния с отклонение до рафинерията в Бургас. Тогава броят на преминаващите през Босфора танкери рязко ще намалее. Но ще намалеят рязко и таксите за Турция, нали? А друго си е да изкопаш още един канал и да събираш още повече такси за още повече преминаващи кораби. Парите никога не миришат, нали?

Имаше проект за това-Бургад-Александропулос!Той елиминираше транспорта на руски нефт през Босфора.Но турците платиха на българските гейтаци и проекта пропадна....

Не само ни платиха,но и ни подариха много рязани карабини.

Не мисля, че турците са плащали на когото и да било за да се спре проекта. Просто този проект беше опасен от екологична гледна точка. Това не беше типичен нефтопровод от мястото на добива на нефт до място на потребление или до транспортен пункт. Това беше нефтопровод от пристанище Бургас до пристанище Александруполис, което означава, че нефтът щеше да се претоварва от руски танкери на платформа някъде в морето край Бургас. Това крие голям риск при евентуална авария при претоварването да се случи голям нефтен разлив, който лесно би стигнал до нашите брегове и би нанесъл големи поражения по плажове, флора, фауна, а от там и удар по туризма. Освен това количествата нефт, които бяха предвидени да се транспортират годишно бяха малки. Сега не мога да си спомня точно, но ми се върти една цифра около 30 000 тона годишни или месечно, което е много малко. За сравнение един супертанкер може да поеме от 100 000 тона нагоре до 200 - 300 хиляди тона.

;)

Така е, но езерото Гатун през което в минал канала е всъщност язовир т.е. изкуствено създадено езеро. Освен това Панамският канал е дълъг 77 км, а този през Никарагуа ще е доста по-дълъг т.е. ще нанесе много повече вреди на околната среда, защото ще унищожи много по-вече и по-големи екосистеми. А е съвсем отделна тема доколко е целесъобразен. Да си призная не съм се интересувал доколко е натоварен трафика през Панамския канал и дали наистина има нужда от 2-ри канал там. Но ако наистина има нужда много по-малко натоварващо за природата и по-евтино е да се изгради успоредно на стария канал в Панама. Даже мисля, че е имало такъв проект на правителството на Панама, но САЩ убиха техния президент, който беше сключил сделка с японска фирма за строежа. След това подкрепиха генерал Нориега за президент, а когато и той се опита да води по-самостоятелна политика направиха инвазия в Панама през 1989 г., свалиха Нориега и де факто и до ден днешен каналът си е под тяхно управление.

Трафика е достатъчен... но и място за втори канал няма, освен ако не се взривят и преместят няколко планини, а и китайците строят в Никарагуа за да избегнат все още зависимият от администрацията на САЩ Панамски канал.

Както са казали старите римляни: Trans penis adelaris ,за проектите на Ердоган.

И зашо да не го направи? Пари ли няма? ИМА! Не съм фен нито на турците, нито на Ердоган, но инвестира в неговата си държава! Рано или късно това ще започне да му носи "печалба". Ние в какво инвестираме, че не се сещам... в продажни калинки ли?

Ние санирахме блокове за по 300лв.квадрат,стотици милиони за вело алея и после милиарди за ремонт на ремонтите.

Не трябва да го прави по много причини, които са само бегло споменати в тази статия, но са описани по-подробно в предишни статии, които може би си пропуснал. Първо: най-очевидното, въпреки, че не е най-важното. Казваш, че има пари, но това не е вярно. Турция в момента е в голяма финансова криза, а Ердоган продължава да товари продънения държавен бюджет с нови и нови разходи по мегаломанските си проекти: - новото летище на Истанбул, което в момента има само 1 терминал и няма пари да бъде завършено. Трябва да обслужва 200 милиона пътници годишно, а я виж къде е в момента въздушния транспорт - приземен заради ковид'19. Кога ще се изплати това летище. - най-голямата джамия в Турция - откри се миналата година - събира, по спомен от статията, без да съм сигурен в цифрата, 60 000 богомолци, с огромен комплекс край нея от паркинги, библиотека, духовно училище и др. - подземен тунел с железница под Босфора - това не знам дали работи вече. Строиха го японски фирми - огромен язовир някъде в южна Турция, който погълна в себе си освен няколко села и най-старата средновековна крепост в Турция - уникален културен паметник. Този язовир започнаха да го пълнят през октомври 2020 г. Има и др. проекти, но нямам по-подробна информация за тях. Второ и това е много по-важно от икономическата част: проектът за изкуствен канал ще разруши жизненоважни екосистеми за Истанбул + много плодородни земи, които и без това са дефицитни за Турция + поминъка на около 10-на големи села в района, жителите на които, просто ще трябва да се изселят + поминъка на много рибари, чиито селища по брега на Черно море, където ще се отвори въпросния канал, ще бъдат унищожени + унищожаването на няколко вече построени язовира, които са източник на питейна вода за Истанбул. И всичко това само заради мегаломанията на един-единствен човек - Ердоган, който в момента се изживява като едновремешен едноличен повелител на Турция - султан и падишах. Но той има и по-опасни амбиции и добре, че не може да осъществи и тях - Ердоган мечтае за възраждане на Османската Империя. Това е един опасен луд от порядъка на Хитлер.

Не случайно на тоя резак любимия политик и идол му е Адолф Хитлер!!! Същия диктатор- мегаломан и сбъркан болен мозък!

след време, до канала българско, зад канала бодлива тел :)

Освен това: - Кацане на турски космически кораб на Луната - турска база на Луната - полет на турски космически кораб с астронавти до Марс Психично-болния фес от Анадола не спира с лудите си проекти.

ще има само японски автоматичен апарат с надпис "турция", какъвто си платиха и от Дубай.

В Турция цари бедност и разруха, хората не виждат никакво бъдеще, а тоя откачалник ще строи канали и мостове за десетки милиарди!!! Мустакато азиатско куку!

Napalno zaslujavash priakora si. Istinski " paliacho". Na tova umnite hora mu kazvat " dalnovidstvo". koeto e prisashto samo na umnite hora . Ama ti nali si paliacho, ostani si takav.

Сигурен съм че не си бил в Турция,нито знаеш некаква информация по въпроса,живееш в един друг свят,пълен невежа си

_stankow

Нещо не съм видял в Турция да цари разруха. Как само им работи промишлеността ... Колко млади хора имат ...

И Чаушеско направи канал от Дунав до Букурещ.

Я да видим сега, какво ще кажат специалистите по въпроса?!

Ще кажат това което им кажат от ЕС :)