Да намериш перфектния баланс между кариера и личен живот се превръща във все по-голямо предизвикателство. И въпреки това много топ кадри избират напрегнатата работа в големите компании. Причината за това е проста - хората днес предпочитат високо платена и престижна работа, която едновременно с това им дава възможност за гъвкави условия и адаптиране на работното време спрямо динамиката в личния живот. Накратко сме описали какво прави политиките на големите компании атрактивни за добре образованите служители днес.

Добър баланс межу работа и личен живот

Когато служителите имат контрол върху живота си, те имат по-добри отношения с мениджмънта и не пренасят служебните проблеми у дома. Това повишава продуктивността и намалява броя на конфликтите между колеги. Компаниите, които провеждат политики за насърчаване на добър баланс работа - личен живот стават все по-привлекателни за служителите и привличат ценни кандидати за отворените си позиции.

Компании като Сименс залагат на добрия баланс между работа и личен живот за служителите си, предоставяйки възможностите за работа от вкъщи, работа на непълен работен ден и гъвкаво работно място. Често срещана практика е създаването на детски градини за децата на служителите на компанията, както и различни програми, които да помогнат на младите жени да балансират между семейство и работа.

Превръщане на добрите идеи в решения

Като цяло е важно компаниите да мотивират служителите си, така че те сами да поемат контрола върху служебните си задължения, като едновременно с това правят най-доброто за компанията. Личният пример също е много важен. Ако топ мениджър в голяма компания праща мейли по време на отпуската си или след работно време, това е сигнал за останалите служители, че това поведение е ценено и се изисква и от тях.

Много компании създават специални политики, които да предпазят служителите им от прегряване. Застрахователната компания Алианц например въвежда вътрешна политика, с която казва на служителите си да не отговарят на мейли и обаждания през уикенда и по време на отпуска. Даймлер пък отива една крачка напред, като имейлите, изпратени до служител във ваканция, се изтриват автоматично.

Създаване на спокойна атмосфера в забързания офис

Компанията трябва да има устойчива политика, а хората да усещат сигурност на работното си място. Нужно е да бъдат уверени в решенията на мениджмънта, за което резките и непрекъснати стратегически промени не играят добра роля. Неочакваните бизнес промени и необмислените решения на топ мениджмънта водят до загуба на доверието в работодателя и засилване на чувството за несигурност у служителите.

Все пак огромни международни компании с успешен бизнес от десетилетия успяват да поемат нов път, задържайки и дори увеличавайки талантите си. Такъв е примерът с тютюневия гигант Филип Морис Интернешънъл, чиято трансформация и мисия за бъдеще без дим отвори пътят към компанията за стотици експерти от сферата на комуникациите, медицината, науката и дигиталните технологии. Позиционирането на компанията от тютюнева към високотехнологична промени изцяло погледа на висшите кадри към нея. Политиките за равностойно заплащане за равен труд и равнопоставеност между половете, гъвкаво работно време, подкрепа на родителите, възможност за двойна кариера на семействата на алокираните служители в чужбина и приемане на различията допълват имиджа на компанията за добър работодател. Неслучайно компанията получи за трета поредна година международната награда за водещ работодател "Top Employer" за всички свои филиали по света.