"Фолксваген" отлага решението за изграждане на завод в Турция
Ръководството на компанията не бърза да подписва договора за строителство
Обратно в новинатаКоментари - "Фолксваген" отлага решението за изграждане на завод в Турция | Бизнес.dir.bg
Коментари
Твърде много коментари за и против прословутия ФОЛКСВАГЕН са написани тук. Дали някой от този ФОЛКСВАГЕН ще ги прочете и ще ги има предвид при новото решение? Много се съмнявам.
а ние най накрая собствен български завод няма ли да си направим .
господине, вие лъжете че сте работили като програмист на ЦПУ. Ако бяхте действително такъв, отлично щеше да ви е известна спецификата на работата. На ЦПУ се фрезоват матриците за металните изделия като калници врати и прочие, също и матриците за пластмасовите и гумените изделия. Всичко това се прави в ГЕРМАНИЯ !!! Матрици никога ама никога не се предвижда да се фрезоват в Турция. Също и не се предвижда инсталирането на пресите работещи с матриците. Също и вулканизациите и изготвянето на пластмасовите изделия и електронните компоненти. Всичко това се прави в Германия и Евросъюза товари се на контейнери и се доставя в Турция където се сглобява на конвейр от НИСКО- квалифицирани работници. Няма майктори няма специалисти- има бай Ахмед с 6 клас и Ферхунде като секретарка. И не е истина че у нас в България не можем да им намерим 4 000 мангала за поточната линия. Можем да им намерим 400 000 мангала Номера е че самата германска държава държи акции в това предприятие и иска по този начин да върне от Германия част от пингвините и да задържи в Турция там на място пингвини които иначе ще се домъкнат в Германия. Това им е идеята- завода да е в Анадола и рязаните кавали да си стоят там А не че ние нямаме 4000 супер дупер специалиста И това със ЦНЦ специалистите програмисти дето сте го писали е просто пълен ТАШАК ! Щото световната практика е следната- инженера проектира примерно с CREO съответният детайл някъде примерно в Далас- мята го по мрежата в Китай и там го пускат да се фрезова като настроичика е най-обикновен среднист и само подменя износеният инструмент а не е с висше инженерно както Вие лъжете
гарантирам ВИ че нито в Мерцедес нито в Фолксваген ще Ви разрешат дори да наближите на 100 метра до отделът занимаващ се с КАД проектиране !
Човече, колите, кооперирани с изработки на детайли на майната си, а не стационарно зависят до 99 % от технологията за изработването на едно изделие, затова японските автомобили, произведени в един завод са уникални. Аз карам такава кола повече от 200 К км. и не ми гори масло все още ?! Не искам да се обяснявам на професионални теми с когото и да е !!
Преди години бях настройчик програмист на МM с ЦПУ. Бях и "наставник" на ученици, които учеха в такива паралелки на града - "Оператори на МM с ЦПУ" При мен се появи едно момче, което чистосърдечно ми казa: "Виж какво, аз ще следвам "Право" на 100 % сигурно, от тези машини нямам никакво познание, пиши ми поне една четворка (4), аз в производство няма да работя" !! Да, писах му, защото беше "читанка" и го виждах, че не става за друго. КАКВО ИСКАМ ДА КАЖА: Днес след 30 год."Велик преход" и унищожението на БГ машиностроенето, откъде у нас ще се съберат 4000 майстори за работа в този завод ?! Тук проблемът ne опира само до терена на завода !! Когато Гриша Ганчев откри завода си в Ловеч, той нае само 200 работници, направиха една лимитна серия "Great wall", уредиха полицията ни с китайски джипове и приключиха !! 4000 човека не се събират лесно за сериозно производство, с ПУЦ не се става майстор, а старото поколение си замина - кой в пенсия, кой в отвъдното. Не бих казал, че е по силите ни един такъв огромен завод...
Словакия да не би да имат квалифицирани работници за многото автомобилни заводи. НЯМАТ. И какво правят тогава? Отговор-привличат чужденци. Украинци, турци, румънци, албанци,, немалко българи. така,че ако за дадена позиция няма български кандидат, ще се привлекат чужденци. В Словашките заводи вероятно над 90 процента от работниците не са словаци. Освен това--заводът ще се построи за 3 години, а затова време може да се изкара магистратура, от инженери, желаещи да работят в производството на автомобили. Накратко-няма проблем с работната сила-чрез заплати, обучение, внос на чужденци-ще има кой да работи в завода в България.
На твоя тъп отговор слагам един минус поради липса на възможност за повече, защото проблемът е БГ БЕЗРАБОТИЦАТА - МЕН НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВАТ ДРУГИТЕ КАК СЕ ОПРАВЯТ !! Въпросът е да спрем да изтича годна българска РЪКА НАВЪН !!! 3 млн. са предостатъчно !!!
и какво, ще докарат "Украинци, турци, румънци, албанци" да работят за 600-700 лева на месец! Вместо да доближат заплатите до европейско ниво.
господине, вие лъжете че сте работили като програмист на ЦПУ. Ако бяхте действително такъв, отлично щеше да ви е известна спецификата на работата. На ЦПУ се фрезоват матриците за металните изделия като калници врати и прочие, също и матриците за пластмасовите и гумените изделия. Всичко това се прави в ГЕРМАНИЯ !!! Матрици никога ама никога не се предвижда да се фрезоват в Турция. Също и не се предвижда инсталирането на пресите работещи с матриците. Също и вулканизациите и изготвянето на пластмасовите изделия и електронните компоненти. Всичко това се прави в Германия и Евросъюза товари се на контейнери и се доставя в Турция където се сглобява на конвейр от НИСКО- квалифицирани работници. Няма майктори няма специалисти- има бай Ахмед с 6 клас и Ферхунде като секретарка. И не е истина че у нас в България не можем да им намерим 4 000 мангала за поточната линия. Можем да им намерим 400 000 мангала Номера е че самата германска държава държи акции в това предприятие и иска по този начин да върне от Германия част от пингвините и да задържи в Турция там на място пингвини които иначе ще се домъкнат в Германия. Това им е идеята- завода да е в Анадола и рязаните кавали да си стоят там А не че ние нямаме 4000 супер дупер специалиста И това със ЦНЦ специалистите програмисти дето сте го писали е просто пълен ТАШАК ! Щото световната практика е следната- инженера проектира примерно с CREO съответният детайл някъде примерно в Далас- мята го по мрежата в Китай и там го пускат да се фрезова като настроичика е най-обикновен среднист и само подменя износеният инструмент а не е с висше инженерно както Вие лежете
Ще подпишат, патардията ще утихне до дни. Неслучайно и ЕС не вземат единно становище за Сирия, а подгониха Турция за сондажите покрай Кипър.
За предишния президент Росен Плевнелиев най-важната работа в момента е да опита да докара завода на VW в българско. дано успее има връзки в индустрията.
На запад с връзки не става. Условията трябва да им изнасят.
така си мислиш - я си помисли кой е в управата на "Фолксваген"- нещо като катарска връзка май. Катар, който получи защита от Турция.Не ще да е случайно!
Теренът в Кремиковци който нашите толупи предоставят е може би най замърсеният в Европа с тежки метали ,Сяра и въобще цялятя менделеева таблица ,50 години там бълваха смрад комините на комбината ,турците им предлагат чиста земя ,в близост до морето и пристанище ,само това е достатъчно за избора на Фолксваген ,да не говорим за кадрите,пазара и т.н..
ееее рубладжиите тъкмо бяха доволни, че завода няма да е в България...
Ще почакат малко да мине войната или да стане хронична и пак ще си го направят. Няма как като им мирише на много пари и да не стане!
Оставете ги немците. Явно си ги харесват резаците. По-зле за тях. Важното е да изпердашим комунягите на 27.10. 2019.
Още нищо не е сигурно на сайта WV няма нищо и те не са взели окончателно решение,само са депозирали едни 150 милиона евро в Турция и може да се откажат от тях както и от 400млн.евро субсидия и да дойдат в Бантустан да набутат 1 млрд. евро в управляващата шайка и да си тръгнат с 1150млрд.загуба....Това само много болен балкански мозък може да си го помисли понеже през живота си не е изкарал и 1лв. с бизнес и драскачите на подобни слабоумни статии на това разчитат,на малоумието на част от читателите.
Бизнесът си е бизнес, ама с кирлив имидж на основните си пазари си за никъде. Аз карам шкода - втора по ред, купена от магазина. Добра кола е, правена в Чехия, с германски части - шаси, двигател, окачване - всичко е немско. Турска шкода няма да си купя, нито пък фолцваген. Има чудесни Кии, почти със същите характеристики. Ще спонсорирам Корейската икономика. И като гледам настроенията из Европа, ФВ ги очаква подобен бойкот навсякъде. И тук въобще не говорим за бизнес рисковете пред ФВ.
Да ама аз и всички мои познати ще си закупим Шкоди и WV-ени точно от Турция защото са турски,по-евтини и по-качествени.Освен това ще подпомогнем икономиката на комшиите и по този начин косвено подпомагаме и нашата,а ти си спонсорирай корейци или китайци загубите са за твоя сметка.
Ако случайно стане сакатлък с Турция ,Фолксваген ще поднови преговорите със Сърбия ,но няма да е в Кремиковци ,ще се оправдаят ,че помагат на приобщаването на Западните Балкани ,но истината е че всячески искат да избегнат производство в ЕС .
Всъщност производственият комплекс ще струва 1 милиард... а Турция ще съфинансира строежа с 400 милиона, те и затова шефовете от Фолксваген си я заплюха;)
Най-трагичното ще е да се откажат от Турция, но и да не изберат България ... тогава дано кризистният ПР на ГЕРБ работи, защото ще е един вид преврат. Успеят ли ГЕРБ обаче с тази инестиция ... аз лично ще гласувам за тях години напред
Първо чети после философствай.Никой не се е отказал от Турция,а в България няма шанс да дойде и малък производител на обувки дори камо производител на коли или техника,които са на светлинни години напред в развитиети си.Дори и много да искат,а ние им предоставим всичко няма как подобни заводи от шесто поколение да функционират в Бг защото тук всичко е допотопно и от каменнта ера.Те функционират по съвсем нов начин непонятен и невъзможен за нас.При тях забавяне или спиране означава фалит,а тук не можем да работим=захранваме линии от шесто поколение по много причини.
Сърбия ще намаже
"Фолксваген" отлага решението за изграждане на завод в Турция - концернът знае ли това ?
МУРЗИЛКИТЕ В КОМА МИГАТ НА ПАРЦАЛИ!!! КОМУНЯЦИТЕ ЩЕ СЕ ПУКНАТ ОТ ЯД ЧЕ ЗАВОДА ИДВА ВЪВ БЪЛГАРИЯ И ТЕ ЩЕ СЕ ОБЛИЗВАТ КАТО КОН НА ПРАЗНА ЯСЛА ЗАЩОТО ЩЕ ГЛЕДАТ ВЛАСТ ПРЕЗ КРИВ МАКАРОН!!! КОМУНДАРИ НИКОГА ПО-ВЕЧЕ НЯМА ДА СТЕ НА ВЛАСТ!!! ЕДИНСТВЕННО ВИ ЧАКА ЗАТВОРЪТ!!!
Моля да не се спекулира! Ако има отлагане на решението, то ще е във времето, няма да е в друга държава. Завода ще бъде в Турция или никъде няма да е!
Права си Мелиха,но научи къде се пише пълен член.Моля те.За беда и българите тук са с големи пропуски в обучението.
Когато сме се хващали с немците винаги сме преживявали национални катастрофи. И винаги са ни преебавали и ползвали за слуги и васали.
То обикновено по-големия ползва по-малкия за слуга и васал. Или трябва да станеш достатъчно голям или отиваш в групата на васалите.
Какво решение ще вземе Бойко, ако и Фолксваген и Хюндай сега решат да дойдат у нас???? Поради липса на всякакви кадри, сигурно ще издаде заповед всички министри да се преквалифицират в монтьори, ел.техници, общи работници, мотокаристи, и ОТК! Голям смях...а???!
Усилията на Плевнелиев да раздуха корупцията в Турция и да обвинява Ердоган за атаката над Сирия дават резултат
Измиват си ръцете, очакват криза и спад в продажбите, затова отлагат...
Тази новина е сънувана от Плевнелиев или е плод на болните амбиции на управляващите!
Как това ни грее нас? Променя ли факта че в България няма необходимата работна ръка нито като количетво нито като качество? Или факта че в тюркието Фолца може да си прави каквото си иска а в БЪлгария все пак трябва да спазва разни измислени директиви които струват пари и правят живота на Фолца по труден? Или може би променя факта че България няма да поръча стотици коли от Фолца нито пък ще им налее милиони? Боли ги фара Фолца за положението в Сирия..правят се на интересни само. Ще изчакат проблема да се реши - а това ще стане много бързо - и нещата си продължават по план.
Не всичко е пари "приятели"!
ОТЛАГАНЕ НЕЕ ОТКАЗВАНЕ В ИКОНОМИКАТА ПРИЯТЕЛСТВО НЯМА А ИМА ИНТЕРЕСИ ПП ГЕРБ НЕ ПРАВЯТ НИЩО В БОЛШИНСТВОТО ХОРТА У НАС ЖИВЕЯТ ЗЛЕ
това не означава, че ще изберат България.. ние сме кочината на Европа, всички се гнусят от нас..
И сега кой е номер едно! Бойко! ВЕЛИК!!! На изборите всички за ГЕРБ за да има завод на волскаваген трябва да има стабилност! Искате 1000 лв запалта гласувате за ГЕРБ!
А в България можеше да я регистрират тая фирма за 2 лв...
Отлага, а не се отказва са две различни понятия.
Силно се съмнявам този проект да получи одобрение в Надзорния съвет на Фолксваген. Парите са важни за тях, но със сигурност позицията на Германия и ЕС е от значение за тях. Отделно от това, тези облекчения, които Турция им предоставя са само на хартия, доколкото със сигурност Турция ще получи дело в ЕС за нарушаване на митническото споразумение със съюза. Също така, Европейската комисия може да наложи санкции на Фолксваген.
Така е , но ще дойде време за акционерите да си получат дивидента и ... завода ще се построи бързоз , бързо .