Фирмите не искат да строят магистралите, обмислят да прекратят договорите им
Изпълнителите работят мудно и символично, настояват да получат по-високи цени, каза министър Андрей Цеков
Обратно в новинатаКоментари - Фирмите не искат да строят магистралите, обмислят да прекратят договорите им | Бизнес.dir.bg
Коментари
В Европа магистралите са супер и издържат мин. 20 г. до ремонт. Нека чужди фирми дойдат и ни направят магистралите. За 2 години всички ще са готови, ще са по-ефтини, по-качествени и 20г. няма да имат нужда от ремонт. Много е просто!!! Чужди фирми, а не български, крадливи некадърници!!
В ЕС всичко става бавнo и трудно, излишно скъпо и винаги има някаква схема. Всички които печелят големи проекти си плащат в Брюксел. Това го знаят и чистачките в сградата на ЕК.
В ЕС корупцията и рушветите са пандемични. Изпълнителите на поръчки често поемат задължения да връщат пари обратно към брюкселските чиновници по съответните дирекции. Системата е криминална с тези евро проекти, но това си е нормално в Европа така стават работите.
Системата инхаус е била хитър подход на строителното министерство на Герб. Системата допуска паралелни действия по проектиране и отчуждавания. Този подход е давал възможност за бърз инвестиционен процес и нещата да се случат по-бързо. Предоставянето на аванс за закупуване на материали е също умно решение, като с това се избягва влияние от инфлация, и така фирмите не биха имали основание за актуализации на цени, което дава гаранции цената на проекта да не се завишава. Тези рационални решения вместо похвала, бяха наречени корупция от жълтопаветниците и резултатът е ядец, няма магистрали, има разбити пътища, падащи мостове.
Между другото без да съм фен на Путин и русия сега ще ви дам един линк на един руски академик. За който му е интересно. Щото и у тях растежа е като у нас - почти нулев може да се каже. Защо ли? ПОТЪРСЕТЕ: Академик Нигматулин поставил президенту "неуд"! Следва линк https://www.youtube.com/watch?v=pfngEzGJIS0 Чувствате ли приликите?
Като не са в ЕС и нямат субсидии,как строят по бързо и по качествено от нас.Ами просто, като не крадат.Това 30%да вземем над цената го нямаме за нищо,че стигнахме и до 50%да краднем от цялата поръчка.
Във вътрешността на страната, разбирай далеч от големите градове се строи трудно заради липса на персонал. Ако говорим за инженерен такъв и техника, там центърът е София. Няма как да стане.
Как да сторя като няма техника и хора тези фирми са свикнали с два багера и двама роми да строят цели магистрали и да прибират милиарди от всеки километър като не ги устройва чао наемат се чужди фирми
Ако ме питате, по-добре изобщо да не строят нищо, а да пренасочат парите за поддръжка на вече направеното, защото е в окаяно състояние ! Явно АПИ няма никакви пари за поддръжка и изнемогва. Поне така искам да си мисля.... Другия (реален) вариант е, че АПИ са некомпетентни и не се справят изобщо с положението на пътната инфраструктура. НЯМА НИКЪДЕ НИКАКВА ПОДДРЪЖКА ! Обикалям България и не видях никъде да се обработват пукнатини в асфалта, преди да са станали дупки. по-малко от 1% са окосените банкети край пътя(дори и по магистралите), за да не превземат бурените и храсталаците настилката. За маркировка и дума не може да става , тя е като българска заплата - има я, но за малко и изчезва внезапно. Дупките по всички пътища са предпоставка за катастрофи и те са в основата на почти всички произшествия на пътя. Контролът върху претоварените камиони липсва, защото се засягат едни интереси, но пък пътищата са строени с 1/3 от парите(защото другите са откраднати от политиците и хората в АПИ) и не издържат претоварването. Та, ако може АПИ я закрийте и спасете стотици животи на пътя !
Еластичност на асфалтовата настилка. Нов предмет по физико-химия. Идват избори. Мислете с главите си.
Китайска фирма построи част от магистралата в Словения с два тунела и забрави. И всичко качествено и евтино. А ние?
ами то затова едно време имаше държавни пътни фирми, които работиха целогодишно без да мрънкат
Нормално е да не искат строителните фирми да строят на старите цени. Материалите са с над 50% по-скъпи от преди три години, СМР също, разходите за гориво, ток, заплати също. Това е вследствие на онази популистка политика на превратаджиите, които оплюха строителите, взеха близо 2 милиарда от предвидените пари за довършването на магистрала Хемус, Струма, Черно море и скоростния път за Видин. Имаше едно много изгодни тогава договори за държавата Ин хаус. Които неграмотни популисти оплюха и услужливо прекратиха, а те гарантираха фиксирани цени за строителство независимо инфлацията в полза на държавата и в риск за фирмите заради авансовите плащания. Вероятно, вече щеше да бъдат построени изброените магистрали. Защото фирмите щяха да имат интерес да бързат.
За да дойдете а власт объркахт3 цяла държава, но рано или късно всичко излиза на яве!!! Естествено, че няма да искат да строят на тези цени. Две фодини и курорти БЕЗВРЕНИЕ И БЯГАНЕ НАЗАД!
Но ако ми дадете парите на мен, в срок ще бъде завършено и по стандарт. Викайте външен контрол и проверки, против нямам. Ама направихте така, че само определени фирми да могат въобще да кандидатстват.
в Сърбия колко пари струваше километър магистрала че забравих 3пъти по евтино от Бг ли писаха по вестниците айде инфлации разни корупциоонни схеми ма то нашето не мяза да е кат хората бе
бяха раздадени "за да се закупят материали преди увеличението им". Уж. Да ама не. Парите се изтеглиха в брой "в сакове и чували" и бяха предадени където трябва. Прокуратурата естествено мълчи. Схемата е ясна. Прокуратурата все така ще мълчи. Така де. ЕС и НАТО ги пазят от нас.
Как ще работим без да крадем?! Няма ли 500 % аванта не пипваме нищо!
Проявете разбиране - с тези "магистралните" пари трябва да има за апартаменти в Лондон, Париж, Барселона, Дубай, за ескортни перхидролки, за луксозни коли ... не може да искаме и качество, че и да влагат материали. Я, си припомнете как скочиха всички в защита на правителството и против искането на опозицията за международни фирми за контрол на качеството. Тогава и София блокираха с машините си...
Че как да искат като няма авансово плащане за дори не проектирани участъци? Не се наплюска ха толкова години.
този министър е министър на главболгарстрой!! Лъже та се къса ! После ще сключи договори на още по-висока цена !!! БОКЛУК!!!!
Нали има гаранции бе, гонете застрахователите, които са дали тези гаранции! Аааа, не щете? Защо бе, аланкоолу? Ами защото застрахователите са взели едни пари и сега ги няма и тях, а?
По-добре да ги строят чужди фирми,Хем ще плащат по-високи заплати хем може да ги направят и по-качествени тези магистрали.
Ми добре, ще намерим външни фирми, вие вървете в чужбина да строите, да видим, кой ще ви търпи там да краднете...
МВР И МО се състои от 7200 пенсионера на двойна хранилка, пенсийка 1400 лв+ заплата 2200лв+ извънреден труд 450 лв+ празнични. Накрая по 4000лв чиста пара на месец. 50000 на година ,1 милион за 20 години чиста пара. ДОБРЕ ЛИЕ , ПИТАМ?
Всеки пенсионер в МВР струва за 10 години по 1 милион, това са 7 милярда и 200 милиона лева
Първото нещо, което Кирил Петков направи като премиер, бе да крадне едни 800 милиона лева, оставени от предното правителство на ГЕРБ за магистрала "Хемус". Парите бяха "усвоени" от тогавашната министърка на регионалното развитие Комитова, Хемус спря да се строи, и от повече от две години нищо не е пипано. Искахте промяна, получихте промяна...
Ами баце ги научи само да вземат пари и да не строят качествено. Тази магистрала от Сърбия до София е пълен таш*к. Не мога да разбера защо не дават на чужди фирми да строят. В Румъния в момента строят и италианци, а на друг лот турци. От всякъде където съм пътувал в Европа, най - некадърно са направени българските магистрали.
Всеки пенсионер в МВР струва за 10 години по 1 милион, това са 7 милярда и 200 милиона лева
Повече от коментиращите тук, едва ли са построили и къщичка за птици през живота си до тук... :)
Че от 4 години ПП ДБ, за добро или зло спряха не само строителството на пътища, но и цялата икономика. Възроди е емиграцията на трудоспособни хора, да не говорим за младежи, които 100% заминават. За това ОСТАВКА И САМО ОСТАВКА!!!
Три години ги разигравате с цигански номера, окрадохте парите за Хемус с фатмака и сега се чудите що фирмите не искали да строят? За какво да строят за да просят пред палатите на Кокоран още три години за заплати за работниците?
Който си мисли, че крадене от магистралите няма е пълен глупак. Мужду 35...40 % от договорената сума се връща където трябва.
Източиха 600млн КЕШ, и сега викат - Ем няма да си свършим работата. Е хубаво, връщайте всичко до стотинка с лихвите. И неустойките.
Ало, разбрахте ли защо Борисов даваше пари предварително на фирмите да строят магистрали. Б-я няма мощни фирми самостоятелно, да имат пари и техника да строят магистрали и това е проблема. И все пак фирмите които се наемат с тази работа получаваха пари авансово да си купят предварителна мощна американска, шведска, корейска и т.н техника за строеж на магистралите и да си купят материали, казва се аванс и е обикновено в бизнеса 50% от цената на договора. Така се прави в белите държави, но коя проста кратуна от ПП, ДБ, БСП и другите протестъри и умниците от промяната да го проумеят. Срам и позор, че вече две години не е построен и сантиметър магистрала. Обвиненията на Борисов от предишната коалиция на ПП, ДБ и БСП, че и сегашната пак от ПП показа в съда и ще покаже, че ГЕРБ нямат никакви нарушения по магистралите, просто са били перфектни бизнесмени. Ало, колкото и да плюят ГЕРБ, те построиха много километри магистрали по този начин, жалко че две години спряха и скоро няма да започнат, докато ПП са на власт.
Ако нямахме удоволствито да ни управлява зеления Чорап и промяната магистрала Хемус щеше да е готова до 2024 година, но те решиха ,че асфалт не се яде и ще забогатеем като изхарчим парите , ами какво да кажа... явно сме забогатяли хахахахахаха
Великия и Жилав строител ги е вложил в мястото на бившия гараж на ЦК - сега наречено Театрална. Ще даде някой апартамент на АПИ за стая за почивки и готово.
В една Гърция Западни мъгистрали тука Мънгър ваксини и селски пътища за 20 години в ЕС по зле откакто преди.Некадърен народ
Да строиш е трудна работа. Който не е строил каквото и да е, да не дава тъпи съвети...
Ангажирайте китайски фирми и за 2-3 месеца магистралата ще е готова.
И след един месец, падне дъжд и отнесе пътя. Нагледали сме се на китайски майсторлък в нета.
Караджов каза, че по-скъпите оферти са с предимство. Логично, могат да дават по-големи рушвети, нали?
Опааааа, папкането приключи, да развалим договорите. А взетите авансово пари си остават за тях, нали?
Да върнат и инхаус парите с индексация. И онези 60 милки и тях . Ако не - на съдия изпълнител по бързата процедура