Ето как такситата вече няма да отказват късия курс...
Министерство на транспорта трябва отговори в срок от седем дни по исканите промени в наредбата
Обратно в новинатаКоментари - Ето как такситата вече няма да отказват късия курс... | Бизнес.dir.bg
Коментари
50% от такситата са нелегални и фалшиви. Шофьорите им също са нелегални и фалшиви. Вършат и всякакви нарушения на ЗДП. Част от тях пренасят наркотици и какви ли не престъпления. Карат пили и дрогирани. Изнудват клиентите си. Искаме контрол над такситата, защото те в момента имат зелен билет за престъпления.
Да опънат палатки на площада, да повикат пред министерския съвет, Бойко ще ги приеме и ще ги оправи
Ти та видиш ...Утайката на обществото поставяла ултиматум ?! Чудна работа ... Защо не си вдигнете цените сами ? Защото сте смардливи селски тарикати на дребно . Да не забравяме и факта ,че ви намалява работа май а ? Еми ще ви намалява , няма как за 4,7 км в София извън час пик да искате по 13-15 лв и да има кой да ви върже . Дебилите в министерствата много хубаво да си помислят , дали ще направят глупостта да угодят на тия утайки . На нас хората който реално изкарваме парите , за да може всички лешояди да скубят , нещо почна много рязко да ни писва .
Сега и хлебопроизводителите ще искат минимална цена на хляба 3 лв. че да не ти отказват да ти отрежат половин хляб и бензина минимална цена 5 лв за да не отказват като искаш да си налееш половин литър. Тази логика на такситата няма да я бъде. Сега къс курс 3 лв и му оставям 5 с бакшиша. Сега като ги вдигнат сметката ще е 4.40 лв и ще му оставя пак 5 лв и пак ще ми отказват къси курсове.
Абе тия на снимките нарочно ли сте ги изтипосали сите мангали, че и някое НПО да се самосезира ;)
Алооу бакшишите, почакайте малко. Ушите ми мазоли хваната трийсет години да слушам как пазарната икономика е панацеята на всичко, как търсенето и предлагането, конкуренцията и т.н. движели света. И още че цената на една стока или услуга не е това което иска търговеца, а това което е готов да плати клиента. И къде сред всички тези мъдрости се вместват вашите искания? Нали точно заради това регулиране на пазара свалихме тоталитаризма? Искаш повече пари? Ами бъди така добър да идваш сутрин на работа изкъпан, подстриган, избръснат, чисто облечен. Научи поне един западен език, сменяй колата си на всеки две години, поддържай я чиста, и технически изправна. Не се прави на тарикат на дребно. Не се опитвай да измамиш клиента с така наречените " помпи" , не карай по обиколни маршрути. С една дума бъди по-добър от другите, и поискай по-висока цена от тази на другите. Бъди сигурен че ще се намерят хора които с удоволствие ще ти я платят. Без да се налага правителството да ти я гарантира. Или както са казали мъдрите хора - " Преди да поискаш нещо за себе си първо дай нещо от себе си. "
Максимума е 1,60 колкото е билет за гр.транспорт,но трябва да се сложи и максимум за цена на километър и нон стоп проверки от ДАЙ за помпи на апаратите. И само някой да откаже къс курс -яка глоба...
И после да се чудят що всички ползват спарк и максим. Не стига, че са изключително некоректни, избирателно обслужват курсове, карат като ненормални, пушат в колите, взимат си сами бакшиши, а искат и увеличение на тарифи. На какво отгоре - питам? Нека ги вдигнат, тъкмо да затънат още повече, и без тва все по-малко хора ги ползват.
Тези ватенките от Максим умреха ! Чака се на второ четене да се гласува че ако возиш с частен автомобил - лежиш до 5 години в панделата !
И ако не бъде преодоляна? И кога ще се въведе по-строг контрол върху поддръжката на автомобилите?
Да пускат UBER, и жълтите гнусари ще си се возат самички. Тъпаци нещастни!
Да си вдигнат сами цените.Но не смеят,защито ще останат без клиенти.Нали сме пазарна икономика,а те искат монополни цени.
Абе хванете първо да си изчстите колите и да се изкъпете па после вдигането на цените.
Отказа от късия курс се преодолява безкрайно лесно - един репорт от съответния клиент за този отказ до общината и съответно таксиметраджията остава без лиценз :) Не се преодолява с насаждане на картелно споразумение :)
Да върнат Юбер, пък нека си ги вдигат колкото искат.
Забранете ги тея със закон! Не са нужни мургави събратя в жълти коли да се бутат из движението! Ултиматум на държавата, чувате ли се
Предлагам на таксиджиите просто да разширят набора от услуги и ще им е по лесно с печалбите.... просто по настървено трябва да доставят наркотици и проститутки... кво се занимавате с тия кирийки от летището до младост... смешна работа...
Аз бих направил така - таксито обявява едно число. Примерно 0,9лв: Повикване: 0,9 Престой 5 мин: 0,9 лв Км дневна: 0,9 лв Начална: 0,9 лв Нощна +20% И да задължат всяко такси да има само една цифра на лепенката. Сега трябва да четеш поне 10 цифри, преди да се качиш, щото оня си написал тарифа дневна 0,9, тарифа нощна 9,0
да ги вдигат колкото искат не ми пречи.... на влак съм се возил 2 пъти последният беше преди 10 години... на такси да сеъм се возил най много 4 -5 пъти..... имам си кола, мотор, велосипед и един скейтборд.....
Уважаеми таксиметрови шофьори , само да ви светна - с такси , богаташ не се става никъде по света :)
И сега могат да карат на по-скъпи тарифи , никой не ги спира , но те искат гарантирана печалба със закон !!!
Никакво увеличение,гадна мафия ,гадни бакшиши.Да видят колко е таксата в Германия,Англия ,Испания и да се всеме в предвид средната работна заплата.Сметката ще излезе друга. Даже 50 стотинки ще се окажат много ако се приложи горното.
Какъв е този вой? Къде е проблема? Някой като откажел къс курс щяло да настъпи края на света... ми да не е само той таксист в Сф? Аре у лево всички миризливи анцузи в жълти консерви!
Държавата не се предаде пред учители, медицински работници, пенсионери, майки с деца в неравностойно положение, болни останали без лечение и лекарства ама клекна веднъж заради шофЕрските курсове и сега ще полегне на бакшишиите - клета територия БГ
Масималната цена в момента регулирана в закона е 1.30 лв. през деня и 1.60 през нощта. никой не ви пречи да вдигнете цената от 0,8 на 1,3 лв и съответно началната такса на 1,3 лв.
Хубаво, а защо не се приеме плащането да става според данните от "джипиес" , вместо от ПОМПАТА...опс, таксиметровия апарат.
Ще си ги катат сами, и ще мрънкат как няма работа... и пак някой друг ще им е виновен на бакшишите.
Ма те могат и сами да си вдигнат цените! Що карат на минималните? Като искат да си ги вдигат - защо трябва държавата да им ги вдига като могат и сами? И като им е проблем първоначалната такса и късите курсове - да направят както е по целия свят = 0 начална вноска и цена на км. избрана от тях, но минимална цена на курс! Примерно: Цена на км - 1лв, курс от 3км - брояча показва 3.20лв(с чакането по светофарите) - клиента плаща 5лв щото това е минималната цена на курс. И готово - курс по малък от 5лв няма да имат.
И опашките от чакащи таксита ще станат от 10 на 30 коли.Работата като таксиметров шофьор в България не е задължителна. На който не му харесва да не я работи тази работа.
каква неясна новина - цена за превоз на км. е едно, а начална такса за услугата е друго. Не разбрах какво искат
Това е частен бизнес, никой не ги спира да увеличат цените си колкото искат. Просто искат да накарат всички да си вдигнат цените, за да няма такива, които да си карат на ниските цени и да им обират работата. То и сега си има напълно законни таксита, тъй наречените копърки. Там си е написано, черно на бяло - 5лв. на километър. Ако искаш се качаваш. Имаше убер - забраниха го. Ебаси мафията с тия таксита. Имаше закон колите им да са макс до 10г. - махнаха го.
Не е точно така - имат минимални и максимални цени. Обаче - всички карат на минималните цени. Могат спокойно да си ги вдигнат. Ама не искат - щото един ако вдигне - другите няма и ще фалират. Затова искат да се вдигне минималния праг. Та да няма как дори и да искаш да караш на по - ниска цена!
" Кратък курс" е творение на нагли глупаци! Аз най- много се радвам на кратки курсове- с качването и приемането на адреса от клиента той вече е платил първоначалната такса; ако и веднага слезе- най- рентабилния курс! Нула разходи- левче, с бакшиша, за мен! А защо не вдигат тупурдия за извънградските курсове? Веднага почват пазарлък, че " връщането няма кой да го плати". Доволен съм от работата и доходите- вечер съм с 15- 20 лв. бакшиши! Малко ли е?
Срещу завишените цени ще има ли нови автомобили, приятно ухаещи? Непушещи и чисти шофьори? Дали наистина ще спрат да се циганят за късите разстояния? НЕ МИСЛЯ. Пак ще дебнат курсове от Люлин за летището през Пазарджик
Пълен смях е частен бизнес да се моли за някакви минимални и максимални цени. Държавата трябва да направи изискване всеки таксиджия да обяви цените по точно определен начин, за да няма измами, да улесни издаването на лицензи и да следи за спазването на правилата. Всеки има свободата да определи цена за труда си. А ЮБЕР и лифт са добра конкуренция и трябва да се пуснат веднага.
Държавата има нужда от работници. Дебелаци, слизайте от колите и започвайте да работите.
И сега се качвам рядко на такси, но вече ще гледам да не се качвам. За участък, през деня, за който с колата ми излиза 3.6 лв. на газ, такси ми взема 12 лева. Ами ще си карам колата.
ами без пари или няма да те возят или ще те "товарят" с помпи. проблема е че и при по високи цени никой не гарантира че товаренето ще спре. иначе - на всеки му се еналагало и ще му се налага да ползва този вид услуга и не е коректно да се сипят такива хули за този или онзи бранш, НО ние сме си такива и затова нищо не ни се получава
До скоро ползвах таксита от глезотия и мързел, защото е изгодно. Но вече не - в знак на протест. Да мрат от глад тия алчни копелета, хем са повече от необходимото, хем не им се работи (особено за къси курсове). Таксито в София в повечето случаи е нещо което стои на най-неудобните места на кръстовищата и пречи на движението. Това е.
Нали наскоро "бизнесът" протестираше срещу предложението държавата да утвърди минимална работна заплата в частния сектор. Не можело държавата да се бърка в частния бизнес. Е, питам, такситата не са ли също вид частен бизнес? От какъв зор искат държавата да им гарантира някакви цени?