Коментари - Експерти: Системата „бонус – малус“ да бъде оттеглена и коригирана | business.dir.bg
назад

Експерти: Системата „бонус – малус“ да бъде оттеглена и коригирана

Представители на МВР и МТИТ не дойдоха да отговорят на въпросите, казват от Института за пътна безопасност

Обратно в новината
| Редактор : Красимир Тодоров

Коментари - Експерти: Системата „бонус – малус“ да бъде оттеглена и коригирана | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Накарай чиновник да свърши работа и ...... само л@йна

Чак коригирана, едва ли! Ще се поослушат, докато минат недоволствата и пак ще пробутат същото.

Гласуваха в Парламента ПРОМЕНИТЕ В КОДЕКСА ЗА ЗАСТРАХОВЕНЕ и когато се наложи да ги приложат се оказа, че са СЪТВОРИЛИ ЕДНО БЕЗУМИЕ - да налагат системата МАЛУС на "ВИНОВНИЯ" АВТОМОБИЛ , а не на неговия ВОДАЧ както е по целия свят. КАКВО ЩЕ ПРАВИТЕ СЕГА БЕ НЕГОДНИЦИ?! НАЙ ДОБРЕ Е ДА СИ ПОДАДЕТЕ ОСТАВКИТЕ А РАДЕВ ДА ВЪРНЕ СЪТВОРЕНОТО БЕЗУМИЕ ОБРАТНО В ГОВОРИЛНЯТА НАРЕЧЕНА ПАРЛАМЕНТ! Системата МАЛУС трябва да се прилага не само заради респекта от ПО ВИСОКА ПРЕМИЯ наложена на НАРУШИЛИЯ ЗАКОНА , но и защото е НЕДОПУСТИМО ДОБРОСЪВЕСТНИТЕ ВОДАЧИ И НАРУШИТЕЛИТЕ ДА ПЛАЩАТ ЕДНА И СЪЩА ПРЕМИЯ!!! На останалия от соца принцип на СОЛИДАРНОСТТА на плащане на една и съща вноска от добросъвестните и нарушителите на закона ТРЯБВА ДА СЕ СЛОЖИ КРАЯ!! ЗА ДА СЕ СЛУЧИ ТОВА ТРЯБВА да се застрахова ВОДАЧА , а не АВТОМОБИЛА който няма отговорност при настъпването на ПТП. Всички издадени до сега над 3 000 000 полици са НЕДЕЙСТВИТЕЛНИ защото с тях застрахователите са ангажират да носят рискове КОИТО ЗАСТРАХОВАНИЯ АВТОМОБИЛ ПРИ НИКАКВИ ОБСТОЯТЕЛСТВА НЕ БИ ПОРОДИЛ !! НАДЯВАМ СЕ РАДЕВ ДА ВЪРНЕ ТОВА ПРИЕТО В ПАРЛАМЕНТА БЕЗУМИЕ ОБРАТНО НА НЕГОВИТЕ ВНОСИТЕЛИ!!

В тази побългарена система МВР става подчинена на застрахователите. Те ще докладват на частни организации за всяко нарушение на граждани. А пък идеята колата да бъде със собствена застрахователна история не е идиотска. Това е идея на нагли, безскрупулни типове, които имат държавата и хората само за каса, в която безконтролно да бъркат. Тия наглеци от КФН трябваше още при фалита на Олимпик и гаврата с над 200 хиляди българи, да бъдат изритани от там. Като не получиха шут в г@за, те продължиха да се гаврят с хората.

Бяха откраднати от 250000 бедни българи и Кфн са за затвор за тяхното бездействие,също като КТБ

Вече съм сигурен че идиотизма в тая комисия е пандемичен! Каква вина на неодушевен предмет , кви 5 лв бе ?! Осъдените за убийство споделят ли присъдата си с оръжието на убийството ? Толкова ли е трудно малуса да го лепите на виновното лице при ПТП и сега след като фишовете и актовете и протоколите при ПТП са поименни ???? Сега там да не би да пише виновно лице МПС Номер един кой си а зад волана призрак ? Има име на лице което е хванато с някакво нарушение. Сега кво искат да направят освен че сега мпс-то е застраховано да застраховаме и шофера паралелно? Двете неможееееееееееееее едновременно. Избирате или колата или шофера! Цяла година спаха тия от КФН и 25 дни преди нова година ще осъждаме някаква система. Първо е много важно тая комисия КФН да бъде разпусната и закрита, след това Мента Стоянова да подаде оставка от бзджетната комисия и накрая за да ни освободят от мъките цялата паплач на Боко Асфалт Паша да подава оставка. Толкова некадърни мафиоти даже и на луната неможе да намерите

Ти май по принцип си заспал. От десетилетия го се прави по автомобила, а не го предлагат да стане от новата година. Досега практически не се отчиташе кой кара автомобила и това е порочното, което се опитват да променят. Естествено се опитват да тръгнат от едно ниво за всички, щото наистина никой не координира кой какви катастрофи е правил и ще им е по -лесно за последно да натоварят всички ни с някой лоши резултати в тази област. Коментирайте прагматично, а не ей така да се изплюете.

Където има значително по-висока лихва на банка, това е повод да се замислиш не е ли висок и риска за нещо лошо. А Олимпик си има надзор в чужда държава и това тук беше клон на компанията. Който там е тичал заради ниска цена е било редно да се поинтересува какво скрито може да има зад това.

Аз съм автомобил констуиран с двигател 2300 кубика и мощнос 240 коня.Ще карам както аз си знам ,след като плащам голям данък и голяма гражданска според мощността и кубатурата.Преди дни четох в пресата,че подир джигитите на пътия ще бъдат пуснати мощни автомобили.Та се питам как ли ще карат тези цивилни автомобили или и за тях нямя да важи ЗДП?

Ама много са ви корумпирани експертите.

Наистина ли нещата са толкова зле.Вече няма умни и образовани хора ,които като направят поправка в наредба или закон да е годно за приложение. Какви са тези безумия,с колата и приедишните собственици да вървят нарушенията.

матряла е лош...

Как така частни фирми ще "превъзпитават" шофьорите с парични санкции? Имаме си КАТ, МВР, министър на вътрешните работи. Контролът не може да бъде в ръцете на разни фирми. Не сме гласували за тях. Те се интересуват само от парички, колкото повече малуси-толкова по-добре за тях.

експерт Уважаеми колеги потребители, не омаловажавам вашите упреци, но днешното ръководство на КФН не е виновно. ОСНОВНИ ВИНОВНИЦИ за несъответствията между методиката "Бонус - Малус" и Кодекса за застраховане са: зам.-председателят на КФН, отговарящ за управление "Застрахователен надзор" - г-жа Ралица Агайн, председателят на УС на Асоциацията на българските застрахователи г-н Данчо Данчев, адвокатско дружество „Антоанета Димоларова, Розалина Градинарова и съдружници”, консултант на Асоциацията на българските застрахователи по промените в Кодекса за застраховането и на последно място народните представители, които им повярваха. През 2015г., когато се правят промените в Кодекса за застраховане без широко обществено обсъждане, тайно в тесен кръг от поднадзорни лица -застрахователи и брокери и без участие на потребителите основателят на застрахователния надзор Христо Христов и следващите ръководители на застрахователния надзор Даниела Конова, Румен Гълъбинов, Борислав Богоев и дори бившия ръководител на КАТ г-н Стратиев открито посочват порочната практика и неадекватните промени, които няма да са полезни в бъдещата регулация на застрахователния пазар. И съвсем естествено поискаха оставката на г-жа Ралица Агайн. Днес, когато открито се обсъжда методиката Бонус-Малус става ясно, че отново трябва да се правят промени в Кодекса за застраховане. Е, аз питам защо тогава не бяха чути посочените по-горе специалисти. Някой много бързо забравиха, че при г-жа Ралица Агайн започнаха фалитите: първо на българския застраховател ЗАД Юпитер, а по-късно и на клона на чуждестранния застраховател Олимпик. Сега, когато ще е необходимо да се правят нови промени в Кодекса за застраховане трябва да има широко обществено обсъждане. Но най-належащи са: риска да е и върху водача на мпс-то, да се премахне ненужния вече стикер и да се разреши сключването по интернет на задължителната застраховка „Гражданска отговорност"на автомобилистите, Гаранционния фонд и Националното бюро на българските автомобилни превозвачи да се обединят в една структура и в УС да има представител на потребителите, възнагражденията на ръководителите, членовете на УС, отчета за приходите и разходите и баланса да са обществено достъпни. А не както е сега, в пълна мъгла. Дори ние потребителите не разбрахме, кой понесе отговорност за загубения депозит от близо 10млн.лв. във фалиралата КТБ. Само, когато работата на КФН стане прозрачна и в интерес на потребителите ще се възстанови доверието в сектора или както е казал основателя на застрахователния надзор у нас г-н Христо Христов - "Застраховането е доверие между застрахования и застрахователя и между застрахователя и регулатора".