Коментари - Експерт: Системата "бонус-малус" е остаряла, ще печелят само застрахователите | Бизнес.dir.bg
назад

Експерт: Системата "бонус-малус" е остаряла, ще печелят само застрахователите

С помените ще има повече "малус" и почти никакъв "бонус", смята Йонко Иванов

Обратно в новината
| Редактор : Георги Брандийски

Коментари - Експерт: Системата "бонус-малус" е остаряла, ще печелят само застрахователите | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Една дълго обещавана на шофьорите система, всъщност се оказа измислена изцяло в интерес на застрахователите и оправдаваща тяхното желание да вдигат застрахователните премии. Те да бяха си я писали нямаше да е толкова в техен интерес. Няколко са доводите за това мое твърдение. 1. Всички започват на равно в момента на въвеждане на системата! Че защо? Нима в КАТ няма подробно досие на всеки един водач и извършените от него нарушения? И още нещо фрапантно, дори и най-изрядният водач може да мине в едно ниво надолу за най-малко година, Това на прост език означава че за 7 класа бонус трябват СЕДЕМ ГОДИНИ за "великата" отстъпка от 25%. 2. Не така обаче седи въпросът с наказанията водещи до оскъпяване на застраховката. Ако някой си направи труда да погледне таблицата за наказателните точки ще прочете с оправдан ужас че е достатъчно да пукне по невнимание някой фар на по-нов автомобил или да го одраска и веднагически ГО за следващата година му скача с 310%. И не само това, ами и през следващите години ще продължава да плаща завишени в пъти премии. 3. Факта че при продажба на автомобилът застрахователният коефициент се запазва пък е такава идиотщина че направо не ми се коментира.

Че кой да печели? Всичко се прави за да се скуби народа, разбирайте не ония - крадливите, а обикновените хора, които си купуват нещо, което да им върши работа... Някой да е видял по големите градове да се садят поне толкова дървета, колкото се режат?

Ама това е експерт ЕДИН ПЪТ!!!!! От застраховките щели да спечелят само застрахователите!!!!! Ами те са единствените които трябва печелят, защото те арбитрират риска. Другото са ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ИЗМАМИ. Иначе най-добре е без застраховка, удри и се не бой!!!!! Аз като ЕКСПЕРТ прдлагам на лошите шофьори даже да им дават бонус по-бързи коли, след един момент те ще са се изпотрепали и катастофите ще отпаднат по естествен път........

Ще мине доста време докато българина се одучи като му наближи края на застраховката "да ходи да си заведе една щетичка"..... Сам си пукаш фара,сам си го плащаш..... На запад от София това е в клаузата Самоучастие.....

Остаряла била, абе вие я въведете пък ще видите остаряла. В Германия не ми признаха навремето трите годинки бг стаж и ме нашиха по дебелата тарифа. 182 евро на месец съм плащал за 2,3 литра мотор и смешните 132 кончета. Няма нужда да обяснявам колко внимателно карах и как треперех да не направя ПТП.

и колко години се предполага да управляваш един автомобил, за да станеш най-високо ниво нинджа - тоест да стигнеш най-високата бонус отстъпка?

Някъде 7-8.

Точно така. Който вече има книжка да се съобрази размера на полицата с досегашните му провинения или съответно липсата на такива и със стажа му като шофьор. Отдавна се говори за това, така че едва ли някой ще е изненадан.

Никой нищо няма да плаща. Всички , ще се пишат цигани. То малко акъл трябва, за да го разбере човек. На практика . ако това стане няма да сме в състояние да караме автомобил. Алчността на някой самозабравили се "бизнесмени" няма край. Демокрацията действително е надценена.

Така както е предложена системата не е бонус - малус, а бонусченце - малустище. Да оставим на страна огромната разлика между бонус и малус процентите. Интересно например защо малус процентите се обвързват с нарушаване на правилника за движение. Свирнеш например с клаксона в населено място, и хайде сто процента увеличение на Гражданската отговорност. Малус процента трябва да се прилага само за шофьори причинили виновно ПТП. Иначе ограничаващ скоростта знак забравен след някой ремонт, и услужливо застанал зад него служител на реда могат за няколко часа на повишат Гражданската отговорност на стотици, ако ли не и на хиляди шофьори. За трийсет и пет години шофьорски стаж имам само две леки ПТП / слава Богу /, и двете не по моя вина, но ако кажа че не нарушавам правилника едва ли някой ще ми повярва. Не вярвам в България да има човек който нито веднъж да не е нарушавал по какъвто и да е повод правилника. Това означава че никой няма основание да претендира за бонус. Ами вместо да си правят труда да събират огромен по обем информация , и след това да ни " наказват " по-добре направо да вдигат гражданската на десет хиляди лева и белким се задоволят.

Само да отбележа нещо което никой не е забелазъл. Никъде не се говори за таван на базовата ГО. Така ако прочетете м/у редовете или малките букви както се казва излиза следното. Вие ако сте изряден ще получите някакво намаление на ГО ама ние ще вдигнем базата и така може да платите това което сте платили предната година и така всяка година. Това е като оная уловка със здравните осигуровки на онези Българи които са на МРЗ или се самоосигуряват. 8% от 510 лв МРЗ тази година е едно , 8% от МРЗ при 560 лв догодина е друго , 8% от МРЗ при 610 лв е съвсем трето. Тъ вие (ние) изрядните ще чакаме намаления на ГО ама някой друг път....

pompai

Застраховка трябва да се плаща на шофьора, а не на колата.

Искам да работя в КАТ ,само една годинка, само една година, моля ви се.

само да попитам нещо. Защо тези предложения се правят леко като в последният момент ? Пуснати на Обществено Обсъждане на 06.11.2018 до 06.12.2018 и 3 седмици по-късно ще влизат в сила ?! Защо не го направиха в началото на 2019 година да се даде по дълъг период и за да доогладят нещата а всичко правят както казах в последният момент. Значи от това което пише какво излиза.. някой богат джихадист на пътя си купува джипка за 120 бона кара я година навървя една камара нарушения и после неможе да я продаде щото ГО на тая джипка може да е над 1300-1400 лв ?! Кво ще правят тия хора незнам. То мъка да бракуваш джипче за 120 бона на 1-2 години

Провеждам курсове за Катаджии, заплащането по споразумение--бонус-многос

Системата е обречена на провал, докато застраховката се води на автомобила, а не на шофьора. Автомобилите не са граждани, че да имат застраховка гражданска отговорност.

pompai

Той като има пари за такъв джип и знае правилата и пак кара така за мен не му пука а и винаги може да го продаде извън евро-съюза.

да като се замисля вариант продажба извън ЕС например в Македония или Сърбия е възможен. Просто е странно как досега се правеше ГО на МПС-то , всички ревяха че трябва да се прави ГО на Водача и накрая се измисля нещо което е общото м/у двете т.е ГО хем ще важи за МПС-то а хем същата полица ще важи и за водача. Ние с една полица и довача и МПС-то ли ще застраховаме едновременно ?

От управляващи идиоти ще ни свърши търпението.То данъци,осигуровки,застраховки,банкови такси ,,,,,,,, Да им приседне дано

pompai

Каква вина има колата ,че шофьора е НЕКАДЪРЕН.

Хм, системата бонус-малус си работи много добре в страните където няма корупция (20 лева на полицая и нарушението не се регистрира) и където регистрацията на нарушенията на правилата на пътя е функционираща. В случая с българската съвременна действителност, тази система няма как да работи добре, а ще е поредното 'звънче на свинче', както и въвеждането на европейските правила в много други области на живота...

Застраховката е на гражданин който е законният собственик на управляван от него автомобил. Ако собственикът е дал пълномощно (а не просто ключовете) на друг да управлява автомобила му, при нарушаване на правилата за движение, управляващият в този момент автомобила показва пълномощното на полицая регистриращ нарушението. Така нарушението не се регистрира на името на собственика на колата и той си получава бонуса. Така че системата е доста сложна и трябва много прецизно да се въвежда и прилага

Системата бонус-малус си работи ПЕРФЕКТНО в Белгия, където живея от 20г. Отчитат се реалните ‘произшествия’ от всякакво естество и кой водач е виновен. Не се отчитат нарушения като превишена скорост, неправилно паркиране и т.н., включително разни срещи с пътната полиция. За две десетилетия ме е спрял ‘катаджия’ веднъж - за проверка на дизеловото гориво, дали не карам с евтино гориво от фермерите (за тях не начисляват огромния стандартен акциз, дето утроява цената)...

Според теб трябва аз, жена ми, сина ми и т.н. да плащаме отделна застраховка ВСЕКИ ПООТДЕЛНО за една и съща кола?

Той и ножа е остарял, ама още се ползва за рязане на хляб.

Що не ръкопляскате? "Защо се качи застраховката ("Гражданска отговорност") на 400 лева? Откакто влезе решението на ВАС има ли влязла в сила полица за обезщетение над 1 милион лева за някой от всичките тези хода, за които се нададе вой, че трябва да бъдат обезщетени? Или просто застрахователите им се намали малко печалбата и те надигнаха вой до небето, за това как да си напълнят паничката, която малко ще се изпразни", коментира Иванов и допълни, че не е правилно да се повишава застраховката за учебни автомобили, които не са отговорни за много инциденти.

Да те еба у специалиста, баш !

Да.

Пак добре, че има какво да реже все още, макар и стар, кофти е когато стои ръждясал и няма какво да реже !! Защото касичката на българина вече се изпразни от допълнителни данъци, които ще бъдат прекрасна "компенсация" за така добре рекламирания бюджет на власт имащите !! Какво правят те? Преместват си парите от единия джоб та в другия !!

Да, застрахователните компании. ВИС и СИК. Нови имена, собствениците същите. Чак и лобиски закони в Народното събрание. Браво Борисов, браво ГЕРБ! Още веднъж доказахте, че " вълка козината си мени, но нрава не". Или както баба ми казваше - "змията хапе, когато умира" Пътници сте, пътници.

Е добре де г.о. плаща щети за нанесени щети че аз като съм минал на червено или съм шофирал употребил алкохол и не съм нанесъл никакви щети защо да им плащам ..ще си ме наказва кат те какво отношение имат да раздават правосъдие

Системата не е остаряла и работи перфектно , но в България сме специалисти по опорочаването на всяка добра идея ,такава тъпня автомобилът да трупа негативи го няма НИКЪДЕ !!! добре че в алчноста си застрахователите не са поискали и наследяване на негативите след смърт на титуляра , удивително е до къде могат да стигнат някои хора от алчност и лобистка сервилност , РЕЗУЛТАТЪТ ЩЕ Е ОЩЕ ПО ТЪП И ОТ САМОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ - ПРОСТО ОЩЕ ПО МАЛКО ХОРА ЩЕ ПЛАЩАТ ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ , и кво тогава ??? почваме да разстрелваме на място нарушителите , щото и в затвора няма да има място ??? тъпо , господа тъпоооо , вижте касе прави по белия свят и не го побългарявайте , то вече е измислено , едва ли някой от вас ще измисли топлата вода

Нямам никакви наручения от 2010 и при всяко вдигане на "гражданската" чета как за шофьорите без провинения щала да падне цената, а за джигитите да се вдигне. Таз година отнесох с 100лв по-скъпа. Къде ли е по-ниската цена.

От 2 години се чудят как да го измислят сценария "бонус - МАЛУС, за да бъде приложен. Умишлено съм написал МАЛУС с голями букви, защото не виждам къде са бонусите ?! Причината е, че 11-те сценария, с които разполагаха се различават най-вече по параметрите на самите бонуси и санкции (напр. колко да е голяма ножицата между тях), което е по-скоро политическо решение. Няма как да се измери адекватно персоналния риск и основните използвани показатели !! Tова са неща, които нямат особено отношение към вероятността да предизвика пътно произшествие, като например големината на двигателя на автомобила. ТАЗИ МЯРКА СПОРЕД МЕН СЕ ВЪВЕЖДА САМО, ЗА ДА НАКАЗВА ПРЕВАНТИВНО ЛОШИТЕ, НЕДИСЦИПЛИНИРАНИ ВОДАЧИ, НО...ЗАЩО БОНУСЪТ ЗА ДОБРИТЕ И ПРИМЕРНИ ВОДАЧИ Е САМО 25% ?! НЕКА БЪДЕ ПО-ГОЛЯМ !! КЪДЕ Е СТИМУЛА ЗА ДОБРИТЕ ?! УВЕЛИЧАВАТ 400% САНКЦИИТЕ ЗА ПРОВИНЕНИЕ И САМО 25% БОНУС-ПООЩРЕНИЕ ?!

Да де ама на следващата година вече ползва отстъпката нали?

Нали и тримата ходихте на курс за книжка. Не карате с ЕДНА книжка. Така и всеки да си има застраховка. ;-)

Бонуса е да спрат всяка година да ти вдигат застраховката , когато си изряден шофьор. Мисля е добър бонус.

Този Йонко е на всяка манджа мерудия! Едно време имаше идея да се забрани регистрацията на автомобили с десен волан и този обикаляше по всички телевизии да твърди, че нямало разлика между едните и другите автомобили, както и статистиката не показвала, че колите с десен волан по-често участват в катастрофи!

Тъй както е тръгнало ще си продавам таралясника и ще се возя на такси! 1000 лева за ГО и 800 лв за КАСКО правят точно 5лв на ден!

Само да не бъркаме КАСКО с ГО!!!

T.e. мога да пиша колата на някой без книжка и той да ми даде пълномощно. Аз ще правя нарушения с колата(все пак тя е с ГО), но понеже не съм собственик - няма да й се вдига застраховката?

Ама ти само тъпотии ръсиш!!! Тази система трябва да е свързана с произшествията, не с нарушенията!!! Като блъскаш другите и застрахователя плаща вместо теб е съвсем нормално да кажат, че си рисков и да ти искат повече пари. Ама КАТ да те глобят за скорост и после тия да ти вдигнат и застраховката си плаче за едно дело - 2 наказания за 1 нарушение

Бе като гледам бая народ не разбира смисъла на Бонус-Малус, който по-правилно е да се нарича Малус-Бонус Когато някой се провини получава Малус, ако се оправи получава Бонус, който просто го връща на основната застраховка. Т.е. ако Малуса на някой му се струва голям, то при липса на нарушения следва обратното действие Бонус, който се явява също голям след като връща положението в началното положение. Друг е въпроса как да се отчита, кога да се налага Малус. Примерно: Ако извършиш нарушение - незапалени фарове, не сложен колан, дори алкохол и неправомерно пресичане на светофар и т.н. Малус ниво1 (+50%) трябва да се налага след трето такова провинение в рамките на застрахователна година, защото КАТ на практика са ти набили глоби и актове за тези провинения, но наличието на поне 3 нарушения с актове за година води до рецидив и съответното наказание И от застрахователя, като за рисков шофьор. Естествено ПТП с доказана вина на Шофьора автоматично повишава застраховката с Малус на ниво 1 (+50%) и съответно последван от Бонус - връщане на основната застраховка след година без нито едно провинение. При нарушение в следващата застрахователна година, повишената застраховка на Малус ниво 1(+50%) се запазва, но и съответно се вдига на Малус Ниво 2 (+100)%, ако има ново ПТП по вина на водача през следващата година или 3 нарушения за този период, като след година без провинения се връща на Малус ниво 1 (+50%) и чак след втората година без провинения връщане на основната застраховка. Естествено без провинение за период от 3 години шофьора трябва да получи малък Бонус в намаляване под нивото на основната застраховка - Супер Бонус (-25%), което се запазва до първото едно провинение, което връща застраховката на основната цена, естествено при 3 нарушения за година, както и при ПТП направо се скача от ниво Супер Бонус (-25%) на Малус ниво 1 (+50%). Ако някой постоянно участва в ПТП или редовно нарушава правилата Малусите се повишават с по 1 ниво на принципа Малус ниво 1 (+50%) Малус ниво 2 (+100%) Малус ниво 3 (+200%) Малус ниво 4 (+400%) Малус ниво 5 (+800%) и т.н. Естествено някой достигнал Малус ниво 5 се нуждае от 5 години без провинения за да се върне на основна застраховка и още 3 години за да получи Супер Бонуса от минус 25% от основната

Ако не бъркам гражданската стана задължителна от 2001 година. Я някой да ми припомни преди това каква е била системата. Или просто 2001 властта е намерила нов начин за стригане на овцете ;)

Има нящо вярно в тази теза. По-добре би било човек с шофьорска книжка да има персонална застраховка ГО, а автомобилът да е застрахован само с КАСКО или с частична ГО на база масата и мощността. Но основната част от ГО да е персонална. Ако нямаш ПТП персоналната ти застраховка спада. Ако имаш - се качва прогресивно. И трябва да има специални клаузи при управление на чужд автомобил.

Направо си е бонус-АНУС

Крайно недомислена работа...дано не се приеме нищо

изглежда ще си продаваме колите и ще тръгваме пеша с това безумие 1000 лв. гражданска

тоя бонус-малус ще ни излезне през да не казвам къде...да не споменаваме и адските далавери с обезщетенията, които адвокати и полицаи въртят

Познайте сега кой всъщност ще намазва пак най-голямото парче от пая - адвокати и полицаи!