Експерт: "Гражданска отговорност" ще поскъпва

пострадалите при катастрофи през последните три години са много повече в сравнение с предишни периоди

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Аз съм за ама нека да е само за кавалите. Освен това ко ме интересува, че някой карат Вайрон и някой друг го удари. Гражданската трябва да компенсира дон някаква нормална сума от там насетне да си има Автокаско. Примерно някой може да иска да се разхожда с космически кораб трябва ли аз като го нацепя с тритинетка щото съм се ошашяви само като съм го видял да му плащам гевезелъците.

никаква конкуренция между застрахователните компании,напротив има добре съгласувана политика! Разликата е няколко лева, както няколко стотинки при бензиностанциите, това конкуренция ли е или имитация за балъци? Картелни споразумения и тук държавата трябва незабавно да се намеси! Колко още години ще се мотаят застрахователните компании,за да въведът политиката "бонус-малос"? Защо добросъвестни водачи ще покриват щети от тъпанари и неразумни фуклювци на пътя? И още нещо,не е нормално застрахователите да ни информират за загубите си, това трябва да бъде от независим източник,защото известно е застрахователите послъгват, за да аргументират повишенията за всяка година и така им е по-лесно,съхранявайки статуквото,защо да се главоболят с нужните,крещящи вече промени? Защо не се обвърже премията на всеки водач с фирмата,която го е подготвила на шофьорския курс? Тогава подготовката ще бъде не формална а по-дисциплинираща. Темата е огромна,жертвите са свидни,но чиновничеството и бизнесите си кротуват солидарно. Жертвите са от народа!Скоро и 5милиона ще стигнеме ,но с доста по-ниско качествени хора и тогава жертвите ще нарастват, а застрахователите пак ще искат повишения на полиците ни! До кога?

Всъщност, идеята не е лоша. Ама поскъпването трябва да стане драстично! Да кажем, с 500%. Така, аз който плащам точно три месеца гражданска /там за море, почивка/, ще спра да плащам и тях. А писмата, които ми изпращате са страхотни за разпалване на камината.

Да ви приседне дано.

Сякое сака да лапа и да прибира. Пипа се законно и сериозно

Те затова се блъскат, да избият парите от гражданската. Един приятел така беше решил да ходи на фитнес всеки ден без почивка да му излезела месечната карта по на сметка.

Комисията за финансов надзор е един корупционен орган. При това тотално некомпетентни, възпитаници на учебни заведения събиращи за обучение разни пройдохи направо от улицата. Така както има около тридесетина застрахователи нека отнемат лиценза на тези с най-скъпи застраховки и да останат двойно по-малко - на останалите веднага ще се удвоят приходите им от вече особено бедния български пазар с наполовина обезлюдена територия. След шест месеца нека да намалят още два пъти броя на застрахователите опериращи на българския пазар и така докато броя застрахователите е адекватен на боря на населението. Защото сега застрахователите като един от основните фактори за най-бедно население у нас, като си вдигнат двойно заплатите и веднага отчитат отрицателен финансов резултат. Заплати от порядъка на 10 000(десет хиляди) до 100 000( сто хиляди) които са преобладаващи в застрахователните дружества, като се вдигнат двойно естествено, че ще влошат финансовия резултат. А некадърниците от комисията нямат компетентност за да разбият отчетите по показатели и да изискат ако трябва и законодателни промени, но да не се допуска злоупотреба за изкуствено вдигане на цените с цел поддържане нивото на бедност на българите. По признание на самите застрахователи годишно изнасят около 1,5-2 милиарда лева за инвестиции или може би за ,,инвестиции" в чужбина. Т. е. при сегашните папагали в КФН застрахователите спокойно си изнасят по два милиарда национален капитал, а малоумниците от правителството реват, че нямало чуждестранни инвестиции. А бе ей, малоумници използвайте националния капитал, не ревете за чужд. Много е лесно! Изгонете застрахователите, оставете само двама или трима и управлявайте на ПОЛЗУ РОДУ! Гледайте как го правят американците!

За 40 години зад волана имам три леки катастрофи и то не по моя вина. Винаги съм си плащал застраховката, а не съм получавал щета освен в последният случай, когато ТИР ме оцели отзад и даже не признаха тотална загуба от неговият застраховател. Години вече съобщавате за облекчаване стойността на застраховката при подобни на моят случай. При което не става въпрос за книжка в чекмеджето, или на трупчета, а ефективно ползване. Последната застраховка ГД ми е с 20 лева по -висока от предната. В същото време и никой не води стаатистика на възрастта на застрахования и стажа зад волана. Най -честите застрахователни събития са от млади водачи на мощни автомобили. Защо дългогодишни водачи трябва да плащат за щетите причинени от подобни на танцьорката от Пловдив, или таксиметровия дето е с отнета книжка нали застрахователят плаща именно щети причинени от такива водачи. Гадно е когато уравнивиловката е тотална и по -зле настроена от времената преди демокрацията...А който е карал и тогава знае кое и как беше. Спомням си автобусен водач от южна България който в продължение на почти 30 години е карал азтобеса без документ за правоспособност но и без автопроизшествия -но това е друг въпрос и друга тема

вече е с 40 лв. повече. Сключена на 9 юни тази година. Без произшествия и за награда 40 кинта отгоре.

Ей, ядосах се. Поразрових се в нета, и от сайта на КФН излиза, че за 2017 г. застрахователите са събрали около 650 млн. лв. След питане на чичко "Гугъл" за "изплатени средства по гражданска отговорност" излезе един хубав екселски файл, в който пише, че очакваният размер на плащанията за 2016 са: - 175 млн. по имуществени претенции - 276 млн. по неимуществени претенции Реално платените пари по години се въртят около 300 млн. лв на година. Във финансовите отчети си играят с понятия като "очакван размер на плащанията", "очакван размер на възникналите, но непредявени претенции" и прочие, на база на което вдигат гражданската. Реално платените пари са над 2 пъти по-малко, като отделно се отчитат разходи от сорта на 200 млн. лв. за РЕКЛАМА.

Аз няма да плащам заради малоумниците!

И още нещо. Никаква конкуренция няма и няма да има, докато ГО се сключва за автомобила, а не за водача. Което пак зависи от родните управляващи.

"На пазара има много голяма конкуренция и тенденцията е цената да нараства". Този оксиморон в търговията е възможен само в България, с активната помощ на управляващите.

Бонус-малус да въведат?! Че защо им е на застрахователите, като и от съвестните и изрядни водачи могат да си взимат както и досега скъпите застраховки кожодерите....

А,какво стана със системата бонус за добрите ,и наказание за пътните хулигани,господа? Защо,забравихте за нея.....?

Защото има е по-лесно така. Те пак си прибират парите!

Като не се справят да фалират! Аз кърлежи няма ьа храня!!!!!

Ще храниш, защото кърлежите снасят яйца - кърлежчета, тоест родни депутати и министри. А те също трябва да ядат... бял хляб... с чер хайвер.

Защо статистиката на застрахователите за ПТП-тата е различна от тази на КАТ? Може ли някой да даде обяснение на данъкоплатеца кои цифри са верни?

Защо статистиката на застрахователите за ПТП-тата е различна от тази на застрахователите? Може ли някой да даде обяснение на данъкоплатеца кои цифри са верни?

Защо не се въвежда сисетемата "бонус- малус" при застраховка Гражданска отговорност???? Това се говори и се се дискутира вече няколко години. до кога в тая държава гражданите, които спазват закона ще плащат за сметка на нарушителите??? По този начин никога няма да се стигне до намаляване на ПТП!!!

е въведе, тази система, то приходите, ще са много по-малко от завишаване на цените на всички!

Аз да попитам експерта! Защо в Булгаристаня се наказват шофьорите които нямат нарурешния чрез Гражданската Отговорност ? Ами наказвайте тези които са опасни на пътя. Значи веднъж мен ме наказват с по висока Гражданска защото нямам 10 години нито едно нарушение и втори път джигитите на пътя ще си пилотират със или без гражданска със или без книжка т.е " карай си по правилата живота винаги ще ти е в голяма опасност " ?! Кога хванат пилот без книжка или с отнета така ще влиза в панделата ? Това е начинът да се ограничи достъпа на подобни джигити на пътя за които правилата за движение са само къс хартия! Освен това има и една друга група джигити на тихия фронт които пилотират доста скъпи МПС-та и които смятат че скъпото мпц им дава право да те натискат на пътя докато им дадеш предимство което по закона за движение по пътищата в даденият участък не им се полага...такива пилоти кога без книжка М ? А после що имало търкалета и юмтуци по пътищата...ама ще има да си нагъл и същевременно тарикат създава голямо напрежение. Комисията по Финансов надзор да вземе да се събуди от комата в която е изпаднала и да въведе правила чрез които тези които карат по правилата да не бъдат ощетявани за сметка на джигитизма на други по пътищата иначе сегашното положение демотивира тези които спазват правилата и ги превръща несъзнателно или съзнателно в бъдещи джигити. Така умират хора преждевременно по пътищата ама тия мутри дай им само за кинти да мислят а не за нещо което да е превенция за живота на другите на пътя!

Аз съм шофьор от 20 години, без нито едно нарушение съм, защо трябва аз да плащам за несъобразителните идиоти, къде е държавата да ги контролира?

ПРИ НАСЕЛЕНИЕ ОТ 80% ДЕБИЛИ КАКВО МОЖЕ ДА СЕ ОЧАКВА- ГУШЕНЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ ОТ ДРУГИТЕ 20%

Моята гражданска е поскъпнала с 20 лв вече,сега ако тепърва ще поскъпва,нещата не са добре... ГЕРБ ще ни загроби,ако не ги свалим с криваци този път...

мръсни гадни изедници не се наядохте гледате да притиснете хората до стената да нямат пари..лъжци мръсни боклуци ....

Трябва да се храни чиновническата пасмина.

BRCK

Експерта лъже като циганин. Дайте да видим отчетите на КФН. За 2016 си спомням ,че бяха прибрали 4мил. , а бяха изплатили 2мил. наглите застрахователи. Ако беше толкова зле в бранша нямаше да има 100 застрахователни дружества, а само 1-2.

Объркал си се. при над 2 млн. автомобила по средно 200 лв. гражданска илизат 400 млн. лв.

BRCK

една нула повече явно съм сложил, ама пропорцията си е верна.

Иначе си прав, че експертът лъже като ром с мента.

Да поскъпва, но за тези, които са с нарушения, птп и прочие. От къде на къде трябва и нормалните шофьори да плащат повече заради кретините по пътят.

Защо ми е да внимавам като карам? Имам изгнила бангия за 800 лева, плащам 200 лева за гражданска. Като я тресна, оправям я само колкото да върви - максимум 100 лева за части, тенекиите не ги пипам. А гражданската ... миналата година 180 лева, тази година 200, догодина 220 ... ама вдигат на всички. Що пък да пазя? П.П. Горното е сарказъм, но описва манталитета на средностатистическия шофьор.

Необходима е диференциация. Не може аз да съм на средна възраст, много години без нарушения, да карам нова, изправна семейна кола, а да плащам колкото някакъв 19 годишен неграмотен сиганин с купена книжка и 25-годишно БМВ без спирачки и с гуми галоши, пуснато на техническия преглед срещу 50 кинта.

"Пострадалите на пътя са много повече през последните три години" А някой да провери горната НАГЛА ЛЪЖА? Ето статистиката на КАТ по години (убити и ранени в ПТП): 2013 - 9375 души 2014 - 9301 души 2015 - 9679 души 2016 - 10082 души 2017 - 9362 души Та как точно са "много повече" ранените в ПТП?

drkskwlkr

Чисто формално е прав. При база 2014 г. (9301), всяка от следващите три години е с по-голям брой пострадали. Можем да спорим напоително що ще рече "много" повече :D но не е там работата. Далеч по-смислен въпрос е докога съвестните и изправните шофьори ще плащат за тъпигьозлука на безразсъдните и нагли джигити.

2017 е с едва 61 души повече от 2013...

В общи линии всеки ден нещо поскъпва.

Ама господин "експерт" как така? Нали от МВР непрекъснато се хвалят как произшествията и пострадалите намаляват. Нали караме с включени лампи, нали имаме камери, нали вдигаме глоби. А да попитам и застрахователите кога са почнали да увеличават обезщетенията си? Аз от както помня все са си еднакви. И тази застраховка ГО, каква точно възпитателна роля има за водачите? Аз казвам точно обратното, тя е вредна и намалява отговорността у тях

A селяните, каква отговорност ще плащат казва ли се ?