Коментари - Стоки за почти $10 млрд. блокирани в Суецкия канал | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Нещо не се връзва калкулацията. Ако за едно денонощие са блокирани от преминаване 185 кораба и загубата от тях е 9.6 млрд. Означава че таксата за преминаване на всеки кораб следва да е над 50 млн долара.

Канала многократно. Проблема там основно е в пилотите. От момента на качване,до слизане не престават да врънкат за цигари и уйски. За тях най важното е далаверата , а не воденето на кораба. Там вятър винаги е имало и ще има. Проблема е пилота.

Таксата за преминаване е функция на БРТ и дължината му основно. Важно е и какъв е товара. За превоз на опасни товари например,тя е доста по висока.

Глобализация ко да праиш.

Загубите са за търговците и оператори на кораби. Докато чакат, тези кораби харчат гориво, вървят заплати и други режийни. След това идват неустойките от забавени стоки, както и това, че като стои кораба 10 дни там, после закъснява за следващия курс, който може да бъде натоварен на друг кораб (примерно). Тези кораби там имат едни 10 дни, в които не носят приход, а само разход.

разбирам те, но все пак считам че загубите са силно завишени. Естествено те по всяка вероятност не само преки загуби, а включват и пропуснати ползи и неустойки по забавяне на договори за доставка и т.н. но сумата която е изписана е доста сериозна и мисля нереална, независимо от обема и натовареността на търговията през канала.

Компанията е "Евъргрийн" (Evergreen). Кораба се казва "Евър Гивън" (Ever Given).

Загубата не идва от таксите а от забавянето на стоките. Докато твоите стоки стоят на котва някъде в морето, конкуренцията продава и ти губиш.

Четете бе. Името на компанията е "Евьргрийн". А корабите са Евьр нещо си. В случая "Евьр Гивьн".

Като разтоварят лѐгото ще го освободят. Само горивото о баласта няма да е достатъчно.

Аз на тоя кораб съвсем ясно чета “ EVERGREEN” (вечно млад, неостаряващ), което няма нищо общо с “EVER GIVEN” (изобщо даден), както го изписвате вече трета статия...

Пълни глупости. Ако имаше чак такива загуби нямаше само едно багерче да се опитва да откопае кораба.

Е, къде по-напред да огрее боко.

Закъсняват памперсите за Европа ще мирише хубаво!

какво става с незаменимата цифрова западна икономика ве?

Да впрегнат две Камили и да го дръпнат с Дийииии Камило проклета!

Туй багерче са местните сеирджии 7, влекача има там дето не могат да го изтикат. Тинята го засмуква с всеки изминат ден и час.

Да откопаят две мумии на инженерите от Египет и малко акъл да им дадат и след това пак да ги закопаят!

На борда е името на компанията на носа е името на кораба. Все пак кораба има проблем за компанията още няма. Корабът все пак се казва EVER GIVEN

То пък в България не е така? Имам колеги които нон стоп пушат добре, че поне го правят навън. Обаче като се върнат в саите миришат. От устите и ноздрите им излизат кълба дим.

Поръчал съм разсад от Китай. Бахви ще прерастне

Екипажа ли се бил "объркал" та заседнал в пясъка ?! какви са тези глупости,които пишете ? Всеки преминаващ през канала кораб се води от лоцман-местен-лицензиран! Той е капитан на кораба при преминаването...Екипажа на кораба не може да пипне и една ръчка без негово разрешение или нареждане!

Трябва да разследват умишлени действия:)))

Британците ги изпушиха и изпиха през 19 век понеже мислели, че лекували болести.

Бай Ганьо пак разбира повече от останалите

Половината е прекопат и е двоен сега е времето да се направи двоен целия.

Малко по-сложно е. Самата такса е около $450,000 на кораб, Загубите са от закъснението на товарите. Щото не е все е едно дали ще доставиш навреме или когато дойде. Освен за бългаески пощи де.

Загубите не идват само от това, че корабите не влизат в канала и не плащат. Загубите идват от забавянето на доставките - все пак всеки ден се въртят стоки за десетки, а може би и стотици милиарди. Танкери с гориво също чакат.

Докарва се един плаващ кран и два реда от контейнерите се свалят за няколко часа и се прехвърлят на друг кораб !Може и два крана от двете страни на два други кораба ! Да буташ или дърпаш заседнал кораб със влекачи е нефелна работа ! Източването на баластните води пък е малоумие, кораба може да се преобърне и тогава съвсем ще я втасат! Чакането на прилива пък ,е скудоумие , прииждащата вода ще забие заклинения в пясъчния бряг нос още по-надълбоко, а може и да накрени кораба и контейнерите да се изсипят !

Ама добре се е паркирал.

Пилотите не ги пушат и пият цигарите и уискито. Продават го като слязат. Особено е вкусно в европейските страни, щото е високоакцизна стока. В България не е по различно. Качват се с ранички на кораба и получават според кораба някой и друг картон папироси и после шиткат в съседска и приятелска атмосфера. Уиски вече не, тежи и се чупи при удар, виж цигарките са леки, удобни и нечупливи!

Армадата от 100 тонни плаващи кранове от серията Антей, Атлас, Гигант и Великан вече пътуват нататък. Ако не бяха ги нарязали последните два щяха да стигнат до там на есен.

Е, на това се вика да спреш като люлински голф в градинка.

в Порт Александрия съм виждал поне 5 такива !

мнооого надути цифри няма как да е вярно минаването на средно кораб е 15 000 долара

не е капитан,а СЪВЕТНИК,на капитана!

Батман да изпратри Спартан-а!

Бате Бойко да се намеси да оправи проблема.

Тук не става въпрос за събраните такси, а за забавянето/възпрепятстването на търговията. Несъбраните такси са капка в морето.

повечето са Застраховани з а Престой и забавяния.

Разбира се че не струва 10милиарда на ден. Това е стойността на стоките, които минават дневно през него. Това че ще изчакат няколко дни не ги е изпарило.

а тея контейнери не се ли редят по специална схема, че да не се обърнен кораба?

Гледам до Русия са стигнали...не се оплакват

времето е пари... те затова.

Но не е чак толкова скъпо - 10 милиарда/ ден

не се обаждай ! Има т.н. МППСС или международен правилник за предпазване съдовете от сблъскване ...Указано е, че командите ги подава лоцмана, а не капитана !Важно е да се избегне препредаването, заради отговорността !Затова лоцманите задължително знаят поне три езика, като единият е английски ...Разбира се , лоцмана не може да нареди на стюарда да му изпере чорапите , но рулевия прави това, което каже лоцмана! Мисля, че разбра за какво става дума!

затова се разтоварват по схемата, по която са натоварени и после се връщат обратно пак по същата...

Няма ли редактори? На снимката името на кораба се чете много ясно “Evergreen “ а в статията “ever given” То е ясно,че журналиста не знае английски език,ама поне някакъв контрол да има след него....

Evergreen e контейнерната линия, корабът може да се казва и баба Тонка.

Корабът наистина се казва Ever Given. Операторът нсе казва Evergreen Marine. Имената на корабите се изписват с малки букви в предната част и отзад. На някои снимки се вижда Ever Given.