Стоки за почти $10 млрд. блокирани в Суецкия канал
Сметката може да излезе изключително солена
Обратно в новинатаКоментари - Стоки за почти $10 млрд. блокирани в Суецкия канал | Бизнес.dir.bg
Коментари
Нещо не се връзва калкулацията. Ако за едно денонощие са блокирани от преминаване 185 кораба и загубата от тях е 9.6 млрд. Означава че таксата за преминаване на всеки кораб следва да е над 50 млн долара.
Канала многократно. Проблема там основно е в пилотите. От момента на качване,до слизане не престават да врънкат за цигари и уйски. За тях най важното е далаверата , а не воденето на кораба. Там вятър винаги е имало и ще има. Проблема е пилота.
Таксата за преминаване е функция на БРТ и дължината му основно. Важно е и какъв е товара. За превоз на опасни товари например,тя е доста по висока.
Загубите са за търговците и оператори на кораби. Докато чакат, тези кораби харчат гориво, вървят заплати и други режийни. След това идват неустойките от забавени стоки, както и това, че като стои кораба 10 дни там, после закъснява за следващия курс, който може да бъде натоварен на друг кораб (примерно). Тези кораби там имат едни 10 дни, в които не носят приход, а само разход.
разбирам те, но все пак считам че загубите са силно завишени. Естествено те по всяка вероятност не само преки загуби, а включват и пропуснати ползи и неустойки по забавяне на договори за доставка и т.н. но сумата която е изписана е доста сериозна и мисля нереална, независимо от обема и натовареността на търговията през канала.
Загубата не идва от таксите а от забавянето на стоките. Докато твоите стоки стоят на котва някъде в морето, конкуренцията продава и ти губиш.
Четете бе. Името на компанията е "Евьргрийн". А корабите са Евьр нещо си. В случая "Евьр Гивьн".
Аз на тоя кораб съвсем ясно чета “ EVERGREEN” (вечно млад, неостаряващ), което няма нищо общо с “EVER GIVEN” (изобщо даден), както го изписвате вече трета статия...
Пълни глупости. Ако имаше чак такива загуби нямаше само едно багерче да се опитва да откопае кораба.
Туй багерче са местните сеирджии 7, влекача има там дето не могат да го изтикат. Тинята го засмуква с всеки изминат ден и час.
Да откопаят две мумии на инженерите от Египет и малко акъл да им дадат и след това пак да ги закопаят!
На борда е името на компанията на носа е името на кораба. Все пак кораба има проблем за компанията още няма. Корабът все пак се казва EVER GIVEN
То пък в България не е така? Имам колеги които нон стоп пушат добре, че поне го правят навън. Обаче като се върнат в саите миришат. От устите и ноздрите им излизат кълба дим.
Екипажа ли се бил "объркал" та заседнал в пясъка ?! какви са тези глупости,които пишете ? Всеки преминаващ през канала кораб се води от лоцман-местен-лицензиран! Той е капитан на кораба при преминаването...Екипажа на кораба не може да пипне и една ръчка без негово разрешение или нареждане!
Малко по-сложно е. Самата такса е около $450,000 на кораб, Загубите са от закъснението на товарите. Щото не е все е едно дали ще доставиш навреме или когато дойде. Освен за бългаески пощи де.
Загубите не идват само от това, че корабите не влизат в канала и не плащат. Загубите идват от забавянето на доставките - все пак всеки ден се въртят стоки за десетки, а може би и стотици милиарди. Танкери с гориво също чакат.
Докарва се един плаващ кран и два реда от контейнерите се свалят за няколко часа и се прехвърлят на друг кораб !Може и два крана от двете страни на два други кораба ! Да буташ или дърпаш заседнал кораб със влекачи е нефелна работа ! Източването на баластните води пък е малоумие, кораба може да се преобърне и тогава съвсем ще я втасат! Чакането на прилива пък ,е скудоумие , прииждащата вода ще забие заклинения в пясъчния бряг нос още по-надълбоко, а може и да накрени кораба и контейнерите да се изсипят !
Пилотите не ги пушат и пият цигарите и уискито. Продават го като слязат. Особено е вкусно в европейските страни, щото е високоакцизна стока. В България не е по различно. Качват се с ранички на кораба и получават според кораба някой и друг картон папироси и после шиткат в съседска и приятелска атмосфера. Уиски вече не, тежи и се чупи при удар, виж цигарките са леки, удобни и нечупливи!
Армадата от 100 тонни плаващи кранове от серията Антей, Атлас, Гигант и Великан вече пътуват нататък. Ако не бяха ги нарязали последните два щяха да стигнат до там на есен.
Тук не става въпрос за събраните такси, а за забавянето/възпрепятстването на търговията. Несъбраните такси са капка в морето.
Разбира се че не струва 10милиарда на ден. Това е стойността на стоките, които минават дневно през него. Това че ще изчакат няколко дни не ги е изпарило.
не се обаждай ! Има т.н. МППСС или международен правилник за предпазване съдовете от сблъскване ...Указано е, че командите ги подава лоцмана, а не капитана !Важно е да се избегне препредаването, заради отговорността !Затова лоцманите задължително знаят поне три езика, като единият е английски ...Разбира се , лоцмана не може да нареди на стюарда да му изпере чорапите , но рулевия прави това, което каже лоцмана! Мисля, че разбра за какво става дума!
затова се разтоварват по схемата, по която са натоварени и после се връщат обратно пак по същата...
Няма ли редактори? На снимката името на кораба се чете много ясно “Evergreen “ а в статията “ever given” То е ясно,че журналиста не знае английски език,ама поне някакъв контрол да има след него....