Стоки за почти $10 млрд. блокирани в Суецкия канал
Сметката може да излезе изключително солена
Обратно в новинатаКоментари - Стоки за почти $10 млрд. блокирани в Суецкия канал | Бизнес.dir.bg
Коментари
Тук усещам пак "зимата ни изненада". Може елементарно да се измоделира колко ще струват загубите за ден затваряне на Суецкия канал. И ако те ще да са такива космически числа е било редно оптдавна тия дето носят загубите да са извадили кинтите и да имаше прокопани още два канала. Там терена е равен, няма нищо дето да пречи. Хващат се две яки драги дето копаят 30 метра на дълбочина и 300 на ширина от към Суец и още две от към Порт Саид и по малко всеки ден. Правят се компелт тунели за влакове и автомобили на няколко места под канала - в двата края и на още четири места - тунелите по 4 ленти в посока за автомобили и по две ж.п. лини . Така получаваме трансппортен коридор дето нищо не може да го запуши, след като е толкова важно.
да го измъкне тоя контейнеровоз. Цамбурка се в по-ниския край на канала, затапва го , водата се вдига и кораба се отмества.
Светът губи по 400 млн. долара на час ????? за 24 часа 9.6 млрд .. Как ги изчислявате ???
Хммм или на снимките е друг кораб или са се чудили какво да правят и са решили да го пребоядисат и сменят името на Ever Given.
"9.6 млрд дол. са блирани на Суецкия канал." Балирани, блиндирани, или? Статията е анонимна. Лилия Чалева?
Да запушат канала от двата края и всички мангали да серат и пикаят да се вдигне нивото и да се освободи от плиткача.
Ако САЩ и евреите откроднот и този канал какви печалби ги чакат .Пишат се инвеститори като на Панамския и само кеш в касичката.
"...ĸoнтeйнepoвoз c тeглo oт 200 xил. тoнa и 400 м дължинa, зaceднaл..." Корабът не тежи 200 000 тона, а толкова е водоизместването му и по-точно е 220 000 тона.
Тяло плаващо във вода измества толкова вода колкото тежи, ама се учи в началните класове!
От глобализация ми е писнало та това е добра новина. По малко китайски боклуци. И щом няма гориво ще си отлепите дебелите задници от леките коли и ще тръгнете с метрото я Фандъкова какво хубаво метро ви е направила.
Няма ли редактори? На снимката името на кораба се чете много ясно “Evergreen “ а в статията “ever given” То е ясно,че журналиста не знае английски език,ама поне някакъв контрол да има след него....
Корабът наистина се казва Ever Given. Операторът нсе казва Evergreen Marine. Имената на корабите се изписват с малки букви в предната част и отзад. На някои снимки се вижда Ever Given.
Evergreen e търговското име на тайванската компания съществуваща от 1947 г, и е написано от двете страни на двата борда ( ляво и дясно). Името на кораба се пише отпред в носовата част на кораба ( пак от двата борда) и на задната част ( кърмова ) и то е Ever Given. И като не ти са ясни някои морски термини не пиши глупости Каун.
Разбира се че не струва 10милиарда на ден. Това е стойността на стоките, които минават дневно през него. Това че ще изчакат няколко дни не ги е изпарило.
мнооого надути цифри няма как да е вярно минаването на средно кораб е 15 000 долара
Докарва се един плаващ кран и два реда от контейнерите се свалят за няколко часа и се прехвърлят на друг кораб !Може и два крана от двете страни на два други кораба ! Да буташ или дърпаш заседнал кораб със влекачи е нефелна работа ! Източването на баластните води пък е малоумие, кораба може да се преобърне и тогава съвсем ще я втасат! Чакането на прилива пък ,е скудоумие , прииждащата вода ще забие заклинения в пясъчния бряг нос още по-надълбоко, а може и да накрени кораба и контейнерите да се изсипят !
Армадата от 100 тонни плаващи кранове от серията Антей, Атлас, Гигант и Великан вече пътуват нататък. Ако не бяха ги нарязали последните два щяха да стигнат до там на есен.
Екипажа ли се бил "объркал" та заседнал в пясъка ?! какви са тези глупости,които пишете ? Всеки преминаващ през канала кораб се води от лоцман-местен-лицензиран! Той е капитан на кораба при преминаването...Екипажа на кораба не може да пипне и една ръчка без негово разрешение или нареждане!
не е капитан,а СЪВЕТНИК,на капитана!
не се обаждай ! Има т.н. МППСС или международен правилник за предпазване съдовете от сблъскване ...Указано е, че командите ги подава лоцмана, а не капитана !Важно е да се избегне препредаването, заради отговорността !Затова лоцманите задължително знаят поне три езика, като единият е английски ...Разбира се , лоцмана не може да нареди на стюарда да му изпере чорапите , но рулевия прави това, което каже лоцмана! Мисля, че разбра за какво става дума!
МППСМ не определя кой е отговорен за управлението на кораба, STCW e конвенцията която ясно дефинира "безотговорността" на пилотите, които се явяват съветници на единственият отговорен за управлението на кораба а именно Капитанът на кораба, това че много капитани се "страхуват" от пилотите не ги освобождава от отговорнсот когато използват знанията на пилотите. Единствено в Панамският канал става прехвърляне на капитанските правомощия от назначения от компанията капитан на назначен от управата на канала капитан.
Да откопаят две мумии на инженерите от Египет и малко акъл да им дадат и след това пак да ги закопаят!
Закъсняват памперсите за Европа ще мирише хубаво!
Пълни глупости. Ако имаше чак такива загуби нямаше само едно багерче да се опитва да откопае кораба.
Туй багерче са местните сеирджии 7, влекача има там дето не могат да го изтикат. Тинята го засмуква с всеки изминат ден и час.
Аз на тоя кораб съвсем ясно чета “ EVERGREEN” (вечно млад, неостаряващ), което няма нищо общо с “EVER GIVEN” (изобщо даден), както го изписвате вече трета статия...
Канала многократно. Проблема там основно е в пилотите. От момента на качване,до слизане не престават да врънкат за цигари и уйски. За тях най важното е далаверата , а не воденето на кораба. Там вятър винаги е имало и ще има. Проблема е пилота.
То пък в България не е така? Имам колеги които нон стоп пушат добре, че поне го правят навън. Обаче като се върнат в саите миришат. От устите и ноздрите им излизат кълба дим.
Пилотите не ги пушат и пият цигарите и уискито. Продават го като слязат. Особено е вкусно в европейските страни, щото е високоакцизна стока. В България не е по различно. Качват се с ранички на кораба и получават според кораба някой и друг картон папироси и после шиткат в съседска и приятелска атмосфера. Уиски вече не, тежи и се чупи при удар, виж цигарките са леки, удобни и нечупливи!
Нещо не се връзва калкулацията. Ако за едно денонощие са блокирани от преминаване 185 кораба и загубата от тях е 9.6 млрд. Означава че таксата за преминаване на всеки кораб следва да е над 50 млн долара.
Таксата за преминаване е функция на БРТ и дължината му основно. Важно е и какъв е товара. За превоз на опасни товари например,тя е доста по висока.
разбирам те, но все пак считам че загубите са силно завишени. Естествено те по всяка вероятност не само преки загуби, а включват и пропуснати ползи и неустойки по забавяне на договори за доставка и т.н. но сумата която е изписана е доста сериозна и мисля нереална, независимо от обема и натовареността на търговията през канала.
Загубите са за търговците и оператори на кораби. Докато чакат, тези кораби харчат гориво, вървят заплати и други режийни. След това идват неустойките от забавени стоки, както и това, че като стои кораба 10 дни там, после закъснява за следващия курс, който може да бъде натоварен на друг кораб (примерно). Тези кораби там имат едни 10 дни, в които не носят приход, а само разход.
Загубата не идва от таксите а от забавянето на стоките. Докато твоите стоки стоят на котва някъде в морето, конкуренцията продава и ти губиш.
Малко по-сложно е. Самата такса е около $450,000 на кораб, Загубите са от закъснението на товарите. Щото не е все е едно дали ще доставиш навреме или когато дойде. Освен за бългаески пощи де.
Загубите не идват само от това, че корабите не влизат в канала и не плащат. Загубите идват от забавянето на доставките - все пак всеки ден се въртят стоки за десетки, а може би и стотици милиарди. Танкери с гориво също чакат.