Коментари - Стоки за почти $10 млрд. блокирани в Суецкия канал | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Тук усещам пак "зимата ни изненада". Може елементарно да се измоделира колко ще струват загубите за ден затваряне на Суецкия канал. И ако те ще да са такива космически числа е било редно оптдавна тия дето носят загубите да са извадили кинтите и да имаше прокопани още два канала. Там терена е равен, няма нищо дето да пречи. Хващат се две яки драги дето копаят 30 метра на дълбочина и 300 на ширина от към Суец и още две от към Порт Саид и по малко всеки ден. Правят се компелт тунели за влакове и автомобили на няколко места под канала - в двата края и на още четири места - тунелите по 4 ленти в посока за автомобили и по две ж.п. лини . Така получаваме трансппортен коридор дето нищо не може да го запуши, след като е толкова важно.

да го измъкне тоя контейнеровоз. Цамбурка се в по-ниския край на канала, затапва го , водата се вдига и кораба се отмества.

Светът губи по 400 млн. долара на час ????? за 24 часа 9.6 млрд .. Как ги изчислявате ???

Хммм или на снимките е друг кораб или са се чудили какво да правят и са решили да го пребоядисат и сменят името на Ever Given.

Тоя пък как е спрел - кат румънски тираджия. Абе ей, аланкоолу, тъй ли се спира бе?

"9.6 млрд дол. са блирани на Суецкия канал." Балирани, блиндирани, или? Статията е анонимна. Лилия Чалева?

Капитана да не е от Перник

Да запушат канала от двата края и всички мангали да серат и пикаят да се вдигне нивото и да се освободи от плиткача.

Ако САЩ и евреите откроднот и този канал какви печалби ги чакат .Пишат се инвеститори като на Панамския и само кеш в касичката.

Французите и американците построиха панамския канал...само глупости от промит русифилистически мозък..

баце да го дръпне с 200 с жипката!

"...ĸoнтeйнepoвoз c тeглo oт 200 xил. тoнa и 400 м дължинa, зaceднaл..." Корабът не тежи 200 000 тона, а толкова е водоизместването му и по-точно е 220 000 тона.

Тяло плаващо във вода измества толкова вода колкото тежи, ама се учи в началните класове!

Архимед си ти, а не Ники Лео, хахахха

От глобализация ми е писнало та това е добра новина. По малко китайски боклуци. И щом няма гориво ще си отлепите дебелите задници от леките коли и ще тръгнете с метрото я Фандъкова какво хубаво метро ви е направила.

И простата пачавра ше оди пеш. Нема.

Няма ли редактори? На снимката името на кораба се чете много ясно “Evergreen “ а в статията “ever given” То е ясно,че журналиста не знае английски език,ама поне някакъв контрол да има след него....

Evergreen e контейнерната линия, корабът може да се казва и баба Тонка.

Корабът наистина се казва Ever Given. Операторът нсе казва Evergreen Marine. Имената на корабите се изписват с малки букви в предната част и отзад. На някои снимки се вижда Ever Given.

Evergreen e търговското име на тайванската компания съществуваща от 1947 г, и е написано от двете страни на двата борда ( ляво и дясно). Името на кораба се пише отпред в носовата част на кораба ( пак от двата борда) и на задната част ( кърмова ) и то е Ever Given. И като не ти са ясни някои морски термини не пиши глупости Каун.

На кърмата трябва да е изписано и пристанището , където е регистриран кораба.

Разбира се че не струва 10милиарда на ден. Това е стойността на стоките, които минават дневно през него. Това че ще изчакат няколко дни не ги е изпарило.

времето е пари... те затова.

Но не е чак толкова скъпо - 10 милиарда/ ден

Бате Бойко да се намеси да оправи проблема.

Батман да изпратри Спартан-а!

мнооого надути цифри няма как да е вярно минаването на средно кораб е 15 000 долара

Тук не става въпрос за събраните такси, а за забавянето/възпрепятстването на търговията. Несъбраните такси са капка в морето.

Е, на това се вика да спреш като люлински голф в градинка.

Ама добре се е паркирал.

Докарва се един плаващ кран и два реда от контейнерите се свалят за няколко часа и се прехвърлят на друг кораб !Може и два крана от двете страни на два други кораба ! Да буташ или дърпаш заседнал кораб със влекачи е нефелна работа ! Източването на баластните води пък е малоумие, кораба може да се преобърне и тогава съвсем ще я втасат! Чакането на прилива пък ,е скудоумие , прииждащата вода ще забие заклинения в пясъчния бряг нос още по-надълбоко, а може и да накрени кораба и контейнерите да се изсипят !

Армадата от 100 тонни плаващи кранове от серията Антей, Атлас, Гигант и Великан вече пътуват нататък. Ако не бяха ги нарязали последните два щяха да стигнат до там на есен.

в Порт Александрия съм виждал поне 5 такива !

а тея контейнери не се ли редят по специална схема, че да не се обърнен кораба?

затова се разтоварват по схемата, по която са натоварени и после се връщат обратно пак по същата...

Половината е прекопат и е двоен сега е времето да се направи двоен целия.

Трябва да разследват умишлени действия:)))

Екипажа ли се бил "объркал" та заседнал в пясъка ?! какви са тези глупости,които пишете ? Всеки преминаващ през канала кораб се води от лоцман-местен-лицензиран! Той е капитан на кораба при преминаването...Екипажа на кораба не може да пипне и една ръчка без негово разрешение или нареждане!

не е капитан,а СЪВЕТНИК,на капитана!

не се обаждай ! Има т.н. МППСС или международен правилник за предпазване съдовете от сблъскване ...Указано е, че командите ги подава лоцмана, а не капитана !Важно е да се избегне препредаването, заради отговорността !Затова лоцманите задължително знаят поне три езика, като единият е английски ...Разбира се , лоцмана не може да нареди на стюарда да му изпере чорапите , но рулевия прави това, което каже лоцмана! Мисля, че разбра за какво става дума!

МППСМ не определя кой е отговорен за управлението на кораба, STCW e конвенцията която ясно дефинира "безотговорността" на пилотите, които се явяват съветници на единственият отговорен за управлението на кораба а именно Капитанът на кораба, това че много капитани се "страхуват" от пилотите не ги освобождава от отговорнсот когато използват знанията на пилотите. Единствено в Панамският канал става прехвърляне на капитанските правомощия от назначения от компанията капитан на назначен от управата на канала капитан.

Поръчал съм разсад от Китай. Бахви ще прерастне

Да откопаят две мумии на инженерите от Египет и малко акъл да им дадат и след това пак да ги закопаят!

Британците ги изпушиха и изпиха през 19 век понеже мислели, че лекували болести.

Да впрегнат две Камили и да го дръпнат с Дийииии Камило проклета!

какво става с незаменимата цифрова западна икономика ве?

Закъсняват памперсите за Европа ще мирише хубаво!

Гледам до Русия са стигнали...не се оплакват

Е, къде по-напред да огрее боко.

Пълни глупости. Ако имаше чак такива загуби нямаше само едно багерче да се опитва да откопае кораба.

Туй багерче са местните сеирджии 7, влекача има там дето не могат да го изтикат. Тинята го засмуква с всеки изминат ден и час.

Бай Ганьо пак разбира повече от останалите

Аз на тоя кораб съвсем ясно чета “ EVERGREEN” (вечно млад, неостаряващ), което няма нищо общо с “EVER GIVEN” (изобщо даден), както го изписвате вече трета статия...

На борда е името на компанията на носа е името на кораба. Все пак кораба има проблем за компанията още няма. Корабът все пак се казва EVER GIVEN

Като разтоварят лѐгото ще го освободят. Само горивото о баласта няма да е достатъчно.

Глобализация ко да праиш.

Канала многократно. Проблема там основно е в пилотите. От момента на качване,до слизане не престават да врънкат за цигари и уйски. За тях най важното е далаверата , а не воденето на кораба. Там вятър винаги е имало и ще има. Проблема е пилота.

То пък в България не е така? Имам колеги които нон стоп пушат добре, че поне го правят навън. Обаче като се върнат в саите миришат. От устите и ноздрите им излизат кълба дим.

Пилотите не ги пушат и пият цигарите и уискито. Продават го като слязат. Особено е вкусно в европейските страни, щото е високоакцизна стока. В България не е по различно. Качват се с ранички на кораба и получават според кораба някой и друг картон папироси и после шиткат в съседска и приятелска атмосфера. Уиски вече не, тежи и се чупи при удар, виж цигарките са леки, удобни и нечупливи!

Като наште и румънските митничари, все не им стига.

Нещо не се връзва калкулацията. Ако за едно денонощие са блокирани от преминаване 185 кораба и загубата от тях е 9.6 млрд. Означава че таксата за преминаване на всеки кораб следва да е над 50 млн долара.

Таксата за преминаване е функция на БРТ и дължината му основно. Важно е и какъв е товара. За превоз на опасни товари например,тя е доста по висока.

разбирам те, но все пак считам че загубите са силно завишени. Естествено те по всяка вероятност не само преки загуби, а включват и пропуснати ползи и неустойки по забавяне на договори за доставка и т.н. но сумата която е изписана е доста сериозна и мисля нереална, независимо от обема и натовареността на търговията през канала.

Загубите са за търговците и оператори на кораби. Докато чакат, тези кораби харчат гориво, вървят заплати и други режийни. След това идват неустойките от забавени стоки, както и това, че като стои кораба 10 дни там, после закъснява за следващия курс, който може да бъде натоварен на друг кораб (примерно). Тези кораби там имат едни 10 дни, в които не носят приход, а само разход.

Загубата не идва от таксите а от забавянето на стоките. Докато твоите стоки стоят на котва някъде в морето, конкуренцията продава и ти губиш.

Малко по-сложно е. Самата такса е около $450,000 на кораб, Загубите са от закъснението на товарите. Щото не е все е едно дали ще доставиш навреме или когато дойде. Освен за бългаески пощи де.

повечето са Застраховани з а Престой и забавяния.

Загубите не идват само от това, че корабите не влизат в канала и не плащат. Загубите идват от забавянето на доставките - все пак всеки ден се въртят стоки за десетки, а може би и стотици милиарди. Танкери с гориво също чакат.

Така или иначе човека е прав - няма как да се калкулират 10млрд загуби на ден. Джурналята, за да е по-ефектно, смятат цената на товарите като загуба - нищо, че товарите са си здрави, просто забавени...