Българска браншова камара "Пътища": Спекулативни са твърденията за АМ "Тракия"
През изминалите години лот 2 и лот 3 са преминали над 150 проверки. При всяка една досега, експерти са констатирали, че строителството е извършено в рамките на Техническата спецификация
Обратно в новинатаКоментари - Българска браншова камара "Пътища": Спекулативни са твърденията за АМ "Тракия" | Бизнес.dir.bg
Коментари
Кое по-точно е спекулативно. Ядките ли? Щото ако е така, направете и вие и опровергайте твърдението за липсващи 20 до 30 мм асфалт, на база взетите и измерени при проверката. Или оспорвате методиките на пробовземане и пробоизпитване, по които акредитираната лаборатория работи? Ако е така, не се пенявейте в медиите, ами сезирайте Българската служба по акредитация. Ама не ви стиска, защото знаете, че сте вътре с двата крака.
Жалка работа. От както се помня средното платно на Бойковата Тракия е безобразно , а тази част на бай тоше отлична.
Може да не е морално, но не е незаконно. Докато закона позволява тълкуване и в него има думички "от-до", "ако", "или" и разни други......ще е така. Трябва да е ясно че асфалта трябва да е не по малко от 20 см, например. А то пише 20 см с 10% отклонение. Да де ама те взимат като за 20 см, ама слагат 18 и напълно законно. Защо няма опция държава да плаща с 10% по малко, ако прецени. Така че престъпление няма. Всичко е шум и прах. Щом закона го позволява значи не е незаконно и не е престъпление. Той закона е направен за да позволява кражбите. Така е направен. Това е Бойко. Съвременния строител на България. Пътищата строени преди 40 години още са здрави. Пътищата строени последните 20 години изкарват по 2-3 години, а някой и по малко
Нито сме идиоти, нито сме слепи. Нормално направен път не пропада, както пропадат след шест месеца употреба нашите магистрали, когато по тях се движат тежкотоварни превозни средства като тирове. И причината е повече от ясна. Кражби. Брат ми сподели един път, какъв материала слагали на околовръстното на София, което по същество си е магистрала ( по три ленти в едната посока ). Вместо ситния чакъл, под асфалта насипвали земя примесена с камъни, разстилат, трамбоват и полагат отгоре асфалт. Земя, почва? Това нещо се сляга. И, ако това е само пласта под асфалта, какво ли е положенето и по-надолу. Със сигурност отново не, каквото трябва и не с нужната дебелина. Със сигурност не се и трамбова, както трябва. Но, ако се направи, както трябва, няма да можеш да откраднеш толкова пари. Да не говорим и че цените на километър са безумни.
То Бочковото пътно строителство не отлична с накъдрянето на ЦАРИГРАДСКО шосе . Пак после и на отсечката от Нова Загора за морето . За има, няма месец от пускането им. Щото и асфалтов бе в излишък. За презастрахова.
Или никога не сте карали в Европа по магистрала или ни правите на глупави , щом твърдите че това " пишман " строителство отговаря на изискванията
Въпросът е един, защо настилката е по-малка, а колко одита са минали, това е друга тема за прокуратурата пак, с въпрос как са минали успешно.
Всияки откраднали от там да катастрофират на тая магистрала, да им събират частите из платното.
Е вие от нахални герберасти какво очаквате да кажат. Да си признаят,че са пълнили чекмеджето на Асфалт паша с отчисления от строежите ли? Схемата е ясна и на малките деца - един път който трябва да струва 100 млн.лв. се пише в проекта, че трябва да се направи за 120 млн.лв, а после с анекси става 140 млн.лв. От реалните 100 млн.лв нужни за качествено строителство на пътя, на подизпълнителите се превеждат 70-80 млн.лв, а те строят пътя с материали и качество като за 50-60 млн.лв. и накрая пътя изкарва 2-3 години и е на тор и не става за нищо. Погледнете новия участък от АМ Хемус дето Боко го построи от Яна до Джъмбото. Макар и не толкова видими с просто око, и в двете десни ленти, и в двете посоки, има пропадания, слягания и трапове тоест основата е поддала. Е как на тоя участък дето е на 10 години това е възможно ако е направен според нужните разчети и с качествени материали? Що не видях една магистрала в Германия, Чехия, Италия, Холандия да е пропаднала така? А тук се строи на цени не много по-различни от цените в тези държави. Съвсем отделен въпрос е че е крайно време да се промени методиката по проектиране и строителство на пътища, защото е пределно ясно, че пътищата у нас са и все още се проектират за много по-малко натоварване от реалното, което допълнително скъсява експлоатационната им годност. Всички сме пътували в чужбина и сме гледали колко и какви слоеве с материали и смеси има под основния слой асфалт. В България няма геотекстил, няма асфалтобетон, няма нищо. Изсипва се един камион фракция (в повечето случай мека, трошлива и абсолютно непригодна за тази цел), минава я два пъти с един валяк, след нея мятат два слоя асфалт с дебелина има няма 5 -10 см, минава валяка отново отгоре и айдеее режем лентата. И след 2 години пътя е на тор и пълен с трапове и пропадания. Телевизиите да отидат и да снимат пътя Враца - Криводол в района на моста след разклона за с.Лиляче. Там примера е най-показателен. Пътят така се е свлякъл настрани, че реално можеш да караш само по средата и то с ниска скорост иначе реално има риск да излетиш от моста. Път на около пет години. И стана по-тесен с поне един метър след ремонта. Магия и качество гарантирано от ГРОБ и е те тия дето сега реват, че видиш ли Шишков лъжел. Айде престанете да бъдете нагли мизерници и си посипете главата с пепел. Не ядем доматите с колците колкото и да ви се иска.
Независимо кой е на власт, Трейс си получава поръчки и си строй некачествено. А пък проверките са били все такива че всичко да е наред
За тези дето може би са забравили нека да припомним, че В А група имаше едно отборче Верея - Стара Загора което се издържаше с нашите пари харизани на Трейс груп да строят пътища. Е да ама Трейс груп си построиха стадионче и си направиха отборче, за да може синчето на собственика на Трейс да рита топка. Като се забъркаха малко лайната и Боко поотече и поръчките за Трейс намаляха, а отборчето и стадиончето отидоха по селските групи. Иначе даже Тиквата ходи лично на откриването на селското стадионче и демонстрираше открито близост с шефчето на Трейс. После видите ли нямало корупция и това били спекулации. Айде нема нужда. В България 90% от обществените поръчки отиват при едни и същи фирми и всичките са свързани с Боко, с Прасето, едни сараи и партията свързана с тях. Тези фирми правят нещо 5 за 4, за да има на какво да се отреже лентата и какво да се покаже на раята, а огромна част от парите се краде и отива за яхти, вили, курви, коли, къщи в Барселона, копилета на разни миски по бикини, без бикини, по сланини и тн. Същите фирми формално са собственост на еничари, който срещу процент от парите участват в схемата. Такива в България лесно може да намериш. Това е сладка, лесна и бърза кражба в огромни размери и докато тия мизерници не идат в затвора, в България няма да имаме нито качествени пътища, нито качествени площади, санировки, жилищни сгради и тн.