България има ресурсите да произвежда колите на "Фолксваген", правим още 2 завода
Преговорите с германския концерн продължават, директорът на автомобилния клъстър призова да спрат приказките по темата
Обратно в новинатаКоментари - България има ресурсите да произвежда колите на "Фолксваген", правим още 2 завода | Бизнес.dir.bg
Коментари
Поне да ни разрешат да правим някой гумен уплътнител ? А? Или емблемата за задния капак къде пише - Пассать !
...николОФФ ДАЛИ НЯКОГА Е "РАБОТИЛ" НЕЩО Съз СОБСТВЕНИТЕ си РЪЦЕ,ДАЛИ Е "ВЛИЗАЛ" ТАМ КЪДЕТО "ИЗЛИЗА" хлябЪТ НА НАРОДът,ОТКАКто е министЕр само ЛЪЖИ И ЛОКУМИ и НИЩО ДРУГО - ЖАЛКО ЗА "атака",ЧЕ СЕ ИЗЛОжи,ВЕЧЕ ЩЕ ВиДЯТ парламента ПРЕЗ КРИВ МАКАРОН!!!!!
България има възможност да построи не един, а няколко СОБСТВЕНИ завода за собствени марки автомобили от всички класове, на батерии, водород или хибридни, които да бъдат достатъчно конкурентни на всички останали, плюс заводи за производство на модулни водородни и соларни зарядни станции, генератори и други системи. Почти всички предпоставки за това са налице, - ресурси, пари, специалисти от България и чужбина, с изключение на една - желание.
става въпрос за производсво но цели коли ,а не за сглобяване на коли от части доставине отнякъде! по думите на чех трябват 250 заводчета за комплектация на кола с 50000 части!!
За жалост България остана с ресурси да произвежда налъми, метли и да шие престилки и чорапогащи. Но понеже това и се искаше от демократите, трябва да се радваме, ако не всички, тези дето искаха демокрацията. Клъстър????? Група е на български, или да речем групировка
"директорът на автомобилния клъстър призова да спрат приказките по темата" Тогава защо продължавате да пишете и да дълбаете по темата!?
Едни истински държавници биха договорили завод на Фолксваген срещу купуване на Юрофайтер, ама къде са?
Според евростат България е на първо място в ЕС по производство на тикви и кратуни....ей такива ресурси има вече българия
"2 автомобилни завода". Добра сделак вместо един получаваме два. Чистито братя българи! ЗА всеки случай продължаваме да внасяме коли втора употреба.
Оставят малките държавици да се надяват.Накрая ще смотолевят че поради Еди каква си причина е невъзможно и ще направят завода в Анадола.Само гледайте !
България произвежда две неща, ценни метали за износ и цигани. Българи вече не произвежда, изнася наличните количества до изчерпването им. Тук коли никога не са и няма да се правят. Примери безброй, но техника сме и ще правим пак някой ден ако имаме късмет...
Кое има бе , я намерете 2000 човека годни за работа, само пробвайте малко интервюта. Масово малоумни неандерталци дето и за редене на склад не стават , но със самочувствие.
Какво си чешете езиците, като е ясно, че тука няма да дойдат. Имаше съкратена група кандидати, в която останаха България и Турция, вчера трябваше да определят къде ще е завода. Вместо това решиха, че нито една одвете страни не става и отложиха разглеждането за наесен, отново в разширен състав - тоест отпадналите се връщат на масата. Какво значи това? Значи, че Турция, заради политическите изпълнения е нестабилна за Фолксваген, а при нас не искат да дойдат. Дали инфраструктура, дали работна ръка или политически рекет, каквото и да е, след като останахме на практика само ние, те казаха "не, не става, почваме отначало". Това е положението.
СЛЕД ФОЛЦФАГЕН ,СКОРО ЩЕ СИ ДИГНАТ ДЪРМИТЕ И ЛУФТХАНЗА,А ЗА ПРОСТИЯ МАТРИАЛ ЩЕ ОСТАНЕ ДА СЛУГУВА В КЪЩИТЕ ЗА ГОСТИ НА ТРИТЕ РАЗГУЛНИ,ЧЕРВЕНИ КУЧКИ НА ЗАДКУЛИСЕТО - НИНОВА,МИЛЙОНЧЕВА И ДЕСА МЕРЦЕДЕСА!
БОЙКО ГРАДИ ,НИНОВА РУШИ,А НАРОДА СПИ И ТЪРПИ!
Рано си се събудил, все още не сте загубили изборите. Пази си силите, че като загубите тогава ще започне голямото реване.
в работен ден по магистрала Тракия, цялата в строеж. Нито един работник нямаше. С тая производителност никакви заводи няма да са успешни и дълготрайни. Едните крадат, другите ги мързи. Оправете си съзнанието, за да имате икономика.
едно е да правим чистачки за стъкла, друго е да товарим сглобени автомобили. На товарните кораби и на влаково композиции и да разнасяме. Иначв тука разни все цвилят как ДРУГИТЕ са виновни на Бойко
Абе цялата държава трябва да стане един завод на VW ей го софийското поле може да приюти поне още 2млн какво ще си изгрем с 2-3 завода Направо да разглабят заводте в Германия и да ги монтират тука хахаха
КАКЪВ ЗАВОД ЩЕ СТРОИМ,КОГАТО ПОДЛО В ТИЛА НА БЪЛГАРИЯ ЧЕРВЕНИТЕ ПОП КРЪСТЮВЦИ САБОТИРАТ И ПОДРИВАТ ВСЯКО УСЛИЛИЕ НА ПРЕМИЕРА И НАРОДА? ДОКАТО НЕ СЕ ИЗРТЕПЯТ ТЕЗИ ТАХТАБИ ДО КРАК,НЯМА ФАЙДА И ОТ ДВЕ ТУХЛИ ДА ИЗМАЖЕМ- ЩЕ ГИ ОКРАДАТ ИЛИ СЪБОРЯТ!
Алоо за какво трепане говориш, сега сме в демократична Европа, всеки има право да прави каквото си иска и никой няма право да му ограничава свободата по какъвто и да е начин, камо ли насилствено. Тва с трепането ти е останало от комунизма, тогава сигурно пак си приканял към трепане на омразните капиталисти.
Радев ако си мълчи може да стане.Ама той както се е разприказвал....
Германия направи и невъзможното за да затвори нашите заводи и изгони като безработни българите, очакваше се да отидат в Германия, но докато властите си падат по Германия, обикновените българи не. Костов ликвидира икономиката, но не можа да накара българите да работят за "господарите на света", те все още се смятат за такива. Младите отидоха в Англия, възрастните в Гърция и Италия. Сега изнасят производства, защото в Германия не искат да учат и работят, социалният чадър ги закриля.
Ако сега някой направи истинско проучване и се свърже с Фолксваген да му го проаде ще направи пари! И в тов проучване извода ще бъде, че не бива да се инвестира в България поради липса на квалифициранби кадри! Защото дори и да направят завода при някакво чудо, веднага ще се сблъскат с тоя проблем! И те ще бъдаат благодарни и ще си платят, че са били спасени от грешната инвестиция!
В БЪлгария има ресуср за Икономика, Земеделие, Образование, Култура, Спорт - да ти падне шапката! Но пък ресурса и за Управление и Политика е - баси майката! Оттук и разминаването!
Обръщам ке към Редактора на "статУята", Георги Брандийски. Скъпи ми Георге, България НЯМА РЕСУРСИТЕ! Повтарям за да вникнеш в написаното - БЪЛГАРИЯ НЯМА РЕСУРСИТЕ за производство на леки автомобили независимо от коя марка! Основанията за моето категорично твърдение са: 1. В България няма нито един обособен цех за производство на каквито и да било автомобилни компоненти. 2. В България НЕ СЕ ПРОИЗВЕЖДА нито една от основните заготовки за купета и агрегати. В този ред на мисли, ние нямаме нито ресурсите да ги произведем нито кадрите да ги асемблираме (сглобим) на наша територия. България няма нищо! Няма дори капацитет като обучени технически кадри, с подходящ опит и образование, да заемат подоби позиции. Някога имахме. Някога! Сега сме просто придатък на 4-тия райх, наречен евфеместично за простолюдието "ЕС".
Това че всички са били част от римската империя, дали са имали правата и парите на римляните от Рим? Е същото е, ние сме от онези племена чията задача е не да живеят в името на империята а да умрът и изчезнат ако трябва в нейна чест. Това се и случва. Ще браним интереса на ЕС до последния етнически българин, после ще дойдат други два етноса които нямат проблем с разплода и миграцията
Прав сте за нЕкои неща, но и за някои не сте съвсем прав. Компонентите, за което и да е по-комплексно изделие, не само автомобила, отдавна се произвеждат навсякъде по света и се транспортират до мястото на асемблиране. Що се отнася до кадрите, вероятно сте прав, че в момента нямаме подготвени кадри, но нека да дадем шанс на останалите по тези земи, или поне на част от тях, да бъдат обучени от новите, да ги наречем както в последните години е прието, инвеститори. Вярвам ще се съгласите с мен, че тези, които търсят подготвени мултифункционални кадри не са представители на големи чуждестранни концерни, а са типични за местния бизнес-вид.
Какво ниво сме стигнали?! Я пак! В провинцията не може и общаци да се намерят вече! В едното от предприятията в градаа ни на струговете работят хора в предпенсионна възраст! Другат година трима се пенсионират и не знам, а и няма с кого да ги заменят!!! То няма кой да мете, той коли сме стигнали да сглобяваме! Персонал може би има в някаква степен в София и Пловдив, но никъде другаде! Няма училища , в които да се подготвят механици и шлосери!
Каква е заплатата? ОФИЦИАЛНАТА! Има ли неофициална? В отговорите търси една от основните причини!
Заплатата, дори и да се повиши, няма как да компенсира липсата на познания, умения, квалификация сред съвременните млади граждани на България. Да, те си вярват, че могат много, че знаят много и че само заплащането ги спира да разгърнат добре стаения си потенциал, но в същност това е много далече от истината - нищожно малко хора могат наистина да бъдат достатъчно полезни!
България има ресурсите да произвежда колите на "Фолксваген", правим още 2 завода - то не остнаха хора дето мога т да завият една гайка, ама приказката да върви !
26.02.2018 " Белгийската Malmar напуска България заради липса на кадри." Oт oфициaлнoтo cъoбщeниe зa инвecтициятa y нac oт 2016 гoдинa ce ĸaзвa, чe зapaди бъpзия pacтeж нa бизнeca и пpивличaнeтo нa нoви ĸлиeнти oт pъĸoвoдcтвoтo ca взeли peшeниe дa oтвopят нoвa бaзa и зa нeя ca избpaли Πлoвдив. Cпopeд плaнoвeтe зaвoдът в бългapcĸия гpaд тpябвaшe дa зapaбoти пpeз тpeтoтo тpимeceчиe нa 2016 гoдинa. Πpoизвoдcтвoтo тaм oбaчe тaĸa и нe cтapтиpa, ĸaтo ceгa вeчe e яcнo, чe oт Маlmаr ca ce oтĸaзaли нaпълнo oт идeятa cи зa бизнec в cтpaнaтa. "Πлaнoвeтe ни ce пpoмeниxa дpacтичнo. Зapaди мнoгo ниcĸaтa пpoизвoдитeлнocт нa бългapcĸитe paбoтници peшиxмe дa cпpeм пpoизвoдcтвoтo в Πлoвдив", пocoчвa yпpaвитeлят нa ĸoмпaниятa Дopcaн дe Бyишe .. В новопостроения завод ще останат ШЕСТИМА ИНЖЕНЕРИ и ЕДИН АДМИНИСТРАТОР, които ще ще помагат за работата на компанията в Латвия и Белгия.
Бяx пpoизвoдcтвeн cлyжитeл в гopecпoмeнaтaтa ĸoмпaния в caмoтo нaчaлo.Cтaтиятa e c мaнипyлaтивeн xapaĸтep oчeвиднo пo пoвoд нa нeycпexa нa Maлмap.Иcтинaтa e,чe тя cпpя дeйнocт oщe нoeмвpи и в пpиcтъп нa oтмъcтитeлнocт пoдмeня peaлнo cлyчилoтo ce.Зaплaтaтa,c ĸoитo ce oпитвaшe дa пpивлeчe cлyжитeли дeйcтвитeлнo бяxa 600 лв.Cъoтвeтнo нямaшe ниĸaĸъв интepec.Maлĸoтo пpивлeчeни бяxa нaчинaeщи в тaзи oблacт. Paбoтния плaн нaдcĸaчaшe c мнoгo paзпoлaгaeмия чoвeшĸи pecypc.He бeшe ocигypeнa нeoбxoдимaтa тexничecĸa oбeзпeчeнocт зa peaлизиpaнe нa зaдaчитe.Paбoтeшe ce нa oтpицaтeлни тeмпepaтypи в xaлeтo пpeз eceннo-зимния ceзoн 2016/2017 г.Фиpмaтa имaшe твъpд пoдxoд в oтнoшeниятa cи ĸъм пepcoнaлa и пpи cpeднa чиcлeнocт 5 чoвeĸa пo eдин бивaшe ocвoбoждaвaн вceĸи мeceц.Toвa ca чacт oт peaлнитe фaĸти. He пpaви чecт нa eднa eвpoпeйcĸa ĸoмпaния дa злocлoви тaĸa и дa oчepня paбoтeщи и cтpaнaтa,в ĸoятo e възнaмepявaлa дa пpaви бизнec.Зa cвeдeниe cpeднaтa paбoтнa зaплaтa в Лaтвия ĸaтo цялo-нe пo бpaнш,cтpaнaтa oт ĸoятo възнaмepявaxa дa изнecaт дeйнocт e близo 850 eвpo.1700 лв.
А заводи за проводници,и полу проводници кога?
Чакай сега! Тази година за полупроводници, а догодина и за цели проводници! Това говорят, че го е казал бай Тошо! Не знам! Обаче бодигардът му онзи ден, когато беше в едно цехче за производство на гумени елементи, с 3(ТРИ) машини между Димитровград и Хасково, гръмко обяви, че там се произвеждат автомобили! И как ман-галите видите ли, работели с високотехнологични машини, а всъщност установки с обикновени шприц форми, каквито с десетки имаха повечето кооперации за ширпотреба преди 10-ти ноември!
Това раздухване за откриване на завод е най-вероятно предизборна вафла , така си мисля, защото България няма необходимия ресурс от работна сила за наличието и безпроблемната работа на един такъв завод. Много са долни Гробаджиите на България. Още 10 години на власт и от България ще остане само табелата на границата.
"директорът на автомобилния клъстър" дето прави гумени уплътнения призовал мъ шъ умрем от смях начи и не 2 а 20 завода че откриет Тиквата ама у шестък на 31 февруари...смешници
Всичко можем, и космически ракети можем да произвеждаме ама няма инструменти, някой ги открадна.
Бомбе, България няма ресурс днес да произвежда дори това което е произвеждала вчера! Иди в заводи и фабрики, произвеждащи сравнително технологична машиностроителна и друга продукция и ще видиш само едни побелели и олисели глави наведени над стругове, фрези и тезгяси! Тук там по някой млад 45-50 годишен храбрец! За какъв ресурс ми говориш ти!?!?!?
що не постнете ТОЧНИТЕ ДУМИ НА РАДЕВ, с които той казва - АЗ ПОКАНИХ ФОЛКСВАГЕН В БЪЛГАРИЯ?! Къде са публикувани.. Дайте линк.. Да ги видим.. Да се убедим, че ги е казал.. Не ни навирайте ВАШИТЕ съждения и сънища за това.. Щото в: " Специално за завода на "Фолксваген" аз поканих германския президент, имах много ползотворни разговори с него и с водената от него делегация. Изрично по мое настояване посетихме водещо немско предприятие в района на Пловдив, за да може чрез немските медии да стигне до широката немска общественост посланието, че нашият модел на икономическо сътрудничество е успешен, че България е надеждна и перспективна дестинация. Преди два дни получих много ласкаво и обнадеждаващо писмо от президента Щайнмайер и всичко това е изцяло в подкрепа на българското правителство. Ще бъда първият, който ще поздрави кабинета, когато сключи договор със стратегически инвеститор." ТАКИВА ДУМИ И ОТНЕМАНЕ ЗАСЛУГАТА НА ПРАВИТЕЛСТВОТО В РАЗГОВОРИТЕ С VW - НЯМА!!!! И не забравяйте - VW e ИНИЦИАТОРА ЗА ТЪРСЕНЕ НА ЗАВОДА!! Дори не е и ПРАВИТЕЛСТВОТО НИ.. ОЩЕ ПО-МАЛКО един БИВШ ПРЕЗИДЕНТ.. Пак да ви повторя - VW ТЪРСИ СТРАНА, В КОЯТО ДА СТРОИ. А НЕ ТЕХНОПАРК, в който да наеме помещение..
...правим още два завода - ще правим, ще направим, има вероятност да направим или просто си чешем езиците?
Какво толкоз се вълнуваме немога да разбера. Каквото стане. За сватба трябват двама.
Абе хора, тук е най подходящото място за завод на VW! Тук всеки истиски мъж, ако не със затворени очи, то най-много с едно отворено може да разглоби и сглоби голфара за нула време. Та ние сме готови автомобилни специалисти. Не знам какво че чудят Германците?!
Защо ли тези новини зачестиха покрай изборите? Тука има тука няма — тиквата е гоУем стратег!
що не постнете ТОЧНИТЕ ДУМИ НА РАДЕВ, с които той казва - АЗ ПОКАНИХ ФОЛКСВАГЕН В БЪЛГАРИЯ?! Къде са публикувани.. Дайте линк.. Да ги видим.. Да се убедим, че ги е казал.. Не ни навирайте ВАШИТЕ съждения и сънища за това.. Щото в: " Специално за завода на "Фолксваген" аз поканих германския президент, имах много ползотворни разговори с него и с водената от него делегация. Изрично по мое настояване посетихме водещо немско предприятие в района на Пловдив, за да може чрез немските медии да стигне до широката немска общественост посланието, че нашият модел на икономическо сътрудничество е успешен, че България е надеждна и перспективна дестинация. Преди два дни получих много ласкаво и обнадеждаващо писмо от президента Щайнмайер и всичко това е изцяло в подкрепа на българското правителство. Ще бъда първият, който ще поздрави кабинета, когато сключи договор със стратегически инвеститор." ТАКИВА ДУМИ И ОТНЕМАНЕ ЗАСЛУГАТА НА ПРАВИТЕЛСТВОТО В РАЗГОВОРИТЕ С VW - НЯМА!!!! И не забравяйте - VW e ИНИЦИАТОРА ЗА ТЪРСЕНЕ НА ЗАВОДА!! Дори не е и ПРАВИТЕЛСТВОТО НИ.. ОЩЕ ПО-МАЛКО един БИВШ ПРЕЗИДЕНТ.. Пак да ви повторя - VW ТЪРСИ СТРАНА, В КОЯТО ДА СТРОИ. А НЕ ТЕХНОПАРК, в който да наеме помещение..
щото разни правителства се състезават да ги привличат и плащат предварително няколко милиарда, докато дойдат , вземат парите и после пак обявят че си местят завода....
Хубаво, борим се като аборигени за храна. Защото се намериха 1000 продажника, които затриха БГ индустрия и образование. Вместо да развиваме собствено производство, ние лазим за да поддържаме другите държави. И паднахме до нивото на турци, сърби и гърци по неграмостност.
А пазарите на немеца имаш ли ги ?
Казваш че щом нямаме пазарите на Германия не трябва да развиваме собствено производство? Аз пък твърдя, че точно европейския съюз унищожава производството и вреди на конкурентноспособността на малките държави за сметка на големите, разбира се не без участието на продажните правителства на въпросните малки държави.