Автомобилни компании: затваряне на заводи, мащабни съкращения
Сред главните причини за кризата в сектора са китайската конкуренция и по-бавният преход към електрическите превозни средства
Обратно в новинатаКоментари - Автомобилни компании: затваряне на заводи, мащабни съкращения | Бизнес.dir.bg
Коментари
България може да помогне на закъсалия Фолскваген като закупи непродадените 500 000 автомобила на едро по 2000 евро бройката на цена 2 000 000 000 евро и да обновим автомобилния си парк .
Европейските коли вече отстъпват на китайските по качество и по цена. И не се вижда никакъв начин за промяна.
ЕС се управлява от завършени идиоти. И да знаете, това е само началото, лавината тепърва ще набира сила.
балона са наду (от мафия, юдей-масони) и сига са спука и ше стани играчка плачка беши крайно време ша го отнесат плебейте
Ей тоз чичко Путин не спира с пропагандата. Русия фалира а не благоденстваща Европа.....
Европа се простреля сама като наложи "санкции"! Не евтините китайски стоки са проблема, а липсата на евтини суровини и енергоносители от Русия! САЩ са си ги подсигурили и се гаврят с Европа, а Европа на педалите се прави, че не го забелязва. Ако Европа тегли една майна на САЩ и се разбере с Русия, нещата ще си дойдат на мястото за части от секундата, но крадливи чиновници из цяла Европа не желаят това!!!
Ми..положението в Германия е че Зелените закриха всички АЕЦи! Но затова пък САЩ ни взриви газопроводите от Русия! Сега сме на вятърни перки и фотоволтаици, но понеже не винаги има вятър и слънце Зелените строят бек ъп мрежа с централи с водород!!! Да нооо..не може да захранваш тижка индустрия със слънце, вятър и водород! Или си зелен и беден или богат!!
"Заплатите ще следват инфлацията"...разясняват по тв студиата. АМИ НЕ- След инфлация следва безработица. В БГ естествено са много назад и все още живеят с розови очила.
помните предполагам 1999 г., когато заплатите бяха в хиляди лева, после махнаха трите нули.... и тогава ситуацията беше в следствие на галопиращшата инфлация
Е сега, заради борда сме защитени. Разбира се това е в сила ако завърши войната в Украйна, защото инак ще има още и още обезценяване на Еврото. Ситуацията е трудна за прогнозиране, но може да се окаже кешът да бъде силно търсен. Много големи акули дремят, чакайки момента за преразпределянето.
Напротив, бордът не ни защитава от инфлацията. Може курсът на лева спряма еврото да не се променя, но се променят цените. Ако нещо дднес струва 1 евро или 2 лева, никой и нищо не ти гарантира, че утре (образно казано) същото нещо няма да струва 5, 10 или 100 евро... А както сме тръгнали, в Европа май точно това се случва и ще продължи да се случва поне докато не си извоюваме независимост от САЩ. Малко гадно звучи, но е факт!
От както съществува, човечеството си пати от периодични кризи. Напр. кръстоносните походи, призвани да освободят Светите земи. Първият кр. поход е най-многоброен, най-организиран. Четвъртият е бил на път да се провали, предвид ниския ентусиазъм-липса на спонсори, опарени от загуби от предишните кампании. След ВСВ са фалирали много успешни автомобилни и мотоциклетни марки. Според статистиката не е имало криза в проституцията и хазарта.
От "кръстоностните походи" ще да е. И тая "криза".
За 2 седмици ескалация в Украйна, Грузия, Сирия, Молдова, Румъния и Южна Корея!! Демократите си отиват с Гръм и Тряс! Бюджета за Преврати, войни и цветни революции скоро привършва през Януари и трябва всичко да се хвърли сега!!
Няма какво да се чудим и да си задаваме глупави въпроси! Избираме идиоти да ни управляват вече над 30 години ( нямам предвид България, защто тук я караме по течението и нищо не зависи от нас) и няма какво друго да очакваме. Когато ни дойде умът в главите и ги изритаме от власт, нещата ще започнат да се оправят. То не бе голямо преселение от Азия и Африка към Европа, не бяха безумните войни, за да оправдаят преселението, не беше измислената заплаха от Ковид, за да откраднат и преразпределят огромни средства, не бяха Зелени сделки и малоумни политики, по същата причина, но и да поставят на колене богатите на ресурси държави. Лудост след лудост и още никой не е влязъл в затвора. Че как да влезе, като са се увили като октопод във всичката власт!
Не виждате ли, че започват да пробутват настроения за налагане на “демокрация” в Китай.
ми то едно такова нормално и закономерно си върви. лишаваш масовия потребител от покупателна способност като му оставяш доход, колкото да не умре от глад. убиваш дребния търговец и дребния производител (средната класа) с данъци, акцизи, разрешителни, разходи за въоръжаване, и въобще - непосилен държавен рекет. а цените на крайния продукт растат заради високите цени на енергийните източници и основните храни. последните сам си си ги наложил чрез санкциите върху природен газ, петрол, метали, зърно и т.н. всичкото това с цел да си осигуриш, запазиш повишиш постоянния доход, започващ от 100 пъти дохода на средния нает работещ - за да останеш в 7-процентната прослойка на богатите. тази 7-процентна прослойка, обаче, не генерира потребление...
Германците НЕ искат да купуват електро коли! Само ограничения! Трябва да чакаш часове да се зареди..на дълги разстояния може да няма къде да заредиш извън града липсва инфраструктура! В 70% от Европа липсва инфраструктура..
Как завоалирано пишат ВИСОКИ РАЗХОДИ? А от къде тея високи разходи бре??? Що не можете и не искате да напишете повишени разходи за Енергия?? В следствие на санкциите срещу Русия??
когато слагаш каруцата пред коня! Електромобили... И къде ще се зареждат? Някой преди години беше пресметнал, че ако в този момент целият транспорт премине на електричество, то по света трябва да се построят 10 000 АЕЦ-а, всеки от които с параметрите на най-големите работещи в момента! Кога ще стане това? Същото е и с раждаемостта - няма да раждаме деца, щото ще ги правим изкуствено... Ама кога? Ще останат ли хора изобщо да доживеят този момент?
Кой от вас знае що е туй нещо Въглеродни емисии и Борса за Въглеродни емисии? Знаете ли, че за 2023 година обема на търгуваните въглеродни емисии в света е бил ... 948.75 милиарда долара. Почти 1 трилион. Като ЕС-то плаща най-много, а САЩ не плаща за тези емисии. А някой от вас знае ли после къде отиват тези кинти? В кой джоб се прехвърлят и за какво се използват? Когато тръгнете по пътя на тези кинти ще започне да ви се изяснява картинката и какви мега извратеняци има на този свят. Не се учудвайте, че има толкова много Зелени НПО-та в ЕС-то. И една сюрия Зелени Партии също.
Знаем. Зелен зеленски и всичката бутафория е от нас за вас. Само сега, на изгодна цена.
Сега остава съкратените да бъдат изпратени на фронта да мрат за укропитеците!!!
Съгласявам се с доводите на коментара "ТРУД и ХИТРОСТ", че взеха много инициативата жълтите. НО има и една зловеща причина да се стигне до тук. Това са приятелите и групата но ония нечовек клаус шваб. На времето Хенри Форд е лансирал производството на автомобили с двигател вътрешно горене, когато света е бил на реална конска и парна тяга. Всички са видели и убедено са оставили конете, защото е било по-евтино, удобно, бързо и изгодно да имаш автомобил. Сега другарите на клаус шваб решават политически, че нямаме нужда от много независимо движение и ТЕ решават , кой , как и кога да се придвижва. Уж да е по-екологично, по-зелено, по- качествено, НО дори у в Китай....кола няма да има за този или онзи. Шофьорите ще намалеем с 90%. Само си представете един блок с 200 апартамента колко стоянки за заряд ще има ????? Обзалагам се , че ще са 20....защото така е по-екологично и зелено........... Бъдещето се очертава не толкова приятно........
Е че тези предприятия като закриват в Германия, се аутсорстват в САЩ и създават там индустрия и работни места при по добри условия ( евтина енергия, малко бюрокрация, субсидии от правителството (инфлейшън редакшън акт)
На изпроводяк на съкратените служители, освен 12 работни заплати ще дадем и по един нов автомобил зареден догоре!
Езуитите подпалиха войната между Русия и Украйна, като по този начин лишиха европейските държави от евтини лесно достъпни ресурси за промишлеността и селското стопанство. Зелената сделка е друг инструмент в техният арсенал, чрез който искат да ги направят енергийно бедни под предлог задържане и спиране на климатичните промени. Прилагат се и други средства за постигане на тази цел. Но защо точно Европа? Защото от тука започна религиозната реформация, която е Божие дело извършено от Неговите верни служители! Тя сложи край на тъмното средновековие и на двукласовата феодална система поддържана от папският Рим. Божието слово стигна до хората. Небесната светлината разпръсна сатаниският мрак. Истината за Бога и спасението огря сърцата на тези, които търсят истината. Започна бързото развитие на науката, образованието, икономиката, правото, благодарение на Божиите принципи изявени в Писанието. Но църквата получила своят престол, сила и власт от Сатана (змеят), не се отказа от своето желание за господстване и контрол. Лукавият иска да получи чрез нея властта на света и поклонението на хората като на бог. След началото на реформацията беше създаден ордена на езуитите от Игацио Лайола с цел да и противодейства и да унищожи ефектите от нея, за да върне отново властта и тиранията на папската йерархия над хората. Това което става в Европа, не е поради глупостта на нейните управници. Това е стратегия и много от тях са прикрити папски служители. Те войват срещу политическата, икономическа и религиозна свобода на държавите по света. Те се боря за световно управление и контрол. Те искат да въстановят двукласовата феодална система на папството и да наложат неговата социална доктрина "Рерум Нуварум" в жцелият свят, която трябва да "узакони" беззаконието. Има организирано зло в този свят. Божието слово ни казва ясно кои са действащите сили в тези последни дни.
Едва сега разбирам, че Путин е глупак, за да се "върже" на "англосаксонците" и да затъне в бруталната неоимпериалистическа война и при това да постави Европа в рецесия. А нали бил "асвабадител", бре?! "Многоходчик" като наш Любо с глупостите си ката ден.
Един електромобил се произвежда с далеч по-малко човешки труд. Освен това автомобилите станаха много по-надеждни и няма толкова голяма нужда от резервни части. По тази причина кола на 5 години не изглежда толкова "стара" и "амортизирана" както беше преди.
И след като ,, Един електромобил се произвежда с далеч по-малко човешки труд" и ,, са по - надеждни" , защо са и 2 пъти по - скъпи ? Или ,, това е друго " ?
Само дето не можеш да излъжеш физиката и батерията му след 5 години е точно толкова амортизирана че да почваш да търсиш вариант за нова. А тя е 1/3 от цената на колата
Нещо не си познал с тези 5 години! Вече има достатъчно ел.коли по пътищата, някои от тях на 10 години, по на 300 000 км и то със най-първите поколения батерии за ел. коли. Няма такъв филм да сменяш батерия след 5та година, та те са с гаранция от 8, а в някой държави и с 10 годишна гаранция. Кой е тоя луд производител да се прецака така жесткото, като направи батерия извържаща 5 години, но с гаранция 8г.
Ти си анти - логичен. Автомобилите са нито по надеждни нито по качествени. Единствено са по икономични. Ако направим равносметка за един електро Мобил колко части се произвеждат ще стигнем до извода че това е безумие. Подкрепям иновациите но те трябва да имат и икономическа обосновка. Бих си купил електрически автомобил само ако цената му е поне 40% по ниска от автомобил с ДВГ. Това е и причината за последните 3-4 години да вдигнат цените на автомобилите с ДВГ така че да бъдат почти съпоставими с електро мобилите. Причината е проста - между петата и седмата година трябва да сменя батерията която е със себестойност на 60% от нов автомобил
След като тъпата европа начела с изкукалото бабе меркел се напълни със "специалисти" от африка, които щели да се интегрират най-вече в автомобилното производство според нейните думи, не съм и очаквал нещо различно. За десерт идва и попарата на Китай, която вече 10 години сърбат американците.
Икономическата система се изроди. Имаше времена, когато фирмите се конкурираха с цени, бореха се за пазарен дял. Гледаха да печелят от голям оборот. От 3-4 години всичко живо ще се пукне от алчност. Покрай пандемията и трилионите прясно напечатани долари, евра, паунди и т.н., компаниите започнаха една борба, кой по-бързо и с по-големи шепи да прибере от тези пари. Заоправдаваха се с веригите за доставки, Суецкия канал, сушаха във Виетнам и Бразилия, Путин, Мутин и който се сетите, а истината е, че просто се наляха едни хеликоптерни пари и голяма част от потребителите без грам финансова култура се юрнаха като невидели да купуват, без значение от цената. Само, че това е до време. Идва времето на изтрезняване. Спре ли този поток от лесни пари, партито свършва. И тези тарикати вместо да си коригират цените на долу, за да събудят търсенето, а те могат да го направят, защото всички производствени разходи са много по-ниски в сравнение с преди 3 години /петрол, газ, метали (без благородни), зърно, електричество, цени на контейнери и т.н./, те държат цените в космоса, радват се на печалбите от 20022 и 2023 г. и си мислят, че ще е вечно това. Сега имат друга стратегия - по-добре по-малко да произвеждаме, но с много високи маржове и пак ще сме на добра печалба. Ама пак няма да познаят. Бизнес се прави с обороти и пазарен дял. После китайците им виновни и ще ги спират с високи мита. Спрете ги с конкурентен продукт на конкурентна цена.
НордВолт пък благодари на Урсула фон дер Ляйхен за субсидиите, както и на канадското правителството, на ФауВе, които май още си чакат батериите, а също и на други селски идиоти. Ако не им пратят батерии, да чакат поне картичка за Коледа.
Преди войната 40% от енергията за нашата индустрия идваше от евтин руски газ!! Затова сега тази индустрия - автомобил, метал, фарма, химия, машини итн..фалира и закрива предприятия и работни места!
Отново неграмотни ганьовци коментират икономически процеси с плиткоумни политически аргументи . А истината е мн.проста: поне 10-на години западните авто производители и най-вече техните ръководители потриваха ръце от двуцифрените ръстове на придажби в Китай . И така хитро , лека-полека чрез СМЕСЕНИ предприятия с пословична източна ТРУД и ХИТРОСТ китайците откраднаха цялото 140 г ноу-хау на европейците без да платят за лиценци , патенти и др. Сега големите шефове си взимат шапката + денели обезщетения и напускат потъващия кораб , "забравили" за големия растящ ( безкрайно?) пазар в Китай .
Си купуват още руски газ..и са по-напред от идеологически промитото ЕС!
Основната причина е високата цена на енергията! Защото ЕС се отказа да купува директно руски газ!!
Цената на газта е по-ниска отколкото октомври-ноември 2021-ва... вземи провери и тогава плямпай опорки.
Нека не забравяме и загубата на 150 милионен богат руски пазар! Япония, плю на санкциите, и реши да се връща!
Кой ви би по главите преди 20г. да прехвърляте производствата в Китай? И да бързате да сте с най-високите цени на енергията?
Електричките без гуми ли се карат. Какво общо имат Мишлен с фалшивия преход. Непосилни цени и хората ще си карат колите не по 10 а по 20 години, т.е. пазара 50% надолу
електричките ядат много повече гумите и това е екологичен проблем. Замърсяват повече с фини прахови частици въздуха в града! Това в Бг не се комантира,но в белите страни има дискусии.
Колата износва гумите спрямо стилът на каране на водача. Да, ел. коите са по-тежки, факт е, но за 60 000 км съм с един комплект летни и един комплект зимни гуми на моята ел.кола. Не мисля, че има огромна разлика спрямо другите автомобили преди. Просто се търси начин да се дере кожата и на тези е ел.коли. Производители и правителства се усетиха, че няма типичните за ДВГ разходи за обслужване, няма приходи от акцизи за гориво и данъци. Това е, опипва се почвата от къде може да се скубе!
Каква китайска конкуренция бе, клоуни??? Вижте си цените, алчници ненаяли се! То бива да са ви алчни акционерите, но лакомията им прецака далаверата.
Мащабни, мащабни - колко да са мащабни !? Едни щели да съкратят 200 души- други 1000, трети 5000 ама до 10 години!? Важното е копейките да има на какво да се радват!
Ами виж другите им фирми. Много по зле е всичко, автомобилните даже са добре. С фирмите в Европа стана - будала юрдек през гъза се дави. Световните топ икономисти ги предупредиха преди две години още.
специално има една единствена причина която обявиха и тя е, липсата на евтини суровини от Русия.
Заради войната в Украйна Европа мина от руски горива без посредници на руски горива с посредници. Което от своя страна прави стоките на европейците неконкурентни спрямо Китай и други държави, които ползват руски горива без посредници. Автомобилостроене с фотоволтаици и перки не става...
Къде сте, бе, шарените? Путин ви фалира кончината. Ще карате колела като китайците и виетнамците 60те години. Да ви дойде акъла. Одете гласувайте за Боко, Шишо и Наско.
Естественият резултат от идиотските решения на корумпираната и неизбирана от никого клика в Брюксел, които след като "санкционираха " Путин, лишавайки Европа от най-важната икономическа суровина - евтин газ, допълнително обезкървиха европейските икономики, наливайки милиарди в един неонацистки режим, който в крайна сметка ще падне. Сметката накрая разбира се, ще плати европейският данъкоплатец, както става след двете световни войни. ЕС все повече заприличва на късния СССР. Вероятно такава ще е и съдбата му.
Ами да вдигат още цените на новите коли и ето ги последствията... И докато те спят, китайците всеки ден оптимизират цена и качество. А европейците борят това с какво, с високи мита. Страхотна логика и реакция!