Коментари - 70% от фирмите не могат да запълнят свободните си позиции | business.dir.bg
назад

70% от фирмите не могат да запълнят свободните си позиции

Основното предизвикателство пред пазара на труда е намирането на инженери и шофьори

Обратно в новината
| Редактор : Георги Брандийски

Коментари - 70% от фирмите не могат да запълнят свободните си позиции | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Близо 80% от работодателите не знаят какво точно търсат и поставят невъзможни изисквания за мизерно зплащане. С изключение на IT сферата, където пазара успя да наложи някакви приемливи стандарти на търсене и предлагане, във всички останали сфери е пълен батак!

Хе, хе как няма да им не достигат инженери, като искат да са на възраст 30 години с 20 години трудов стаж.

D_T

Еми как ще запълнат свободните позиции като търсят инженери с опит поне 5 години, език и т.н. но им предлагат 800лв бруто... Еми няма как да стане...

Не могат да си намерят инженери от целия ЕС??? Да не би условията да са инженерът да си плаща, за да работи?

в IT сектора пък търсят за 5-6 различни позиции един човек и не стига това а и да му плащат колкото на арматурист. За незапознатите е все едно една болница да наеме един лекар ,който да е и хирург, и психолог, и зъболекар, а между другото и санитар и счетоводител.

Абе ако наистина нямаше, трябва да са затворили. В ккраен случай може да увеличат заплатите с 200 лв ( 100 евро) и подозирам ,че ще намерят много добри кандидати.

Има обяви предлагат 4 бона но било фалш плащали 2.

ИТ пазаря не е успял да наложи нищо. Наложило го е икономическата изгода. Един програмист в САЩ е $300 на час а в България е $20 час. Това че $20 на час е много за България е просто късмет и съвпадение. Крайният продукт (некъв софтуеар) пък се продава често (не винаги) за ниска цена като част от маркетинговата стратегия бизнеса да върви и хората да плащат. Нали разбираш че няма как ти да купуваш кебапчета за 20ст а на месарите дето ги правят да им плащеш по левче само защото на тях така им се струва справедливо?

Всичко е закономерно. Малка и бедна икономика с малко не неплатежноспосбно население което може да си позволи само евтиното но иска по големи заплати. Повечето бизнеси и да искат, няма как да плащат повече а да продават малко и евтино. Карали бентлита? Ами карай и ти...отвори фирма, плащай големите заплати и после ела да докладваш тука как върви бизнеса. Да не говорим че повечето такива бизнеси в България не се държат на работниците а на разни мафиотски проекти.

Тези ,,работодатели" не се научиха че, вече не са тези години когато хората работеха за нска заплата. Сега всеки който постъпва на работа първо за това пита. Не сме били производителни. Модернизирайте проузводството, вдигнете заплатата и ще има кандидати.

НЯМА ПАРИ , НЯМА РАБОТА , НЯМА И РАБОТНИЦИ БАЛЪЦИ !

КРАДЦИ ТЪРСЯТ ЛИ НЯКЪДЕ ?

ОТ ГЕРМАНИЯ ЩЕЛИ ДА НИ ВЪРНАТ МНОГО ИНЖЕНЕРИ

Дай дефиниция на пазар и намери 5-те разлики с икономическа изгода. Ащо променим малко сферата - това, че в китай средната работна заплата е 20 долара и за много от тях е добре е и чисто съвпадение, че повечето големи компании изнесоха производтвото си там?!? Освен това кой за колко продава крайния си продукт е чисто негово решение. Пример - Епъл.

за 800 лева търсят чертожници. Това, че ги бъркат с инженери е друга тема.

Нека им! Като предлагат смешни заплати, нека да се мъчат! Българските работодатели ще осъзнаят, че сериозните увеличения на заплатите няма да им се разминат. Стандартът на живот се повиши много в последните години, но за работодателите това няма значение все още, но ще дойде и този момент...

Ти си победителя в състезанието за най-голям тъпак!Вкое СПТУ и в кое село завърши "икономика"?

Някога имаше един такъв лаф: "Инженера е като дялан камък. За всичко става". Но.... без пари не ще да работи. Дълги години у нас се смятаха за престижни професии на икономисти и юристи, социолози и политолози, психолози, псоихопати и какви ли още не. Инженерното образование се неглижираше, а ученето за инженер престана да бъд епрестижно.И докато беше криза не с еусещаше липсата на инженери. Но след като нещата потръгнаха се оказа че без юристи и икономисти, социолози и сексолози все няка ще с еоправим. Но без инженери не става. И това не е всичко. Има много хора завършили инженерни специалности, но никога не практикували като инженери. А това е убийствено. След 5-10 години вече ти не ставаш за инженер ( в електрониката и компютърната техника след 2 години пропуск вече за нищо не ставаш). Все повече хора с инженерна диплома предпочитат да се занимават с друго. Защото инженерната професия е беля-работа - когато се издъниш се вижда веднага. И докато не си оправиш бакиите все се вижда че не правиш нищо. Виж, политолозите могат да приказват всякакви глупости и от това никой не се впечатлява. В БАН могат по цял ден да "си върятт сибджирчето" и никой няма да разбере. Но един инженер в ЧЕЗ, ВиК, Топлофикация, мобилните оператори и още къде ли не да с еиздъни всичкиб рабират на момента. Апрпо, интересно е коло инженери работят като шофьори. За повече пари.

"Близо 70% от компаниите у нас не могат да запълнят свободните си позиции" Не могат да запълнят позиции защо бизнес плана им е лош. Купили камиони,а не помислили че им трябват и шофьори, след това ще се окаже че няма и товари които да превозват. Не може да построиш ВЕЦ в Сахара и след това да се оплакваш, че няма вода която да върти турбините и няма на кого да продаваш произведения ток.

Ако някой се заеме да направи проверка в колко от фирмите в преработвателната промишленост се заявява че се правят инвестиции в милиони а на практика инвестицията се свежда до закупуването на машини втора , трета , пета ръка ще стане забавно. После излиза министърчето на икономиката и казва " Тази фирма инвестира толкова милиона тук , онази там ..." а после работата им невървява щото машините с часове всеки ден са в ремонт а сщевременно баш-майстора иска машината да не спирала щото губел кинти :) А бе смешна държава , комичен бизнес ...