Акциите на социалната мрежа Фейсбук загубиха от цената си трети пореден ден. Във вторник цената стигна до 31 долара за брой, след като загуби 8% от стойността си. Общото понижение е с 18% за три дни търговия на Уолстрийт. Преди уикенда компанията бе оценена на 104 милиарда долара. Кампанията по пускането на акциите беше широко отразена от медиите и предизвика голям първоначален интерес, но след това започна спадането.

Фейсбук и инвестиционните банкери, организиращи първичното публично предлагане (ППП) определиха цена от 38 долара за акция. Компанията и първичните й инвеститори събраха 16 милиарда долара при ППП на 421,2 милиона акции, оценило Фейсбук на 104 милиарда долара. Това прави Фейсбук най-скъпата американска компания, излизала на борсата, посочи АП.

Преди социалната мрежа да излезе на борсата, финансови анализатори прогнозираха рязко първоначално поскъпване на акциите на Фейсбук, но предупредиха, че цената им може бързо да падне, ако компанията не успее да увеличи приходите си, като разработи ефективни рекламни продукти, насочени към нейните над 900 милиона потребители, отбеляза ДПА.