Поля Александрова, Филип Морис България: Информираност без компромиси – новата култура на отговорност
БЕЗ КОМПРОМИСИ - сигурно вече сте виждали този призив в търговската мрежа. Той е мотото на кампанията на Филип Морис България, насочена към превенция на достъпа на непълнолетни до тютюневи и никотинови изделия. "За нас това е ангажимент, който компанията ни поема с категоричност и яснота", споделя събеседникът ни - Поля Александрова, ръководител "Корпоративни комуникации" във Филип Морис България. С нея се срещаме за разговор, посветен на различните проявления на дезинформацията и целите на кампанията "БЕЗ КОМПРОМИСИ".
Филип Морис България стартира кампанията си "БЕЗ КОМПРОМИСИ" за превенция на достъпа на непълнолетни до тютюневи и никотинови продукти. Тази кампания обаче не е нова, защо решихте да й дадете име?
Точно така, темата за превенцията на достъпа на непълнолетни до никотинови и тютюневи продукти не е нова за нас и ние от дълги години осъществяваме информационни кампании в търговската мрежа. Ние имаме постоянен дългогодишен ангажимент в глобален мащаб и на пазарите за редовна комуникация с нашите търговски партньори за недопускане на достъп до нашите продукти на тези, за които те не са предназначени - подрастващите под 18 години. За всички участници на пазара това трябва да е отоворност и мисия, за нас е основополагащ елемент в нашата визия за устойчиво развитие и отговорно поведение.
Решението ни от тази година да дадем нова ярка визия и звучене на кампанията, да я наречем "Без компромиси", е израз на нашата категорична позиция, свързана с този толкова сериозен и важен проблем за всички нас. Целта ни е да бъдем пределно ясни и да подкрепим нашите търговски партньори да изпълняват отговорно и с мисъл за следващите поколения своята дейност. Когато става въпрос за здравето и бъдещето на децата и най-младите хора, не може да има място за колебания или за невнимание. Името "БЕЗ КОМПРОМИСИ" символизира именно тази решителност - не допускане на достъп на непълнолетни до тютюневи и никотинови изделия при никакви обстоятелства.
Има ли дезинформация по този наболял проблем?
От една страна има неразбиране и скептицизъм относно ролята на индустрията в този процес. Често се подценява фактът, че именно големите компании, като Филип Морис, спазват безкомпромисно най-високи стандарти на работа и са партньор на държавата в търсенето и намирането на решения. Затова бих казала, че "Без компромиси" не е просто кампания, а е подадена ръка за обща работа в перспектива. Вярваме, че когато всички - индустрия, търговци, институции, родители, учители и самите млади хора - се обединят около една обща цел, тогава можем да постигнем истинска промяна. А друга част от дезинформацията касае търговците и тяхното съмнение дали могат да искат личен документ за проверка на възрастта. Това е особено разпространено в по-малките общности и населени места, където хората се познават и често може да има чувство за неудобство у търговеца да поиска документ за самоличност на клиента. Това съмнение и неудобство се базира на погрешното схващане, че искането на личен документ нарушава правилата за личните данни на клиента. Всъщност, с нашата кампания борим тази дезинформация и целим търговците да знаят и да са спокойни, че поглеждането на личен документ само за проверка на възрастта не представлява събиране на лични данни и не е нарушение на Закона за защита на личните данни.
Нашата кампания е изградена с яснота, емпатия и съпричастност. Искаме да дадем увереност на всеки участник в този процес - че действията му са подкрепени от закона, че имат значение, че не е сам и че заедно можем да изградим култура на отговорност, която да предпази младите хора. Затова и основното послание на кампанията "БЕЗ КОМПРОМИСИ" в търговските обекти е "Нищо лично! Поискай лична карта!", а към по-младите пълнолетни хора да легитимират възрастта си в обектите: "Нищо лично. Покажи ни лична карта!", като подкрепа и към търговците и към клиените, които се колебаят да помолят или да покажат документ за валидация на пълнолетие.
Вие имате огромна търговска мрежа. Как ще успеете да ангажирате всичките си търговски партньори?
Кампанията ни се развива на няколко нива. На първо място "Без компромиси" стартира с масова комуникация и материали в над 11 000 търговски обекти в страната. В тях ние разпространяваме стикери, образователни материали, брошури и дигитални визии. Използваме активно и вътрешния си дигитален канал за комуникация с нашите търговски партньори, където ги ангажираме с активности и материали, които споделят посланията на кампанията.
В следващите месеци планираме да качим кампанията на още по-високо ниво - "БЕЗ КОМПРОМИСИ" ще включва инициативи, обърнати не само към търговските обекти, но и към родители и учители. Тези групи имат ключова роля за разбирането на проблема и осъзнаването му от децата и непълнолетните, които се развиват физически и психически най-активно в тийнейджърската възраст. Важно е фактите да достигнат до тях по възможно най-въздействащия начин, за да доведат до промяна на начина, по който възрастните гледат на този проблем, както и на разбирането на подрастващите за начина, по който тези продукти влияят на развитието им. Това ще стане в партньорство с различни публични личности и организации, които имат експертизата и подхода да проведат правилния диалог. Радваме се, че има такива личности и организации, които възприемат каузата като своя и са заявили своята категорична подкрепа като за следващите стъпки в разширяването на кампанията "БЕЗ КОМПРОМИСИ" ще Ви разкажем отново съвсем скоро.
НАЙ
Защо първият бюджет на България е във франкове и как левът е избран за национална валута
Готови за еврото: Два етикета, една цена – всичко за двойното обозначаване
От лев към евро: Обменяме директно в пощите само до 1000 лв.
С Visa Direct, 10n Pay предлага бързи и сигурни международни преводи към ключови световни пазари
Готови за еврото: Два етикета, една цена – всичко за двойното обозначаване
Защо първият бюджет на България е във франкове и как левът е избран за национална валута
От лев към евро: Обменяме директно в пощите само до 1000 лв.
България на дъното по промишлено производство в ЕС през юни