United Group ще инвестира 4,8 милиарда лева в България в следващите три години, които ще бъдат вложени основно в иновации и в подобряване на клиентското изживяване, стана ясно от интервю на главния изпълнителен директор на Vivacom Николай Андреев в "24 часа". Телекомът ще се фокусира върху допълнително развитие на 5G мобилната мрежа, на 10GIGA оптичната мрежа, на интертактивната ТВ платформа EON и сателитните услуги. 

"През последните близо две години не липсваха предизвикателства, но в този период с подкрепата на United Group инвестирахме повече, отколкото в предходни периоди", отбелязва Андреев и допълва, че иновациите, които лансира Vivacom, са дали положителен тласък за развитие на целия сектор. Такъв пример са първите Unlimited планове, с неограничени възможности за общуване, работа и забавление на потребителите, които промениха пазара от миналия септември насам. 

А от два месеца телекомът предлага и 5G домашен интернет.

"5G стимулира растежа на всички мобилни данни и дава възможност за редица иновации за крайния потребител - такава е най-новата ни услуга 5G Home Internet. Тя е перфектното решение за всеки, който има нужда от неограничен високоскоростен интернет за дома и висококачествена телевизия дори в райони, в които няма изградена оптична мрежа. Уникалното й предимство е комбинирането й с ТВ платформата EON. И това е възможно благодарение на 5G мрежата на Vivacom - най-голямата в страната с покритие от близо 82% на населението в страната", казва Андреев. 

От EON преди две години, Vivacom не спира да инвестира в развитието на интерактивната си ТВ платформа и вече отчита много добри резултати - над 600 000 потребители в цялата страна. "Мисля, че тези цифри говорят сами за себе. Така от иновация, която въведохме на българския пазар, днес EON се превръща в стандарт и предпочитана платформа за цялото семейство. Това е благодарение на уникалната комбинация от над 200 канала, ТВ архив до 7 дни за всички канали, внушителна видеотека с над 15 хиляди заглавия, много високо качество на картината, възможност за гласово търсене, персонализирано съдържание на цели 5 профила, включително и детски, а също и спортен режим", обяснява Андреев в интервюто. Според него интересът към платформата нараства и заради непрестанното й обновяване - например с EON Smart BOX, който превръща всеки телевизор в смарт. 

Vivacom пусна и нова глобална стрийминг платформа, която ще отведе виртуално клиентите на EON директно на представления в различни точки на света като Кралския театър в Лондон или Метрополитан Опера в Ню Йорк, разкрива Николай Андреев. 

Шефът на Vivacom прогнозира и решаваща роля на 5G в Индустрия 4.0, както и все по-високи изисквания на потребителите към скоростта на интернет. Затова паралелно с 5G телекомът развива и оптичната 10GIGA мрежа с капацитет за свръхбърз 10Gbps интернет, който по неговите думи вече не е лукс. 

"Горд съм, че Vivacom първи стартира изграждането на такава мрежа в България. Още по-впечатляващи са темповете, с които я разраснахме - от 10 000 домакинства в столичния квартал "Младост" през 2020 година, днес тя покрива близо 500 000 домакинства в страната. Това 50-кратно разрастване само в рамките на две години е част от дългосрочната ни визия и продължаващи инвестиции за осигуряване на покритие в цялата страна", отбелязва Андреев и допълва, че целта им е тази свръхмодерна технология да работи за хората. 

Че стратегията работи, показват резултатите на Vivacom. През последните две години телекомът е увеличил пазарните си дялове и се е превърнал в лидер на пазара на платена телевизия и интернет.

"Приходите на Vivacom през 2022 г. нараснаха с близо 9% на годишна база, което е над средните темпове на растеж на пазара. Това показва, че пътят към успеха в телеком сектора минава задължително през мащабни инвестиции", подчертава Андреев и допълва: "Така се раждат иновациите, така Vivacom се наложи като компанията, която задава стандартите във всички сфери на индустрията - и резултатът е, че днес потребителите намират при нас всичко, което могат да поискат от един телеком. И все повече избират Vivacom". 

Наскоро собственикът на телекома United Group освободи нови средства за инвестиции, като продаде пасивната си инфраструктура, или така наречените телекомуникационни кули. 

"Телекомуникационните кули отдавна не са критична инфраструктура за операторите, затова тенденцията в световен мащаб, зададена от големите телекоми през последните години, е отделянето на тази пасивна инфраструктура. Следвайки този тренд, успяхме да реализираме много успешна сделка, приходите от която ще ни дадат възможност за ускорен бъдещ растеж на бизнеса", разяснява Николай Андреев.


Материалът е предоставен от Vivacom