5 причини компаниите да предлагат ваучери за храна за служители
Предпочитани ли са ваучерите за храна от служителите?
Ваучерите за храна са социална придобивка, която вече има установени традиции на българския пазар. Служителите вече са напълно наясно с ползите от ваучерите за храна. Самите работодатели ги включват като част от офертата, която правят на кандидатите за работа. Лекотата, с която могат да бъдат използвани, както и факта, че са широко приети от почти всички хранителни магазини на територията на България, ги прави предпочитана социална придобивка в очите на служителите. Ето няколко причини защо е добре и вие да предлагате ваучери за храна като част от социалния пакет за вашите служители:
5 причини да предлагате ваучери за храна на служителите си
1. Спестяване на средства
Законодателството на Република България ви позволява да давате допълнителен доход за вашите служители до 200 лв. месечно във вид на ваучери за храна, без да плащате данъци за това. В зависимост от броя на вашите служители, спестяването на средства от такси може да е значително. От друга страна администрацията на целия процес е изключително опростена, а на ваше разположение са и служителите на Содексо, които да ви помогнат да се ориентирате в ситуацията.
2. Избор от множество места за хранителни стоки
Броят на работещите в България, които получават ваучери за храна, расте непрекъснато, което направи самите ваучери интересна платежна единица за обектите, продаващи храна и хранителни стоки. Това вече е едно от най-масовите разплащателни средства и почти всеки магазин или търговски обект, предлагащ готова храна, вече приема ваучерите за храна. Далеч назад в миналото останаха ситуации, при които служителите трябваше да търсят обекти, в които да използват ваучерите си.
3. Мотивиране на служителите
Безспорна е ползата от ваучерите при мотивацията на служителите. Във времена на двуцифрена инфлация, всяка помощ за семейния бюджет е от полза и се цени високо. Поради това, ваучерите за храна са средство, с което да държите своите служители мотивирани и задоволени, а това означава и високо ефективни.
4. Изграждане на добър фирмен имидж
В последните години недостигът на работна ръка става водещ проблем за повечето компании, което пък поражда необходимостта да се инвестира все повече във фирмения имидж на компаниите. Работодателската марка изисква към външната аудитория да излиза положителна информация, включително от работещите в компанията. Когато вие полагате грижа за своите служители, предоставяйки им ваучери за храна, това неминуемо ще бъде комуникирано от тях към техни близки и познати, следователно вашия имидж като работодател се подобрява.
5. Лесно осчетоводяване
Както казахме и по-горе, ваучерите за храна са с лесна процедура за осчетоводяване. Държавата е издала ясни предписания за начина на осчетоводяване, вече има и сериозна практика от страна на счетоводните къщи, както и на вътрешните счетоводни отдели. Грешките са сведени до минимум, а и ние с удоволствие ще ви помогнем да се ориентирате сред наредбите.
* съдържание на Sodexo
НАЙ
Сривът на рублата: Русия в собствения си капан
Фериботът "Морски мост" между Трабзон и Сочи тръгна отново след 13-годишна пауза
Коледното пазаруване може да се окаже разоряващо за семейния бюджет
Печалбите доминираха по пазарите на акции от двете страни на Атлантика
Сривът на рублата: Русия в собствения си капан
Коледното пазаруване може да се окаже разоряващо за семейния бюджет
Печалбите доминираха по пазарите на акции от двете страни на Атлантика