Япония днес повиши потребителския данък, който може да се сравни с данъка върху добавената стойност, от 8 на сто до 10 на сто. Това бе направено въпреки стагнацията на заплатите и велите разходи на частния сектор, предаде ДПА и БТА.

Правителството на примиера Шиндзо Абе заяви, че вдигането на данъка се налага, за да се покрият нарастващите разходи за социално осигуряване на фона на застаряването на населението.

Експерти предупредиха, че вдигането на налога би могло да окаже натиск върху личните разходи и да нанесе удар на националната икономика.

През трите месеца до юни 2014 година, последвали увеличението на потребителския данък в Япония от 5 на сто до 8 на сто, икономиката на страната се сви на годишна основа със 7,3 на сто, припомня ДПА.

Бизнес доверието в Япония се е понижило в края на септември за трето поредно тримесечие на фона на напрежението в търговските отношения между САЩ и Китай. Това сочи тримесечното изследване на Банк ъв Джапан (Bank of Japan), цитирано от ДПА.

Индексът Танкан е спаднал от плюс 7 през юни до плюс 5 през септември. При все това този резултат от по-добър от средната стойност, прогнозирана от анализаторите на бизнес изданието "Никкей", които очакваха плюс 2.

Големите промишлени компании очакват условията да продължат да се влошават през последното тримесечие на 2019 година със спад на индекса Танкан до плюс 2 през декември.

Безработицата в Япония е останала без промяна на равнище 2,2 на сто през август в сравнение с предходния месец, сочат още обявени днес правителствени данни.

Броят на безработните е намалял с 1 процент на годишна основа до 67,51 милиона, съобщи министерството на вътрешните работи и комуникациите.