За да намали по-бързо отделянето на CO2 в атмосферата и да определи цената на замърсяването в новите сектори, които ще бъдат добавени към схемата за търговия, Европейската комисия планира да затегне допълнително мерките на своя пазар за въглеродните емисии, съобщава Bloomberg News.

Системата на ЕС за търговия с емисии (ETS) е централната климатична политика на блока, принуждаваща електроцентрали, фабрики и авиокомпании, които изпълняват европейски полети, да купуват разрешителни, когато отделят CO2 емисии.

Следващия месец Европейската комисия ще предложи преустройство на системата като част от пакет от CO2 политики, предназначени да постигнат по-амбициозната цел за изменението на климата. Позовавайки се на проекта на предложението за ETS, Bloomberg съобщи, че предоставянето на разрешителни за CO2 в ETS ще бъде съкратено драстично.

3e-news.net

Броят на разрешителните, влизащи в ETS всяка година, също ще намалява с по-бързи темпове, въпреки че този процент не е посочен, пише още в проекта за документ.

Говорител на Комисията отказа да коментира проектопредложението, което може да се промени, преди да бъде публикувано.

Предложението би засилило и "резерва за стабилност на пазара" на ETS - механизъм, предназначен да избегне натрупването на излишни разрешителни, които могат да намалят цените на емисиите в ЕС.

Когато ETS съдържа повече от 1.096 милиарда допълнителни разрешителни, резервът ще абсорбира по 24% годишно до 2030 г., предвиждат промените. А когато на пазара има 833 милиона разрешителни, а в обращение са до 1.096 милиарда от ценните квоти, резервът ще поеме достатъчно разрешителни, за да намали това количество до 833 милиона. Държавите-членки на ЕС и Европейският парламент трябва да преговарят за окончателните реформи, а този процес може да отнеме около две години.