Европейският съюз (ЕС) понижи предложените от Европейската комисия (ЕК) допълнителни мита върху вноса на произведени в Китай електромобили на американския концерн Tesla до 9% от 20,8%. Същевременно каза, че някои китайски фирми в съвместни предприятия с автомобилни производители от ЕС може да получат облекчения на търговските бариери, предава Си Ен Би Си (CNBC).

През юни ЕС заяви, че ще наложи по-високи мита върху вноса на китайски електрически превозни средства, за които установи, че се облагодетелстват от "несправедливи субсидии" и може да нанесат "икономически щети" на производителите на електромобили в Европа.

Комисията, която следи търговската политика на блока, казва, че мярката е необходима, за да се противодейства на това, което според нея са несправедливи субсидии, изкривяващи европейския автомобилен пазар.

Регулаторният орган отбеляза, че след като получи обратна връзка от заинтересовани страни за планираните мита, ще направи "лека корекция на предложените митнически ставки на базата на обосновани коментари".

Електромобилите, произведени от Tesla в Китай, ще бъдат облагани с мита от 9% върху вноса в ЕС. Това е по-малко от очакваните 20,8%, които ЕС обяви през юли.

Акциите на Tesla се покачиха с 1% в предпазарната търговия в САЩ след проекторешението на ЕС.

ЕС заяви, че е взел решение да предостави на Tesla намалена индивидуална ставка като износител от Китай. Това се случва, след като директорът на американския концерн Илон Мъск отправи "обосновано искане" към ЕС планираните мита за неговите електромобили, произведени в Китай да бъдат преизчислени.

Във вторник ЕК посочи, че митата върху електромобилите на BYD ще бъдат намалени на 17% от 17,4%, а тези за моделите на Geely и SAIC - съответно от 19,9% на 19,3% и от 37,6% на 36,3%.

Други компании, които си сътрудничат с ЕС в разследването на предполагаемите правителствени субсидии за произвежданите в Китай електромобили, митата ще са в размер на 21,3%, каза ЕК. Това е по-висок процент спрямо 20,8%, който беше определен за същите тези компании от решението през юли.

През юли източници на "Ройтерс" заявиха, че ЕК е готова да направи компромиси и да намали почти наполовина митата върху китайските модели BMW и Volkswagen - до 20,8%. Тогава Tesla също настоя за собствен тарифен график.

ЕК все още е на мнение, че китайското автомобилостроене се възползва от мащабни субсидии и предложи окончателни вносни мита до 36,3%. Ставката е малко по-ниска от временно определеното през юли максимално мито за компании, които не са сътрудничили на разследването - 37,6%.