Българите все още са на най-ниското стъпало на онлайн пазара
В кои региони на ЕС електронната търговия е най-популярна и в кои най-малко. Оказва се че нашият югоизточен е също толкова изостанал в покупко-продажбите в интернет, колкото най-отдалечения френски регион Гваделупа
През 2023 г. 58,1% от хората на възраст 16-74 години в ЕС са купували или поръчвали стоки или услуги по интернет през 3-те месеца, предхождащи проучването на Евростат.
Делът е по-висок от средния за ЕС (58,1%) за всеки регион на Чехия, Дания, Ирландия, Франция (с изключение на най-отдалечените региони), Холандия, Словакия, Финландия, Швеция, Естония, Люксембург и Малта.
От друга страна, делът на населението, което използва електронна търговия, е под средното за ЕС за всеки регион на България, Гърция, Италия, Литва, Португалия, Румъния, Словения, Хърватия (по национални данни), Кипър и Латвия.
Хора, поръчващи стоки или услуги по интернет за собствена употреба, %, извадка 16-74 г.
Изображение: ЕвростатПрез 2023 г. в 21 региона на ЕС поне 80% от хората на възраст 16-74 години са купили или поръчали стоки или услуги онлайн за лична употреба (най-тъмният нюанс на синьото на картата): 11 региона в Холандия, 4 в Швеция, 3 в Дания, следвани от 2 региона от Ирландия и един регион от Чехия. Първите 3 региона с най-висок дял хора, които купуват или поръчват стоки или услуги по интернет, се намират в Холандия - Утрехт (87,8%). Северна Холандия (86,4%) и Оверейсел - четвъртата по големина нидерландска провинция (85,9%).
За разлика от това, през този период (2023 г.) имаше 20 региона в ЕС, където по-малко от 35% от населението е купило или поръчало стоки или услуги по интернет. (жълт цвят на картата): 6 региона в Румъния, по 5 в Италия и България, 3 най-отдалечени региона на Франция и един регион в Полша. И накрая, само в 2 региона на ЕС по-малко от 1 на 5 души са използвали електронната търговия - българският регион Югоизточен (19,8%) и френският най-отдалечен регион Гваделупа (18,7%).