Онлайн пазаруването става все по-популярно в рамите на Европейския съюз. Потребителите оценяват предимствата, като например възможността да пазаруват по всяко време и навсякъде, да имат достъп до по-широка гама от продукти и да могат лесно да сравняват цените.

Днешният Черен петък, както и предстоящият Кибер понеделник, са особено популярни за купувачите, които търсят някои изгодни онлайн ценови оферти.

В тази връзка Евростат представи данни, според които 60% от хората в ЕС на възраст от 16 до 74 години са пазарували онлайн през 2018 година в сравнение с 32% десет години по-рано (през 2008 година).

Най-високият процент на хората, които са пазарували онлайн през предходната година, е в Дания (84%), следвана от Обединеното кралство (83%), Холандия (80%), Швеция (78%) и Германия (77%).

На другия полюс са Румъния (с едва 20%) и България (със скромните 21%). През 2008 година обаче едва 3% от българите са ползвали услугата за онлайн пазаруване, докато през 2017 година делът има е нараснал до 18%, показват днешното прочуване на Евростат.

Въпреки че мъжете са малко по-склонни от жените да пазаруват онлайн, през последните десет години делът на онлайн купувачите се е увеличил повече сред жените (от 30% през 2008 г. на 59% през 2018 г.), отколкото сред мъжете (от 35% до 61%).

Проучването на Евростат също така отчита, че през последните 10 години делът на онлайн купувачите в ЕС се увеличава сред всички възрастови групи, но най-вече при по-младите потребители на интернет на възраст от 16 до 24 години (от 40% през 2008 г. на 72% през 2018 г.) и тези на възраст от 25 до 34 години (от 46% през 2008 г. до 78% през миналата година).