McCann Sofia и Mastercard спечелиха първата за България награда на световния рекламен фестивал Cannes Lions
Комуникационната агенция McCann Sofia и Mastercard Bulgaria спечелиха бронзово "Лъв" на най-престижния фестивал за реклама в света Cannes Lions с кампанията "Fly with a Book" ("Лети с книга") за платформата Booktrips.bg.
Това е и първият спечелен от български екипи "лъв" на най-големия и значим рекламен фестивал в света. Наградата се присъжда в категорията Brand Experience & Activation с подкатегория "Използване на уебсайт/микросайт".
Проектът "Лети с книга" (Fly with a book) е създаден за електронната книжарница Booklover с подкрепата и участието на Mastercard. Кампанията и платформата Booktrips.bg привличат интереса и подпомагат продажбата на книги в труден момент за издателите в България - пандемичната изолация. Книгоиздаването е силно засегнато от Covid кризата, въпреки, че книгите могат да бъдат добър помощник и средство за преодоляване на психологическите и емоционални последици от изолацията. Така се ражда платформата Booktrips, онлайн книжарница за книги на почти всички издателства в страната, "маскирана" като туристически сайт.
"Тази кампания ни помогна да минем по-безболезнено през пандемията. Във време, в което цели проекти се разпадаха пред очите ни, защото новата реалност не успяваше да ги побере в себе си, работата по тази идея ни съхрани като творчески екип. Енергията, която ни даваше беше безценна, не само защото идеята обединява две неща, които обичаме - пътуванията и книгите, но и защото бързо печелеше симпатиите на нови партньори и увличаше все повече хора след себе си", разказва Цанка Крушева, Творчески Лидер на агенция McCann Sofia и част от екипа на проекта.
За още по-пълноценно преживяване в пътуването в света на книгите, кампанията добавя и специална услуга в сайта, базирана на Frequent Flyer клубовете в авиолиниите. Вместо мили, "пътуващият" събира страници, за да отключи различни привилегии при следващи покупки. Рубриката е вдъхновена от Mastercard, които по подобие на туристическите пътувания, улесняват и награждават с лоялна програма най-честите "пътешественици" в света на книгите.
"Mastercard от десетилетия улеснява пътешествията на милиони приключенци по света, като дава възможност да пътуваме без да носим пари в брой. 2020 година ни изправи пред предизвикателството да намалим движението си в пространството, но намерихме начин как да оставим въображението все така свободно и без ограничение. Платформата BookTrips едновременно съчетава няколко важни приоритетa на нашата компания: навременна подкрепа на малките локални бизнеси по време на криза, тяхната дигитализация в онлайн продажбите и страстта към пътешествията, откривателството и разширяването на хоризонта ", казва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.
Българският "Лъв" от Кан идва в една от най-силните години на фестивала, когато конкуренцията между агенции от цял свят е особено голяма, тъй като регламентът на Cannes Lions тази година събира рекламни проекти от 2 години назад.
"Престижната награда за нашия проект идва в момент, когато всички търсим нов смисъл и цел - в бизнеса, в технологиите, в маркетинга и в личните си житейски цели. В Mastercard вярваме, че иновациите и бизнеса са безсмислени, ако те не подобряват живота на хората и планетата и се стремим това да присъства във всичко, което правим всеки ден. Така се случи и с този проект - Mastercard даде достъп до целия свят дори от канапето - през литературата и в подкрепа на малкия бизнес на книгоиздателите в България. Вярвам, че идеята беше отличена, поради гениалната си простота и че в скоро време всички рекламни фестивали ще се превърнат във фестивали на смислените идеи, които започват нещо безценно." Полина Видас, Marketing мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.
Кампанията е дело на творчески екип от 6 души на агенция McCann Sofia. Лидери на проекта са Цанка Крушева и Иван Киров, които работят в екип с Иван Ланджев, Тодор Бодуров, Борис Братков и Юлия Колева. Кампанията се случва с подкрепата и участието на издателя на "Жанет 45" Манол Пейков и е подкрепена от писателя Георги Господинов, Георги Тошев, Мария Касимова и др.
"Днес е чудесен ден за влизане в историята!", коментира Иван Ланджев, поет и творчески директор в McCann Sofia "Няма нищо по-хубаво от хубавите прецеденти. И ми е много приятно, че този първи път в българската рекламна индустрия е свързан точно с книги."
Кратко филмче на представянето на Cannes Lions може да бъде видяно тук: https://bit.ly/3zZrwEb
НАЙ
Строежът на магистрала "Струма" през Кресна трябва да започне през 2025 г.
Как темата за устойчивото развитие достига до 45% от населението на България?
Украинският парламент прие закон за първото увеличение на данъците по време на война
Имаме ли навика да ползваме болнични при всеки наш здравословен проблем
Строежът на магистрала "Струма" през Кресна трябва да започне през 2025 г.
Украинският парламент прие закон за първото увеличение на данъците по време на война
Имаме ли навика да ползваме болнични при всеки наш здравословен проблем
Тристранката решава утре да се повиши ли минималната заплата на 1077 лв.