Водещи марки в България са отличени с престижната международна награда Superbrands
Почетната награда за принос в промоцията на България като бранд по света тази година се присъжда на националния ансамбъл по художествена гимнастика
За осми пореден път глобалната организация Superbrands отличава с международната награда за успешен брандинг водещи потребителски и бизнес марки на българския пазар. В началото на следващата година предстои да бъде представено и осмото официално издание Superbrands Bulgaria 2021/2022, представящо пътя към успеха и съвременните достижения на част от най-силните брандове в страната, както и значимостта на техните социално отговорни каузи.
За четвърти пореден път Superbrands присъжда и почетна награда за принос в промоцията на бранда България по света. Тази година наградата е за българския ансамбъл по художествена гимнастика, който за първи път спечели златото на Олимпийските игри в Токио.
"Superbrands предоставя възможност на марките от различни сектори на икономиката да общуват по нов начин - като обменят идеи и практики за успешен бизнес. Това е и основният фокус на глобалната програма Superbrands - да промотира чрез своите издания изкуството на брандинга като професионална дисциплина, както и добрите бизнес практики. Ние като екип приемаме за кауза и промоцията на бранда България по света - това, което правят най-успешно лауреатите на нашите почетни отличия Superbrands", каза Мила Векова, представител на Superbrands за България.
"Със сигурност изданието "Superbrands България 2021-2022" подсказва уроци, които маркетолозите трябва да научим, за да подобрим нашите маркетингови стратегии и пазарните резултати за всеки конкретен бранд", сподели проф. Веселин Благоев, дългогодишен член на експертното жури - Борд на Superbrands Bulgaria.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички 80 страни, реализиращи промоционалната програма Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури - Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет, осъществено в партньорство с водещия институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите.
В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands - марка, която трябва да демонстрира:
Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?
Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?
Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?
Глобалната организация Superbrands предоставя право на квалифицираните марки да участват в официалното издание за България за 2021-2022 г., както и да използват официалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации, за да покажат на потребителите и на партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.
Най-силните марки на българския пазар, включени в осмото издание на Superbrands Bulgaria 2021-2022
Потребителски марки
Business-to-Consumer
- Bosch
- bTV
- Cash Credit
- Deroni
- Dir.bg
- Domaine Boyar
- Fibank
- Хрус-Хрус
- Ideal Standard
- Lidl
- Майонеза Краси
- Mobile Bulgaria
- NEFF
- RiceUP!
- Turkish Airlines
- УниКредит Булбанк
- Явлена
Бизнес марки
Business-to-Business
- Jobs.bg
- Kreston BulMar
- Пенков, Марков и партньори
- René Gourmet Group
- SEG
- Soudal
- Unimasters Logistics Plc
Глобалната организация Superbrands
Глобалната организация Superbrands е независима институция, фокусирана върху брандинга. Тя отличава и промотира изключителните търговски марки, които се открояват и доминират над всички останали в рамките на националния пазар. Организацията провежда конкурса за отличията Superbrands и осъществява едноименната промоционална програма, която е представена в над 80 страни по целия свят. През 2005 г. България стана официален член на глобалната организация Superbrands.
Какво означава Superbrand?
Superbrand е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества съзнателно или несъзнателно признават потребителите и именно в тях са готови да инвестират. Superbrand символизира качество, надеждност и различие.
Изданията Superbrands
Изданията Superbrands са своеобразна енциклопедия на най-забележителните търговски марки, известни в десетки страни по света като Библията на брандинга. Те имат широка читателска аудитория, ползват се с авторитет и доверие сред деловите кръгове, ключовите публики и потребителите, защото дават отлична представа за лидерите на националния пазар и за неговото развитие. Компаниите успешно използват книгите, за да демонстрират историята и съвременните достижения на своите брандове, те са ценен корпоративен подарък за клиенти, партньори, журналисти и инвеститори.
НАЙ
The Economist: Покупката на Гренландия от САЩ може да се окаже сделката на века
Бизнес и синдикати блокират София, магистрали и ГКПП-та, ако няма компенсации за тока
Отвъд сензациите: през 2024 ПроКредит Банк преобрази начина, по който правим бизнес
Временно спряха доставките на азерски газ
The Economist: Покупката на Гренландия от САЩ може да се окаже сделката на века
Бизнес и синдикати блокират София, магистрали и ГКПП-та, ако няма компенсации за тока
Петър Ганев: Реалистичен сценарий е от 1 януари догодина да плащаме в евро
Сметките за битовите ток и газ в столиците на ЕС са намалели спрямо декември преди година