Японската автомобилостроителна компания "Тойота" (Toyota) детронира "Дженерал мотърс" (General Motors) в САЩ, продавайки там през 2021 година повече автомобили, пикапи и камиони от американския си конкурент, силно засегнат от недостига на полупроводници.

Дженерал мотърс губи лидерската позиция в страната за първи път от 1931 година, когато автомобилният гигант, оглавяван в момента от Мери Бара, изпреварва Форд (Ford), според специализирания уебсайт "Отъмоутив нюз", цитиран от АФП.

Липсата на електронни чипове, която принуди автомобилостроителите по света спорадично да спират някои производствени линии през последните месеци, е тласнала рязко надолу продажбите за четвъртото тримесечие - с 28 процента за "Тойота" и с 43 процента за "Дженерал мотърс", според отделни съобщения на компаниите от днес, допълва БТА.

Общо за годината обаче японският концерн отчита 10-процентово увеличение на продажбите си до 2,3 милиона бройки, докато американският конкурент регистрира спад с 13 процента до 2,2 милиона продадени бройки.

Очаква се другият американски гигант "Форд" да публикува резултатите си до дни.

Междувременно днес германският производител на автомобили във високия сегмент BMW обяви от централата си в Мюнхен, че през 2021 година е продал общо 2,2 милиона коли, поставяйки нов рекорд, предаде ДПА.

Рекордните продажби са били постигнати въпреки недостига на полупроводници, който удари автомобилния сектор по целия свят. Компанията държи също марките "Ролс-Ройс" (Rolls-Royce) и "Мини" (Mini). Детайли ще бъдат публикувани до седмица.

Значителен двигател на растежа са били изцяло електрическите модели, от които са продадени над 100 000 бройки.