Американските компании продължават да доминират в глобалната класация по пазарна капитализация, а Германия има само две фирми сред първите 100. Това се посочва в публикувано днес проучване на франкфуртската консултантска компания Ърнст енд Янг (Ernst & Young), цитирано от ДПА.

След като германският промишлен гигант Сименс (Siemens) слезе до 107-о място в класацията, само софтуерният гигант САП (SAP), който е на 52-о място и застрахователят Алианц (Allianz), който е на 98-о място, са запазили позицията си сред водещите компании през първата половина на годината.

В края на 2017 година е имало шест германски компании в списъка, който продължава да е доминиран на върха от американските компании за дигитални технологии.

Има осем американски корпорации в топ 10, начело с Майкрософт (Microsoft), следван от Амазон (Amazon) и Епъл (Apple). Китайските гиганти Алибаба (Alibaba) и Тенсент (Tencent) се нареждат на седмо и осмо място.

Според шефа на германското подразделение на Ърнст енд Янг, Хуберт Барт, американските компании са напипали пулса на времето с дигиталните си бизнес модели.

Тези корпорации са направили революция в цели сектори и са натрупали огромни печалби от услугите и продуктите, които предлагат, добави Барт.

Междувременно класическите промишлени концерни претърпяват радикални промени и са изправени пред изцяло нови конкуренти, коментира шефът на Ърнст енд Янг Германия.

Много европейски компании търсят най-подходящия бизнес модел, отбелязва Барт.