Японската компания Sony Group Corp планира да стартира компания тази пролет, която да проучи навлизането на пазара на електрически превозни средства, като се стреми да впрегне силните си страни в развлеченията и сензорите, за да играе по-голяма роля в мобилността от следващо поколение, съобщиха световните агенции.

Новата компания, Sony Mobility Inc, идва на живот, в момент, когато японският технологичен гигант "проучва търговско пускане" на електрически превозни средства, каза председателят и президент на Sony Кеничиро Йошида на пресконференция, изказвайки се преди началото на технологичното изложение за потребителска електроника CES в Съединените щати.

"С нашите технологии за изображения и сензори, облачни, 5G и развлекателни технологии, съчетани с нашето владеене на съдържанието, ние вярваме, че Sony е добре позиционирана като креативна компания за развлечения, която да предефинира мобилността", каза Йошида, цитиран от Reuters и cnbc.

На самото изложение в Лас Вегас, един от най-големите подобни форуми за широката публика в света, компанията показа своята Vision-S 02 - нова версия на първия си прототип, тестван по пътищата (Vision-S 01). 

Електрическият SUV Sony Vision-S 02 дебютира по време на пресконференцията на Sony на технологичното изложение CES в Лас Вегас

Снимка: AP/БТА

С този нов бранд Sony възнамерява да проучи възможностите за инвестиране на пазара на електрически превозни средства, се уточнява в комюнике на групата, цитирано от световните агенции.

Vision-S е снабден с вътрешни и външни сензори за изображения с цел подобряване на безопасността и се използва от Sony за тестване на нейните технологии за автономно управление без шофьор. Тази версия е насочена и към забавленията, като в седалките са вградени високоговорители, създаващи 3-D звуково поле, посочва Киодо. 

Sony е водещ разработчик на сензори за изображения, които са ключови за автономното шофиране. Освен това остава една от най-големите компании за забавление в света, дом на известни франчайзи за видеоигри и филми. Аудио и развлекателните системи са във фокуса на производителите на превозни средства от следващо поколение.

Кеничиро Йошида, председател и главен изпълнителен директор на Sony Group Corporation, говори за линията електрически превозни средства Vision-S по време на пресконференцията на Sony на технологичното шоу CES, вторник, 4 януари 2022 г., в Лас Вегас

Снимка: AP/БТА

Акциите на Sony скочиха с 4,2% в Токио, след като бяха обявени плановете за електрически автомобили.

Секторът на електрическите превозни средства все още е много малък: едва 3 процента от продажбите в САЩ. Той обаче поражда огромен интерес и инвестиции.