Продажбите на Фолксваген се сринаха: продадени са 2 млн. коли по-малко
Компанията бе принудена да спре работата на заводите и търговските си центрове
Силно намалялото търсене на автомобили и мащабните затруднения в производството, причинени от кризата с коронавируса, са засегнали тежко германския автомобилен гигант Фолксваген (Volkswagen) през първото тримесечие, предаде ДПА.
Най-големият производител на автомобили в света съобщи днес, че е доставил с 23 процента по-малко коли на клиентите си спрямо същото тримесечие на миналата година или с около 2 милиона броя.
Спадът е бил особено силен миналия месец, когато доставките на нови автомобили са намалели с 37,6 процента спрямо март 2019 година.
Подобно на много други автомобилостроителни компании по света Фолксваген трябваше да спре работата на заводите и търговските си центрове заради рисковете от заразяване с коронавируса и нарушените вериги за доставки.
Концернът съобщи вчера, че няма да успее да изпълни прогнозите си за 2020 година, след като оцени, че оборотът му ще се свие до 55 млрд. евро през първото тримесечие спрямо 60 млрд. евро през същия период на миналата година.
Групата планира да започне постепенно да възобновява производството си идната седмица, като прилага нови мерки за предпазване на работниците от заразяване.
В Китай почти всички заводи на Фолкваген отново работят.
Порше (Porsche) днес също обяви спад на продажбите, макар и не толкова голям, колкото се опасяваше. Германският производител на луксозни автомобили е доставил около 53 000 коли на клиентите си по света от януари до март, което е понижение едва с 5 на сто.
Главният изпълнителен директор на компанията Оливер Блуме по-рано прогнозира спад от 10 процента. Най-голямо свиване на продажбите се отчита в Китай и САЩ, съответно с по 17 и 20 процента.