Планът на американската компания "Пфайзер" (Pfizer) да увеличи четворно настоящите цени на своите ваксини срещу коронавирус в САЩ, може да стимулира приходите й през предстоящите години. Това мнение са изразили анализатори от бранша пред Ройтерс.

Фармацевтичният производител, който заедно с германския си партньор "Бионтех" (BioNTech) разработва и продава ваксина срещу вируса, се насочва към цена от 110-130 долара за ваксина, след като Съединените щати преминат към свободното им предлагане на търговски принцип през следващата година.

Извън САЩ "Пфайзер" вече има сключени договори с правителствата на много страни, продължаващи до 2023 г., и на цени, които вече са фиксирани, припомня БТА.

Анализаторът на "Уелс Фарго" (Wells Fargo) Мохит Бансал твърди, че новите американски цени биха добави от 2,5 до 3 милиарда долара към годишните приходи на компанията.

Публичното обявяване на новия ценови диапазон също може да бъде "зелена светлина" за конкурентите на "Пфайзер" - "Модерна" (Moderna) и "Новавакс" (Novavax) - да се стремят към цени на своите продукти в същия диапазон.

По-рано "Модерна" обяви, че очаква за търговски цени за ваксината си в диапазона от 64 до 100 долара за доза. Анализатори на Уолстрийт прогнозираха подобни скокове на цените заради слабото търсене на ваксини, заради което производителите ще трябва да повишат цените, за да изпълнят прогнозите си за приходи през идните години.

Засега актуализираните бустерни ваксини срещу коронавирус, които са насочени и към вече познатата версия на вируса, и към циркулиращите новите подварианти на Омикрон, изостават от нивото си на продажби от миналата година.

Около 19,4 милиона американски получиха актуализирана бустерна доза през първите седем седмици от пускането й. През първите седем седмици от кампанията за реваксинация през миналата година над 27 милиона души получиха третата си ваксина, въпреки че само по-възрастните хора и тези с отслабен имунитет отговаряха на условията към тогавашния момент.