Компанията за превоз на пътници с частен автомобил, организиран с мобилно приложение, Лифт (Lyft) бе оценена на 24,3 млрд. д. при първичното публично предлагане вчера. Тя събра от излизането си на борсата повече пари от очакваното, след като инвеститорите пренебрегнаха несигурността около рентабилността й, предадоха световните агенции.

Първичното публично предлагане на Лифт проправя пътя на борсата да излезе и по-големият й конкурент Юбър (Uber), което според информация на Ройтерс ще стане през април. Инвестиционни банкери са посочили на Юбър, че пазарите могат да го оценят на 120 млрд. долара.

Лифт успешно пусна на пазара акциите си, които достигнаха 72 долара при първоначална цел за цена от 62-68 долара, информира АП. Компанията е продала 32,5 милиона акции при цел за близо 31 милиона, обявена в документацията, подадена пред регулаторите.

Безспорно инвеститорите пренебрегват оперативните загуби в полза на евентуалния възход на сектора на споделените пътувания, посочва Алехандро Ортис, анализатор на ШеърсПост (SharesPost).

Лифт има почти непрекъсната история на загуби, достигащи близо 3 млрд. долара от дебюта й през 2012 година. Компанията залага на предположението, че нарастващата й популярност ще се отплати в дългосрочен план.

Първичното публично предлагане на Лифт е вододел за сектора на споделения транспорт, появил се от възхода на смартфоните. Сега благодарение на Лифт и Юбър е лесно да се повика превоз през мобилно приложение и все повече хора започват да се чудят дали в бъдеще ще има смисъл да притежават собствени коли, отбелязва АП.

През изминалите две години Лифт завзе позиции от Юбър, което даде възможност на компанията да удвои приходите си миналата година до 2,2 млрд. долара. В САЩ пазарният й дял се увеличи от 22 процента през 2016 г. до 39 процента миналата година.