Германският строител на круизни кораби "Ем Фау Верфтен" (MV Werften) е подал документи за процедура по неплатежоспособност, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Фирмата и нейната компания майка "Гентинг Хонконг" (Genting Hong Kong) - от своя страна поделение на базираната в Малайзия "Гентинг Груп" (Genting Group), се сблъскват с финансови затруднения, предизвикани от коронавирусната пандемия.

Новината бе потвърдена от съда в Шверин, столицата на североизточната германска провинция Мекленбург-Предна Померания, където са разположени трите балтийски корабостроителници на компанията.

Близо 1900-те служители са информирани за решението, като бъдещето им засега е неясно, каза по-рано говорител на дружеството.

Започването на процедурата по неплатежоспособност бележи провала на преговорите между германското федерално правителство и властите на провинция Мекленбург-Предна Померания от една страна и "Гентинг Хонконг" от друга.

Твърди се, че германското правителство е било готово да се намеси и да предостави спасителен пакет и държавна помощ, но е поискало компанията собственик на дружеството също да допринесе за спасяването. Кевин Ау, президентът на "Гентинг Хонконг", неотдавна заяви, че фирмата е отправила четири предложения за по-нататъшното финансиране на "Ем Фау Верфтен" към германското правителство, но всички те са били отхвърлени.

"Ем Фау Верфтен" е по средата на строителството на круизен кораб за 1,5 млрд. евро, наречен "Глоубъл дрийм" (Global Dream), но не успя да си осигури финансиране за завършване на проекта.

"Гентинк Хонконг" придоби корабостроителниците в Рощок, Висмар и Щралзунд през 2016 г. с идеята да изгради собствена флотилия в периода на разцвет на круизния сектор.

През 2020 г. обаче "Гентинк Хонконг" понесе загуба от 1,72 млрд. долара, макар през първото полугодие на миналата година загубите да бяха сведени до 231 млн. долара.

В петък търговията с акции на "Гентинк Хонконг" на Хонконгската фондова борса бе спряна, "докато бъде направено съобщение".

Германският министър на икономиката Роберт Хабек обвини за фалита на "Ем Фау Верфтен" компанията майка.

По думите му новината е тежък удар за работниците в региона. Федералните и провинциални власти ще се ангажират тясно с помощ при определяне на бъдещето на корабостроителите, подчерта той.

По данни на "Ем Фау Верфтен" през последните 75 години корабостроителната компания е доставила над 2500 нови съда за използване в туристическия сектор, арктическия регион, логистиката и офшорната индустрия.