Тя е работила рамо до рамо с екипа на Armani в централата в Милано, но преди да стигне до там е надскочила самата себе си - в спорта, състезавайки се на европейски и световни първенства в дисциплината скокове на батут. Била е "връх" на пирамида в истински цирк, но и част от най-влиятелните корпорации в света. От 2011 година Ирена Пейчева е активно ангажирана в сферата на търговията на дребно (fast fashion retail), започвайки от позицията на касиер. Постепенно преминава през различни длъжности - от супервайзор до мениджър на премиум брандове, утвърждава се като експерт във визуалния мърчандайзинг. Ирена отговаря за визуалната концепция и подредба на Armani Exchange, Diesel, US Polo, както и други престижни марки като Ted Baker, Hugo Boss и т.н. Срещаме се с нея само година след като постави основите на първия бранд, посветен на комплексната мъжка грижа - Bulgarian Male За най-важните правила и уроци в предприемачеството, за разочарованията, последвани от успеха и най-важното в личния живот на една бизнес дама - разговаряме с Ирена Пейчева!

"Убедена съм, че спортът има силно влияние върху това да бъда по-устремена, отговорна и постоянна. Това, което спортът всъщност ми даде е концентрацията и фокусирането на погледа ми в най-малкия детайл. Признавам, перфекционизмът в мен често надделява, още от времето, когато тренирах скокове на батут. Там е изключително важно да не се изпуска и най-малкия детайл, защото следват поражения", споделя Ирена.

Родена е в София. Насочва се към Колеж по мениджмънт, търговия и маркетинг в София, а бакалавърската ѝ степен е по "Маркетинг". Към дипломите си добавя магистратурата по "Международен бизнес и развитие". До ден днешен спортът е ключова част от ежедневния ѝ ритъм.

"Особено обичам пилатес - плавните движения и контролът върху дишането ми помагат да успокоя ума си и да се чувствам заредена. Пробвала съм различни тренировки във фитнес зала, но те по-скоро ме изнервят, отколкото да ми доставят удоволствие. Бягането на открито е друга моя страст. Започнала съм да тичам още от малка, а любимото ми място е Борисова градина", казва Ирена.

Снимка: Studio KARE

"Общо 15 години се занимавах със спортна гимнастика, когато се прехвърлих на скокове на батут. През 2000 г. в Нидерландия, на Европейското първенство в Айндховен се състезавах с девойки старша възраст и дадох добър резултат - 11-то място. Две години по-късно имах участие на Световното по скокове на батут в Дания. Там се класирах последна, тъй като разполагах с два опита и при единия ми опит паднах. Подцених много конкуренцията, тъй като на Европейското ми бе по-лесно. Това се оказа сериозен урок за бизнеса - да не подценявам конкуренцията!".

Пътуванията с акробатичен цирк в Западна Англия не успяват да задоволят жаждата ѝ за стремглаво развитие и тогава тя решава да сложи точка на спортната си кариера. 2006 е годината през която влиза в бизнеса с увереност и хъс.

"Винаги съм искала да бъда част от бизнеса и съответно да имам собствен бизнес. В продължение на 2 години търсих какво би било подходящо. Исках да е в сферата на услугите и да спестява време. От дете съм част от "мъжката банда" и си мисля, че работя по-лесно с мъже. Тази равносметка в онзи момент от живота ми роди идеята за създаването на Център за комплексна мъжка грижа - Bulgarian Male. Най-вече защото в България няма място, което да е насочено към мъжката аудитория - конкретно в сектора за грижа", разказва Ирена.

Първото нещо, което забелязвам в един мъж, са чистите му обувки.

"След това поглеждам ноктите на ръцете. Казвам си: "Ако не можеш да се погрижиш за тези дребни детайли, как ще се погрижиш за всичко останало и за мен." Но наистина, най-важното е мъжът да бъде по-умен от мен. Умът е ключов - ако един мъж умее да ме предизвиква интелектуално и да ме разсмива, получава уважение."

Идеята за Bulgarian Male е вдъхновена от желанието на Ирена и екипа ѝ да променят начина, по който мъжете възприемат грижата за себе си и външния си вид.

"Наблюдавахме как традиционните стереотипи за мъжественост продължават да възпрепятстват мъжете да се възползват от козметични услуги, които често се считат за "дамска територия". В същото време осъзнахме, че в София, а и в цяла

Грим и прическа: Венелин Павлов

Снимка: Studio KARE

България, липсва специализиран козметичен център, насочен изцяло към мъжката аудитория. Много места предлагат козметични услуги за жени, но такова пространство за мъже не съществува. Искахме да създадем място, където мъжете да се чувстват уверени и спокойни да се грижат за себе си, без да се притесняват от обществените очаквания. Целта ни беше да изградим бранд, който не просто предлага висококачествени услуги, но и да предефинира самото разбиране за специализиран козметичен център за мъже".

В Bulgarian Male се предлага от подстригване и бръснене до грижа за лицето, тялото и ноктите.

Основният стремеж на специалистите е да накарат мъжете да се чувстват добре, както отвън, така и отвътре. Всички тези услуги се комбинират и се извършват едновременно, като в рамките на час и половина биват финализирани.

"Времето за тях, прекарано в Bulgarian Male им помага да се освободят от остарелите представи за това какво означава да бъдеш мъжествен в съвременното общество. Вярваме, че всеки мъж може не само да изглежда добре, но и да се чувства добре по време на процедурите при нас и след тях. Bulgarian Male е повече от козметичен център - това е място, което преодолява стереотипите и насърчава увереност и самочувствие в модерния мъж.", казва Ирена.

Най-важният момент в развитието на Bulgarian Male е когато Ирена и екипът ѝ решават да превърнат визията и мечтата в реалност.

"Основаването на специализиран козметичен център за мъже в България не беше лесна задача. Имаше много скептици, които се съмняваха в успешността на нашия бизнес план. Един от интересните моменти беше, когато мой приятел, твърдо убеден, че идеята няма да се възприема и реализира, отсече крайно: "Това няма да стане".

Интересното е, че сега този човек е наш клиент и е сред хората, които оцениха високо нашата работа", разказва Ирена.

Снимка: Studio KARE

"Категорична съм в мнението си, че както мъжа, така и жената трябва да се грижат за външния си вид. Поддържаните ръце, тяло, ходила, нокти са важна част от самочувствието ни. Услугите ни се комбинират не само с висококачествена мъжка козметична линия, но и чрез допълването на преживяването от интериора в подходящи цветове, мебелите, дори аромата на салона. Подобна грижа веднъж в седмицата или месеца помага за самочувствието, но и за доброто здраве на тялото, лицето и ходилата. За цялостното представяне и присъствие в обществото".

В мъжкия център на първия етаж е обособена бръснарница с професионални инструменти, най-добрите специалисти и подходящите продукти.

"Имаме и бар, който предразполага хората да релаксират. Могат да комбинират масаж на половин тяло - гръб и ръце, което доста тонизира и влияе добре на умората и схващанията от работния ден, след което да се продължи с подстригване. Цялото занимание отнема само час".

Снимка: Studio KARE

Много често клиентите на Bulgarian Male комбинират услуга с козметичен мъжки педикюр. Най-чести посетители са спортисти, активни хора. Популярно сред мъжете, посещаващи центъра, е съчетанието на козметичен мъжки педикюр и рефлексотерапия на ходилата за 20 минути.

"Добра комбинация. Чувстват се много комфортно, след като краката са им в добро състояние. Много важно е да се знае, че те не се притесняват или чувстват неудобно. Водят своите мъжки разговори - за бизнес, за спорт, за сделки... Това е място само за мъже, но покрай грижата за себе си се социализират и създават ползотворни контакти. Щастливи сме, когато след време ги чуем как обсъждат общи начинания. А всичко е тръгнало от Bulgarian Male".

Вече 6 месеца - от 15 февруари 2024 година - Bulgarian Male се превръща в предпочитано преживяване, в което усилията и желанието на Ирена дават бързо своя резултат.

"Спечелихме престижната втора награда Dibla Design Аwards в категория "Обществен интериор - Разкрасителни".

Метросексуалността все още е тема табу сред мъжете, смята Ирена.

Снимка: Studio KARE

"Тенденцията започва да се променя, защото все повече хора осъзнават, че регулярната грижа е част от здравето. Навремето сякаш повече се притесняваха да се насочат в тази посока. Напоследък дамите изиграват ключова роля - при нас все по-често мъжете идват със записан час от приятелките си. След първото посещение отношението им се променя.. Дамите са по-взискателни към приятелите си, настоявайки те да се грижат за себе си. Мисля още, че самото определение "метросексуален" ги плаши. Може би заради корена на думата. Друга положителна тенденция е, че все повече хора пътуват по света и забелязват в по-напредничавите държави, че мъжете отделят повече време за себе си. В Bulgarian Male има доста клиенти чужденци, така че стереотипа лека-полека се разбива. Мъжки модни тенденции насочиха мъжете към повече грижа за тяхната коса и брада. Брандовете все повече произвеждат мъжки линии. Преди мъж да използва крем за лице беше срамно, но покрай маслата за брада и хидратиращите балсами някак естествено грижата за кожата се прие за част от ежедневната рутина".

Ирена Пейчева продължава да мечтае. След първото успешно полугодие, тя е още

по-амбицирана да пречупи стереотипа.

"Това е ходът на съвремието. В крайна сметка трябва да се грижим за здравето си сами, а не някой да ни кара насила. Целта ми е да се превърнем в най-предпочитания център за комплексна мъжка грижа в България, а защо не и в Европа".

В тази насока, тя спазва някои основни правила на бизнеса.

На първо място е, че това е услуга за човека. Естествено, тя има своето финансово измерение, но преживяването на клиента е най-важно за Bulgarian Male, защото е грижа за самия човек, и от нея зависи качеството на живота му - както в ежедневието, тук и сега, така и в бъдеще.

Второто най-важно правило, според Ирена, е безкомпромисното качество на продуктите - все пак става въпрос за кожата, най-големият орган на човешкото тяло.

Високото качество на общуването и обслужването е третият фактор, изключително важен за този бизнес.

"Нашата цел е нашите клиенти да си тръгнат с усмивка и самочувствие. Ние влияем на самочувствието на българския мъж. Балансирано и деликатно"

Най-важните уроци, които Ирена получава в движение са няколко. Никога не се отказвай, защото винаги има решение. Търпението и балансираното мислене винаги трябва да надделяват над импулсивните решения. И до ден днешен след онази загуба в спорта не подценява конкуренцията. Въпреки това детайлът продължава да я води и някак вече е приела, че просто е ... перфекционист. Носи в себе си дисциплината и хъса, развила ги чрез спорта от малка. И разбира се - постоянството.

Снимка: Studio KARE

"Звучи банално, но е категорично. В спорта, както и в бизнеса, няма "днес не съм в настроение". Влизаш, правиш всичко или иначе не си тръгваш от залата".

"Иновацията и смелостта са ключови за успеха, а преодоляването на съмненията и предизвикателствата може да доведе до създаването на нещо наистина уникално и важно. В крайна сметка, целият труд си заслужаваше и оценката, която получихме от нашите клиенти и индустриални експерти, е най-доброто доказателство за това", обобщава бизнес дамата.

Убеждението, че отговорността към себе си и към околните е от съществено значение е на върха на ценностната ѝ пирамида.

"Вярвам, че трябва да бъдем дисциплинирани и осъзнати в действията си, защото те имат силата да направят света по-добро и приятно място за живеене. Когато поемаме отговорност, ние не само че се грижим за собственото си развитие, но и активно допринасяме за общото благосъстояние. Обратно, ако не сме отговорни, можем да създадем пречки и затруднения за другите, което е особено важно, когато живеем в социална среда, свързана с взаимна зависимост и влияние"

Снимка: Studio KARE

Само едно изпреварва мисията Bulgarian Male в живота на Ирена - семейството.

"Въпреки че като предприемач често се сблъсквам с предизвикателства и натиск в професионалната сфера, именно семейството ми е основният източник на сила и мотивация. Моят съпруг и децата ми са моят катализатор за успех и вдъхновение. Те ми дават устойчивост и яснота, която ми помага да постигам целите си и да се справям с предизвикателствата в бизнеса. Без тяхната подкрепа и любов, успехът в професионален план би бил много по-труден за постигане" .

Снимка: Studio KARE

От малка Ирена е мечтателка. Вярва в сбъдването на всеки хубав сън!

Публикацията съдържа продуктово позициониране