"Нетфликс" (Netflix) компенсира неотдавнашната си загуба на абонати с летен подем, който ръководството се надява да надгради с предстоящото пускане на по-евтина версия на услугата за стрийминг на видео, която за първи път ще включва реклами, предават Асошиейтед прес и БТА.

Компанията от Лос Гатос, Калифорния, разкри вчера, че през периода юли-септември е привлякла 2,4 милиона абонати, което е обрат след загубата на 1,2 милиона клиенти през първата половина на годината на фона на по-силната конкуренция и растящата инфлация, която свива бюджетите на домакинствата.

Сега "Нетфликс" има 223 милиона абонати, което позволява на компанията поне временно да си върне титлата на най-голямата услуга за видео стрийминг в света. "Уолт Дисни" изпревари "Нетфликс" през август, когато съобщи, че конкурентната му услуга има 221 милиона абонати - число, което ще бъде актуализирано на 8 ноември, когато Дисни ще представи летните си резултати.

"Слава Богу, приключихме със свиващите се тримесечия", възкликна съизпълнителният директор на "Нетфликс" Рийд Хейстингс във видеоконферентен разговор. "Връщаме се към позитивизма."

Увеличението на броя на абонатите също така помогна на "Нетфликс" да спечели за тримесечието 1,4 милиарда долара, или 3,10 долара на акция, което е с 4 процента по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Приходите нараснаха с 6 на сто спрямо миналата година до 7,93 милиарда долара. Увеличаването на броя на абонатите, печалбата на акция и приходите надхвърлиха прогнозите на анализаторите. Акциите на "Нетфликс" поскъпнаха с около 14 процента след излизането на последните данни. Въпреки това акциите са изгубили повече от половината от стойността си досега през тази година, което отразява опасенията, че най-добрите дни на компанията са отминали.

Сега, когато "Нетфликс" отново се разраства, тя ще се стреми да ускори темпото с първия си план, поддържан от реклами, който ще дебютира в САЩ и на 11 други пазара в началото на ноември. Новата опция ще струва 7 долара на месец в САЩ, което е по-малко от половината от цената на най-популярния план на "Нетфликс" за 15,50 долара на месец без прекъсвания за реклами.