Камионът GenH2 на Daimler, който ще може да измине над 1000 км с един резервоар на водород, слага началото на технологията за горивната клетка, с която Daimler Trucks изпреварва конкурентите си. Това става ясно от доклад, представен на Европейската кръгла маса за индустрията "Making the most of Europe"s climate leadership".

"Нашата амбиция е да направим своя парк от нови автомобили CO₂-неутрален до 2039 г. и ще покрием всички етапи от автомобилната верига за създаване на стойност- от техническо развитие през добив на суровини до производство, експлоатационен живот и рециклиране," коментират от германския производител на камиони.

32-news.net

Daimler Trucks планира серийно производство през 2023 година при комбинацията от водород и батерия, която позволява на компанията да предложи най-доброто превозно средство паралелно с последователното преследване на визията за неутрален на CO2 транспорт.

Какви са етапите, по които това ще се случи до 2039 година?

2022: Общо няколко електрифицирани варианта от сегмента на Mercedes-Benz Cars.

2025: До 25% от единичните продажби да бъдат отчетени от изцяло електрически превозни средства

2030: Постигане на повече от 50% от продажбите на хибридни или изцяло електрически превозни средства.

2039: неутрален от CO₂ парк от нови автомобили.