GM си върна короната от Toyota
Американският производител успя да отговори по-добре на търсенето в САЩ от най-големия си конкурент
General Motors Co си върна първото място в продажбите на автомобили в САЩ от конкурента си Toyota Motor Corp през 2022 г., тъй като успя по-добре да отговори на силното търсене на автомобили и камиони въпреки прекъсванията на доставките в цялата индустрия, съобщи Ройтерс.
Акциите на GM се повишиха с 2,7% в следобедната търговия в сряда до $34,75, след като компанията отчете ръст от 2,5% в продажбите през 2022 г. до 2 274 088 автомобила при продадени 2 108 458 броя от Toyota, в наблюдаваната отблизо надпревара, отбляза агенцията.
Недостигът на складови наличности заради нарастващите разходи за материали и постоянната криза с чиповете, възпрепятства производството на много автомобилни производители, поддържайки цените на леките коли и камионите високи. Азиатските марки бяха засегнати най-силно.
"Toyota все още е сред затруднените компании, що се отнася до складовите наличности", каза старши икономистът на Cox Automotive Чарли Чесбру.
Японският автомобилен производител намали производствената си цел за цялата година през ноември. Продажбите на нейните SUV автомобили, ключов сегмент, са паднали с 8,6% през 2022 г., показват данните от сряда.
Ръководителите на Toyota обаче видяха някои положителни признаци; отбелязаха, че скоростта на натрупване на запаси е бавна, но стабилна.
"Оптимисти сме, че нашите складови наличности ще продължат да се подобряват през първото тримесечие и до края на годината", каза Андрю Гилел, старши вицепрезидент на автомобилните операции в Toyota.