Първият завод за производство на батерии за електрически превозни средства във Франция бе открит днес. Заводът, разположен в северната френската община Били-Беркло, е първият от група подобни предприятия, които трябва да започнат производство през идните три години в региона, превръщайки го в "Долината на батериите", съобщава агенция Франс прес, на която се позова БТА.

Фабриката за батерии е собственост на "Аутомотив Селс Къмпъни" (Automotive Cells Company), съвместно дружество (с равни дялове) между френския енергиен гигант "ТоталЕнержи" (TotalEnergies) и автомобилните концерни "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz) и "Стелантис" (Stellantis).

Заводът е с дължината на шест футболни игрища, а производството трябва да започне през лятото. Той е първият от четирите, които трябва да бъдат открити в така наречената "Долина на батериите". 

Френският финансов министър Бруно льо Мер, който присъства на церемонията по откриването, сравни фабриката със създаването на компанията "Еърбъс" (Airbus), поставила Европа в центъра на производството на самолети.

"Европейският съюз трябва да покаже мускули" по отношение на промишленото производство, тъй като Китай няма да отстъпи, според Льо Мер.

Според друг присъстващ - германският министър на транспорта Фолкер Висинг, фабриката, заедно с други две съоръжения на "Аутомотив Селс Къмпъни", планирани в Германия и Италия, ще гарантира, че "Европа ще остане в челните редици на глобалния прогрес утре".

На събитието присъстваха и ръководителите на "Мерцедес-Бенц", "Стелантис" и "ТоталЕнержи".

Изграждането на производствени мощности за батерии е в основата на плана за "реиндустриализация" на Франция на президента Еманюел Макрон.

Междувременно главният изпълнителен директор на "Стелантис" Карлос Таварес заяви, че компанията ще се нуждае от една или дори две подобни големи фабрики за батерии за електрически превозни средства в САЩ.

Американският Закон за намаляване на инфлацията създаде "много благоприятни" инвестиционни условия в страната, добави Таварес.

Компанията вече обяви намеренията си за изграждане на завод в Канада и един в американския щат Индиана.