Френската антимонополна комисия глоби днес "Гугъл" със 150 млн. евро за злоупотреба с доминираща позиция на пазара заради прилагане на непрозрачни и непредсказуеми правила в своята платформа за реклами "Гугъл Адс" (Google Ads), предаде Ройтерс.

Това е първото наказание, наложено от френската комисия за защита на конкуренцията срещу американския технологичен гигант, който е изправен пред все повече разследвания на бизнес практиките си от двете страни на Атлантическия океан.

"Гугъл" обяви, че ще обжалва решението.

Френският регулатор обяви, че е разкрил, че на "Гугъл" ѝ липсва обективност и предсказуемост при определянето на правилата в "Гугъл Адс", с която рекламодателите намират път към спонсорираната секция в резултатите от търсене.

С пазарен дял от около 90% от бизнеса с онлайн търсачките, "Гугъл" има отговорността да предлага справедлив достъп до "Гугъл Адс", посочва регулаторът.

"Един от основните принципи на закона за конкуренцията е, че с голямата сила идва и голямата отговорност", заяви шефката на френския регулатор Изабел де Силва на пресконференция.