Германската автомобилна индустрия попада под обсега на европейските регулатори за пореден път. Едни от най-големите производители на автомобили Volkswagen, BMW и Daimler ще бъдат разследвани от Европейската комисия (ЕК) заради съмнения, че са се договаряли, за да избегнат конкуренцията при разработването на системите за намаляване на отделянето на вредни емисии във въздуха от колите, съобщава Bloomberg.

Разследването, което може да доведе до сериозни глоби, се фокусира върху две системи. Първата намалява отделянето на азотен оксид от дизелови двигатели, а втората, която се нарича Otto, ограничава вредните емисии от колите на бензин.

"Целта на тези технологии е да намалят вредата от колите върху околната среда", отбелязва европейският комисар по конкуренцията Маргрете Вестагер.

"Ако разследването докаже вината на компаниите, това означава, че те вероятно са ограничавали възможността на потребителите да се сдобият с по-малко замърсяващ автомобил, въпреки че технологията е била достъпна за производителите", обяснява Вестагер.

Съмненията за организиран картел се засилиха през 2017 г., когато немското списание Spiegel публикува информация, че през последните близо 20 години Volkswagen, Daimler и BMW са се координирали за действия, свързани с разработването на нови технологии, разходите, доставките и стратегиите, включително и за ограничаването на вредни емисии.

Разследването представлява втори тежък удар за германската автомобилна индустрия, след като през 2015 г. германският автомобилен производител Volskwagen беше уличен в манипулиране на резултатите от тестовете за нивото на отделяне на вредни емисии от автомобилите.

Volkswagen ще продължи да сътрудничи на Европейската комисия (ЕК) за всички разследвания, съобщават от компанията в изявление.