Британският регулатор глоби със £17,5 млн. BT заради повреда на услугата за спешни повиквания
Телекомът не е успял да се справи с катастрофална повреда миналото лято, според Ofcom
Британската телекомуникационна компания Би Ти (BT) беше глобена днес със 17,5 милиона британски лири (20,8 милиона евро) от медийния регулатор "Офком" (Ofcom) заради "катастрофална" повреда на услугата за спешни повиквания миналото лято, предаде Франс прес, цитирана от БТА.
"Офком" наложи днес глоба от 17,5 милиона британски лири на Би Ти заради това, че не е успял да се справи с катастрофална повреда на услугата за спешни повиквания миналото лято", обяви днес в комюнике регулаторът.
Би Ти управлява повикванията към спешни номера 999 и 112 във Великобритания и повредата, която датира от 25 юни 2023 г., е засегнала 14 000 спешни повиквания, като е продължила над 10 часа.
"Да можеш да се свържеш с телефоните за спешни повиквания може да направи разликата между живота и смъртта. Така че в случай на нарушения в мрежите, доставчиците на услуги трябва да са готови да реагират бързо и ефикасно", коментира отговорното лице от "Офком" Сюзан Кейтър, цитирана в комюникето.
Според заключението от проучването на регулатора Би Ти "не разполага с достатъчно системи за предупреждение, нито с адекватни процедури, които да направят бърза оценка на степента на сериозност, влиянието и вероятната причина за подобен инцидент или, за да намери начин да приложи мерки за смекчаване на последствията".
Установеното "ниво на нарушение на услугата" миналото лято "не е срещано преди и ние сме крайно разочаровани от създалата се критична ситуация", се посочва в комюнике на Би Ти, изпратено до АФП.
"Не сме запознати със специфичните точки, повдигнати в заключенията на "Офком" и предприехме мерки, за да избегнем повторението на подобни инциденти", уверява операторът.
Акциите на британската телекомуникационна компания на Лондонската борса се понижиха с 0,76 на сто до 140,77 лири в тазсутрешната търговия.