Българската автомобилна камара скара ГЕРБ и БСП
Лобистки закон, обяви Нинова, защитаваме превозвачите срещу закона "Макрон", правим го и сега, контрира Станислав Иванов
От БСП се обявиха категорично против законопроекта за Българската автомобилна камара и призоваха незабавно да бъде оттеглен. Това каза председателят на групата на левицата Корнелия Нинова след среща с представители на транспортни фирми.
"Абсолютно лобистки закон, който създава едно частно министерство на транспорта", коментира тя.
Нинова подкрепи напълно исканията на транспортните фирми. Те не стига, че са притиснати от пакета "Мобилност", но получават и допълнителен удар в България от правителството и депутати от управляващото мнозинство с внесения закон за Българската автомобилна камара, в която ги принуждават всички да членуват, коментира лидерът на БСП.
"Тази камара ще трябва да издава лицензите, а не както досега автомобилната инспекция, т.е. хем държавата абдикира от ангажиментите си, хем ги дава в ръцете на едно частно лице", посочи тя. Нинова обясни, че се очаква от транспортните фирми да внасят по 1 000 лева членски внос. Става въпрос за 17 хиляди фирми и за чист приход за няколко лица в държавата от 17 млн. лева, изчисли тя.
Нинова съобщи, че на срещата им е било предоставено и "едно доказателство, което е изключително смущаващо". Тази камара още не е създадена със закон, но едно лице, близко до властта, вече е запазило в Търговския регистър името за регистрацията й и като представляващ на тази камара да бъде Миролюб Столарски, обясни тя.
Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България, коментира, че със законопроекта се нарушава свободната конкуренция в бранша. Членството в камарата е задължително, членският внос е задължителен, лицензирането става де факто от конкурент, каза той и поиска оттеглянето на законопроекта.
Наименованието "Българска автомобилна камара" наистина е регистрирано и в момента негов носител е КРИБ. Това потвърди пред журналисти Станислав Иванов от ГЕРБ в отговор на коментар на БСП.
"Проведох разговори с Любомир Столарски, който е запазил наименованието. Той е запазил наименованието и в същия ден го е прехвърлил на КРИБ, посочи Станислав Иванов от ГЕРБ. "Какъв е проблемът? Една от най-големите организации в България е КРИБ, нали?", коментира той.
Иванов посочи, че законопроектът съществува от четири години, обсъден е на четири кръгли маси, както и днес на транспортна комисия ще се чуе мнението на целия бранш. Той отбеляза, че е имало възражения в три насоки. Първо да не се преотстъпва правото за издаване на лицензи за превоз на пътници и на товари на председателя на камарата, а да се осъществява от министъра, и това е записано в законопроекта по начина, по който искаха колегите, коментира той. По думите му тази камара ще издава единствено два документа - за финансова стабилност и за лоялност. Второто искане беше да се раздели камарата на две - на автобусни и товарни превозвачи. Съобразихме се и с това тяхно искане, добави депутатът.
Иванов отбеляза, че третият упрек е по отношение на избора на председател и на членския внос. Не зная кой ще бъде председател и какъв ще бъде членският внос, тъй като това ще се реши от всички притежатели на лицензи в България, които са около 16 хиляди човека, коментира депутатът от ГЕРБ. Той добави, че всички ще бъдат поканени в зала "Арена Аремеец на учредителното събрание, където ще си гласуват устава, ще определят членския внос и ще си изберат своя председател.
По повод упреците, че законопроектът е лобистки, Станислав Иванов коментира, че, както има Камара на строителите, Камара на нотариусите, Камара на адвокатите, Камара на моряците, така трябва да има и Камара на превозвачите. Миналата седмица, когато се разглеждаше пакетът "Макрон", тогава всички бяхме единни, застанахме зад превозвачите - Народното събрание, премиерът Борисов в лично качество, целият кабинет и евродепутатите, и отстояхме нашите искания, посочи той. В момента са около 140 различни организации, всяка от които твърди, че е най, най, най-добре представена с най, най, най-много членове, коментира той. По думите му това води до там, че не се знае с кого може да се контактува.