Група промишлени асоциации в Германия заведе днес антимонополно дело срещу Apple заради промени в поверителността на данните, които биха могли да намалят приходите от реклама, предаде ДПА.

Ползвателите на айФон (iPhone) и айПад (iPad) в бъдеще ще трябва да дават изрично съгласие, за да може тяхното дигитално поведение в приложения и уебсайтове да бъдат проследявано за рекламни цели.

Очаква се повечето потребители да отпаднат, което на срой ред да намали приходите от реклама за най-различни фирми, предлагащи продукти чрез устройствата.

Вестник "Файненшъл таймс" написа, че жалбата е внесена от девет браншови асоциации, представляващи компании, сред които Фейсбук (Facebook) и германския медиен гигант Аксел Шрпингер (Axel Springer).

Федералната служа по конкуренцията (Bundeskartellamt) потвърди, че разглежда жалбата. От Apple засега не са коментирали.