При строги ограничителни мерки и повече пазаруване онлайн ще премине и тази година "Черният петък" у нас. В повечето от магазините големи намаления ще има не само в рамките на един ден, а през цялата следващата седмица.

"Със сигурност тази година "черният" петък няма да прилича на никой друг, защото ако миналата година имахме затваряне на магазини, то тази година формално са работещи, но не е ясно кой ще може да ги посети. Ако правилата във физическите магазини се спазват, то очакваме много повече хора да се обърнат към онлайн търговията", коментира Богомил Николов от "Активни потребители", цитиран от Нова тв.

"Всички търговци започнаха да измесват "черния" петък седмица по-рано - някои от тях започнаха още през октомври да афишират, че ще правят такъв, дори видяхме кампании "Не чакайте "черния" петък, пазарувайте още днес", казва Никола Илчев от Българската Е-комерс Академия.

Електроуреди на промоция, подаръци за коледно-новогодишните празници или дрехи за зимния сезон. Това са сред водещите неща, които привличат хората в магазините, по време на сезона на шоковите намаления, пише БНТ.

"Абсолютно всичко се търси, перални, телевизори и красота сектор - всичко. Месецът на офертите е именно ноември месец, имаме страшно големи намаления от всички категории от цялото портфолио на магазина ни, казва Кристина Павлова", супервайзер в магазин за техника.

Заради мерките около пандемията, голяма част от хората избират да пазаруват изцяло онлайн. Този вид пазаруване обаче, крие и много рискове.

"Основното нещо, за което трябва да се внимава от страна на потребителите за онлайн пазаруване е търговецът. Тоест, на кого даваме своето доверие и своите пари. Това означава да намерят контактите на този търговец, когато е онлайн и да видят как биха могли да се свържат при евентуален въпрос", обяснява Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център в България.

Въпреки изискването за наличие на зелен сертификат при посещение на големите търговски обекти, хората от всякакви възрасти предпочитат да дойдат на място, за да видят и пипнат продукта, преди да го купят.

"И онлайн поръчките се увеличават, но хората си предпочитат да си дойдат тук на място и да видят с очите си за какво става въпрос, допълва Кристина Павлова", супервайзер в магазин за техника.

На входа на повечето хипермаркети ще има служители, които ще изнасят всеки избран артикул, за да може да се види на място.