"Кока-Кола ХБК" има сериозни амбиции и ангажименти към зеленото бъдеще на планетата. Със специално внимание към събирането на опаковките, които пускаме на пазара, и рециклирането им, намаляването на вредни емисии и едно екологично съобразно производство "Кока-Кола" се позиционира на първо място в Европа по устойчивост сред компаниите за напитки според индекса на Дау Джонс през изминалата година.

За мащабните планове за устойчиво развитие на "Кока-Кола ХБК България" разказа изпълнителният директор Юрг Буркхалтер, който участва в четвъртата сесия от международната конференция Green Transition 2022: "Зелената сделка - иновации, инвестиции и справедлив преход" "ESG политики и технологии на бъдещето".

"Кока-Кола ХБК" оперира в 29 държави на 3 континента - Европа, Африка и Азия. Разбира се, предоставяме отлични продукти и услуги на пазара, но също така мислим за въздействието върху околната среда. Целта ни е да добавим стойност към дейността си, но също така и към общностите, с които работим", обясни Юрг Буркхалтер.

По думите му устойчивостта е изключително ключова за компанията.

"Неслучайно "Кока-Кола ХБК" беше определена като най-устойчивата компания за напитки в Европа според индекса Дау Джоунс. Освен това сме в топ 3 на световно ниво", подчерта Буркхалтер.

Той отбеляза, че имат два изключително амбициозни ангажимента към зеленото бъдеще - до 2040 година да постигнат нетни нулеви емисии, а до 2030 година - пълна събираемост и рециклируемост на всички опаковки, които компанията пуска на пазара. "Често големите неща се случват, благодарение на големи ангажименти, но това означава и сериозна дисциплина - малки стъпки, за да постигнеш голямата цел", уточни г-н Буркхалтер.

"Смятам, че тук в България се движим добре, вече постигнахме две от основните ни цели до 2025 година - да намалим преките въглеродни емисии с 30% и също така, 100% от нашите опаковки, които се предлагат на пазара, са рециклируеми. Това е част от конкретните ангажименти, които поемаме и с които реализираме нашия дневен ред за устойчивост", подчерта изпълнителният директор на компанията.

По думите му в завода на компанията в Банкя се работи на 100% с възобновяеми енергийни източници, като и заводът в Костинброд се приближава все повече към тази цел. Превозните средства, които обслужват компанията, също генерират ниски въглеродни емисии.

"Отделяме специално внимание и върху повишаване на дела на повторното употребяване на стъклените ни бутилки. Знаете, че предоставяме на клиентите хладилни витрини, които заменяме с енергийно ефективни и така реализирахме не само намаляване на въглеродните емисии, но и много сериозна икономия на ток за клиентите ни. Имаме над 1000 доставчици и над 40 000 клиенти и работим много активно с тях, защото за нас е важно по цялата верига на доставки да реализираме ефективност и те да бъдат с нас в това пътешествие към устойчивост, затова и внимателно подбираме партньорите си", каза още Юрг Буркхалтер и продължи:

"Производителите на безалкохолни напитки тук, в България, са в процес на постигане на концепцията за достигане до кръгов модел за всички опаковки. Този модел трябва да отговаря на европейската директива, която буквално задължава индустрията да събира 90% от опаковките, които пуска на пазара".

"Ние от "Кока-Кола", в съответствие с ангажимента, заявен от министерството на околната среда и водите, и заедно с всички заинтересовани страни, активно работим в посока идентифициране на добрия модел за въвеждане на депозитна система за връщане на бутилки и ще продължим да го правим, защото този модел е доказал своята ефективност. В държавите, които са го въвели, са достигнали 90% събираемост на опаковките си, което позволява те да се използват повторно, а не да замърсяват околната среда", категоричен беше Юрг Буркхалтер и сърдечно благодари на организаторите на събитието Green Transition.