Водещи европейски политици приветстваха разследването на ЕК на китайските субсидии за електромобили
"Европа трябва да има възможност да реагира, за да защити своята конкурентоспособност и икономически интереси"
Европейската комисия започна днес разследване, което трябва да установи дали е необходимо налагането на наказателни мита върху вноса в Европейския съюз на китайски електрически автомобили. Еврокомисията проучва дали благодарение на огромните субсидии, които Китай отпуска на производителите на електромобили, те успяват да поддържат изкуствено ниски цени, което им осигурява незаконно предимство спрямо конкурентите им в ЕС, предаде Ройтерс.
"Световните пазари са наводнени с евтини китайски електромобили", заяви по-рано днес председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен в речта си "За състоянието на Съюза" пред Европейския парламент в Страсбург. По думите й цените на китайските електромобили се поддържат изкуствено ниски чрез субсидиите.
От своя страна германският министър на икономиката Роберт Хабек обяви, че подкрепя решението на ЕК да започне разследване на практиките на китайските производители на електрически автомобили.
"Разследването е свързано с (предполагаеми практики на - бел.ред) нелоялна конкуренция. Неговата цел не е да бъде спряно предлагането на европейския пазар на качествени и евтини коли", посочва Хабек.
"Разбира се, ние трябва да предприемем действия, ако разследването докаже, че се извършват сериозни нарушения на правилата за конкуренция", допълва германският икономически министър.
От своя страна френският министър на финансите Брюно Льо Мер заяви, че приветства разследването на практиките на субсидиране, от които се облагодетелстват китайските автомобилостроителни компании.
"Ако тези субсидии не съответстват на правилата на международната търговия, Европа трябва да има възможност да реагира, за да защити своята конкурентоспособност и икономически интереси", заяви Льо Мер.
Темата коментира и държавният секретар по европейските въпроси на Франция Лоранс Бун, който каза: "Няма да позволим нашият пазар да бъде наводнен от свръхсубсидирани електромобили, които заплашват нашите компании, точно както се случи със слънчевите панели".