Методиката за изчисляване на тол таксите да бъде актуализирана се разбраха след среща министърът на регионалното развитие и благоустройството, министърът на транспорта и съобщенията и браншовите организации. Това каза министър-председателят акад. Николай Денков, който отговаря на въпроси на граждани на страницата на Министерския съвет във Фейсбук.

Това, което се разбраха, е заедно да актуализират методиката за изчисляване на тол таксите и като я дефинират, да я въведат със задна дата - от 1 юли. Така че, ще има преговори и очаквам да има решения до месец, добави Денков.

Относно строителството на магистрали, премиерът заяви, че по три от аутобаните - "Хемус", "Европа" и "Струма, и в момента се работи. В края на месеца или в началото на следващия се очаква един от участъците на АМ "Европа" да бъде завършен, каза Денков, цитиран от БТА.

По отношение на АМ "Черно море" все още се прави проектиране, защото трябва да има завършен проект, отчуждаване, и тогава може да започне строителството. Обсъждаме как да ускорим този проект като част от цялата връзка от Кавала - Александруполис - Констанца, минавайки през Бургас и Варна. Така че, това е топ приоритет за нас, но същевременно не трябва да допускаме практиките с парите, които изчезват някъде, а след това няма свършена работа. Затова има законодателни промени да се намали обхватът на възможностите за инхаус процедури. Тези промени са предложени в Народното събрание и очаквам да бъдат приети в най-скоро време, добави още министър-председателят.

Безопасността по пътищата е комплексна задача, коментира Денков. В България имаме проблем, че когато отговарят няколко институции за нещо, често се получава колективна безотговорност. Събрах институциите на първа среща, разбрахме се кои са най-важните и спешни задачи, по които можем да работим. Едната от тях е да започнат проверките, при които шест институции проверяват и леките коли, и тежкотоварните автомобили, каза Николай Денков.

Второто нещо, за което се разбрахме, е в методиките за отпускане на средства за ремонт на пътища с много висок приоритет да бъдат тези с висока концентрация на произшествия. Има карта, направена от агенцията по пътна безопасност, която показва 40 места, 20 от които са много проблемни. С Министерството на регионалното развитие и благоустройството се разбрахме с приоритет там да се отпускат средства, добави премиерът.

Той припомни, че бе променен и начинът на провеждане на теоретичните изпити за издаване на шофьорска книжка, както и предложени промени в Наказателния кодекс.

Всичко това трябва да върви успоредно, смята Денков.

Контролът основно минава през камери. Един от проблемите, който беше очертан, е, че общинските управи нямат възможност да използват камерите за контрол за спазването на правилата. Ето ви проблем, който ви изглежда тривиален, но не е решен с години, така че ще се опитаме и него да го решим на законодателно ниво, посочи министър-председателят.