Търговската война удари превоза на китайски стоки през Панамския канал
Япония е изпреварила Китай като втори най-голям ползвател на канала с "едва 200 000 тона" повече стоки, които са преминали през трансокеанския път
Търговската война между Китай и САЩ е довела до намаляване на превоза на китайски стоки през Панамския канал за последните 12 месеца, съобщи днес ръководителят на трансокеанския канал Хорхе Кихано, цитиран от Франс прес. Япония е изместила Китай и се е наредила на второ място сред страните, които използват канала.
САЩ остават водещият "клиент" на Панамския канал (174,9 милиона тона стоки са прекарани през Панама през финансовата година от 1 октомври 2017 година до 30 септември 2018 година), покривайки 63 процента от общия трафик, каза Кихано.
Япония е изпреварила Китай като втори най-голям ползвател на канала с "едва 200 000 тона" повече стоки, които са преминали през трансокеанския път, уточни Хорхе Кихано.
Това развитие се дължи едновременно "на увеличението на трафика на втечнен петролен газ и природен газ от САЩ за Япония и на значителния спад на продажбите на тези продукти от САЩ за Китай", добави шефът на Панамския канал.
Около 5 процента от световния морски трафик минава през Панамския канал, като сред петте основни клиенти през финансовата 2017/2018 година в низходящ ред се нареждат САЩ, Китай (41,5 милиона тона), Чили и Мексико (по 30,4 милиона) и Япония (30 милиона тона).
Каналът, който е с дължина 80 километра, беше разширен през 2016 година, за да се позволи преминаването на кораби, които могат да превозват до 15 000 контейнера - три пъти над предишния капацитет. Оттогава преминаването на танкери за превоз на втечнен газ между Азия и САЩ стана една от основните дейности на канала.
Панамският канал залага тази година на рекордни приходи от над 3,2 милиарда долара, от които 1,7 милиарда долара ще влязат в бюджета на страната.
Над 1 милион кораба са преминали през канала от откриването му през 1914 година./