Пандемията от COVID-19 ще остави своя траен отпечатък в по-нататъшното развитие на туристическата индустрия. Това заяви вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова по време на третото заседание на Консултативния съвет по туризъм, което се проведе онлайн.

Вицепремиерът представи прогнози, според които входящият туристопоток от чужбина през летен сезон 2021 ще бъде по нисък от сезон 2019, като се очаква вътрешният туризъм да е малко под равнището от 2019 г. и близо до постигнатите резултати през 2020 г. По думите ѝ има потенциал за привличане на още български гости, които традиционно почиват в чужбина.

Очаква се сравнително голям интерес от родните посетители към малките курорти, както и към морски и СПА туризъм, уточни тя. Те все по-често ще търсят места за настаняване с малък капацитет - като къщи за гости, каза вицепремиерът. И допълни, че прогнозите са най-много българи да отседнат в хотелите, предвид че те разполагат с най-голяма леглова база.

Николова очерта и проблемите пред лято 2021 - късен старт на резервациите, масовата ваксинация, по-малко използване на въздушен транспорт, както и факта, че децата не подлежат на ваксинация.

Вицепремиерът каза още пред членовете на съвета, че Черноморските ни летища и летище София са предприели редица мерки с цел справяне с разпространението на COVID-19. Аеропортовете са подготвени, лично се уверих дали се спазват мерките във Варна и Бургас, бе категорична министър Николова.

Прогнозните данни за двете морски летища за периода май-октомври 2021 показват, че около 5 хил. кацания се очакват на Летище Варна и около 7 хил. кацания на Бургас, което представлява съответно спад в размер на 6% и 21% спрямо същия период на 2019 г.

По отношение на приетата Годишна програма за национална туристическа реклама за настоящата година, вицепремиерът обърна внимание върху някои акценти. Основната цел на програмата е да наложим положителен имидж на България като безопасна, сигурна и спокойна дестинация, разясни тя. И припомни, че за тази година утвърденият бюджет възлиза на 17 млн. лева, като фокусът в таргетирането е поставен върху вътрешния туризъм, съседните страни и Европейски и други пазари, които са традиционни целеви пазари за входящ туризъм и от които има възможности за пътуване.